Ποιος κλάδος τόνωσε τα έσοδα σε ελληνικό όμιλο το πρώτο 3μηνο;

Autohellas

Τα κέρδη μετά φόρων να διαμορφώνονται στα 7,9 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 6,0% στο πιο αδύναμο εποχικά τρίμηνο του έτους.

Παρά το γεγονός ότι το πρώτο τρίμηνο θεωρείται η πιο αδύναμη εποχικά επιχή για τις μισθώσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα στην Autohellas συνέβη ακριβώς το αντίθετο με αποτέλεσμα ο τζίρος από τον συγκεκριμένο κλάδο να τονώσει τα έσοδα του ομίλου.

Πιο συγκεκριμένα η Autohellas το πρώτο τρίμηνο του 2024, κατέγραψε ενοποιημένο Κύκλο εργασιών 217,1 εκατ. ευρώ έναντι 221,6 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ το EBITDA διαμορφώθηκε στα 51,5 εκατ. ευρώ έναντι 47,8 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Τα Κέρδη προ φόρων (ΕBT) του Ομίλου, ανήλθαν σε 10 εκατ. ευρώ έναντι 10,3 εκατ. ευρώ το 2023, με τα αντίστοιχα Κέρδη μετά φόρων να διαμορφώνονται στα 7,9 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 6,0% στο πιο αδύναμο εποχικά τρίμηνο του έτους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Κύκλος εργασιών από τη δραστηριότητα των μισθώσεων στην Ελλάδα αυξήθηκε στο πρώτο τρίμηνο του 2024 κατά 9,4% σε σχέση με το 2023 αγγίζοντας τα 53,6 εκατ. ευρώ με την αύξηση να προέρχεται τόσο από τις βραχυχρόνιες όσο και από τις μακροχρόνιες μισθώσεις. Πιο συγκεκριμένα, η ανάπτυξη των βραχυχρόνιων μισθώσεων ενισχύθηκε από την αυξημένη ζήτηση της τοπικής αγοράς αλλά και των τουριστικών αφίξεων στο πιο αδύναμο τρίμηνο του έτους αλλά σε ένα περιβάλλον χαμηλότερων τιμών ενοικίασης. Παράλληλα στις μακροχρόνιες μισθώσεις υπάρχει σημαντική αύξηση αποδοχών παραγγελιών και συμβάσεων που έχουν ήδη οδηγήσει σε αύξηση του στόλου.

Οι πωλήσεις εξωτερικού που σχετίζονται με τον Τομέα των μισθώσεων αυτοκίνητων, έφθασαν συνολικά τα 32,7 εκατ. ευρώ από 30,3 εκατ. ευρώ το 2023 παρουσιάζοντας αύξηση 7,9%, με ισορροπημένη ανάπτυξη βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων μισθώσεων, με ιδιαίτερη δυναμική να εμφανίζεται στις μηνιαίες εταιρικές μισθώσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, οι εταιρείες του Ομίλου που σχετίζονται με την Εισαγωγή/Διανομή αυτοκινήτων συνεισέφεραν συνολικά 130,9 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση 8,1% στον Κύκλο εργασιών, καθώς μετά την αποκατάσταση της εφοδιαστικής αλυσίδας, δεν υπάρχει το 2024 η αντίστοιχη μεταφορά παραγγελιών από προηγούμενα έτη (που περιόρισε το 2022 αλλά ωφέλησε σε τιμολογήσεις το 2023). Υπενθυμίζεται ότι η δραστηριότητα της FIAT / JEEP / ALFA ROMEO δεν ενοποιείται σε επίπεδο κύκλου εργασιών λόγω κοινού ελέγχου με την Samelet και αφορά επιπρόσθετο κύκλο εργασιών 31,6 εκατ. ευρώ για το πρώτο τρίμηνο.

Η δυναμική των αφίξεων του πρώτου τριμήνου του έτους φαίνεται πως θα συνεχιστεί και κατά το δεύτερο τρίμηνο επηρεάζοντας θετικά τη ζήτηση για βραχυχρόνιες μισθώσεις, και πάλι όμως  με περισσότερα αυτοκίνητα στους στόλους και στην αγορά συνολικά. Παράλληλα η δυναμική και των μακροχρόνιων μισθώσεων δείχνει μεγαλύτερη για την εταιρεία, τόσο σε συμβατικά όσο και σε υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ιδιαίτερα σημαντικό αποτέλεσμα στη μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους είχαν και αναμένεται να έχουν οι ενέργειες που ξεκίνησαν με την έκδοση του πρώτου ομολόγου της εταιρείας μέσω δημόσιας προσφοράς, καθώς και η αποτελεσματική προσπάθεια διαχείρισης της δομής του δανεισμού της εταιρείας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ