Ποιος ιδιοκτήτης εταιρείας αυτοκινήτων μείωσε το μισθό του σε 1 δολάριο το μήνα

Henrik Fisker

Η Fisker, μια άλλοτε φιλόδοξη start-up ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχει κηρύξει πτώχευση. Όμως, η πτώχευση μιας εταιρείας απαιτεί μεγάλα κεφάλαια, και ο Henrik Fisher παραιτήθηκε του μισθού του για να τη χρηματοδοτήσει.

Το όνειρο της Fisker γρήγορα μετασχηματίστηκε σε εφιάλτη. Μετά από τις συνεχείς αναφορές για προβλήματα αξιοπιστίας του SUV Ocean, το οποίο παρεμπιπτόντως πωλούνταν στην εξωφρενικά υψηλή τιμή των 70.000 δολαρίων, η Fisker παρουσίασε αδυναμία στην κατασκευή ανταλλακτικών για να καλύψει τις ανακλήσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρόβλημα κλιμακώθηκε τόσο που η εταιρεία αναγκάστηκε να απολύσει το 90% των υπαλλήλων της, και εντέλει να κυρήξει πτώχευση. Όχι πολύ καιρό πριν, η αξία της Fisker ήταν τόσο υψηλή που άγγιζε τα 8 δισεκατομμύρια δολάρια. Τώρα, έχει διαγραφεί από το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και τα μεταχειρισμένα Ocean δεν πιάνουν πάνω από 10.000 δολάρια.

Κατά τη διάρκεια λοιπόν των πρόσφατων διαδικασιών πτώχευσης, ο John DiDonato, υπεύθυνος αναδιάρθρωσης της Fisker, ρωτήθηκε αν οι συνιδρυτές της εταιρείας Henrik Fisker (διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας) και η σύζυγός του, Geeta Gupta-Fisker (διευθύνουσα οικονομική σύμβουλος), εξακολουθούσαν να είναι στο μισθολόγιο της εταιρείας.

O Henrik Fisker με τη σύζυγό του, Geeta Gupta-Fisker
O Henrik Fisker με τη σύζυγό του, Geeta Gupta-Fisker

Ο DiDonato επιβεβαίωσε ότι ήταν, αλλά δεν μπορούσε ή δεν ήθελε να αποκαλύψει τα ποσά με τα οποία εξακολουθούν να αμείβονται. Η μόνη του απάντηση ήταν ότι οι μισθοί των Fisker ήταν «υπό τροποποίηση» και ενδεχομένως παίρνουν συχνά και «κάποιες αναβολές».

Η Linda Richenderfer, δικηγόρος που έχει αναλάβει τη διαχείριση της περιουσίας της Fisker, πίεσε τον DiDonato με μια πληθώρα ερωτήσεων για το θέμα. Η ανησυχία της ήταν ότι κάθε ευκαιρία απελευθέρωσης κεφαλαίων είχε εξαντληθεί, ειδικά με την επιθετική ώθηση της Fisker να πουλήσει τα εναπομείναντα αποθέματά της.

Μέσα σε μια εβδομάδα, οι Fisker ανακοίνωσαν ότι μειώνουν τους μισθούς τους σε ένα δολάριο. Παρότι αυτή μοιάζει με μια πράξη καλής θέλησης από την πλευρά τους, στην ουσία έκαναν αυτό που οι Αμερικανοί περιγράφουν με τη φράση “πολύ λίγα, πολύ αργά”.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά οι μισθοί των Fisker μέχρι εκείνη τη στιγμή είναι άγνωστοι, αλλά σε μια ρυθμιστική κατάθεση του 2022 λάμβαναν και οι δύο τον κατώτατο μισθό της Πολιτείας της Καλιφόρνιας (62.400 δολάρια το χρόνο). Συν μετρητά μπόνους 710.000 δολαρίων.

Όμως, καθώς τέθηκαν σε ισχύ τα μέτρα εξοικονόμησης του κόστους, με τα επιπλέον μετρητά που εισέρχονται μέσω υφιστάμενων δημοπρασιών οχημάτων και τόκων από τραπεζικούς λογαριασμούς, ο DiDonato πιστεύει ότι η Fisker μπορεί να χρηματοδοτήσει την υπόθεσή της για πτώχευση για μερικές ακόμη εβδομάδες.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ