Σε ποιους δρόμους της Ελλάδας υπάρχει όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα;

20 km/h

Ελάχιστοι είναι αυτοί που γνωρίζουν ότι σε συγκεκριμένους δρόμους της πρωτεύουσας το ανώτατο όριο ταχύτητας δεν υπερβαίνει τα 20 χλμ./ώρα.

Άκρως απαραίτητα για την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας είναι τα όρια ταχύτητας. Οι περισσότεροι γνωρίζουμε ότι μέσα στις κατοικημένες περιοχές το όριο ταχύτητας δεν υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα κίνησης στον αυτοκινητόδρομο ανέρχεται σε 130 χλμ./ώρα.

Εντούτοις, αυτό που ελάχιστοι γνωρίζουν είναι ότι υπάρχουν και συγκεκριμένες ζώνες όπου τα όρια ταχύτητας όχι απλά δεν φτάνουν τα 50 χλμ./ώρα, αλλά περιορίζονται σε μόλις 20 χλμ./ώρα.

Όρια ταχύτητας 20 χλμ/ωρα Αθήνα Ελλάδα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για τις περιοχές κατοικίας που έχουν χαρακτηρισθεί και σημανθεί ως περιοχές ήπιας κυκλοφορίας και στις οποίες εφαρμόζονται ειδικοί κανόνες.

Πριν, ωστόσο, αναφερθούμε σε αυτούς τους ειδικούς κανόνες πρέπει να επισημάνουμε ότι οι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας είναι – ουσιαστικά – διαμορφωμένοι κοινόχρηστοι χώροι, που εξυπηρετούν τη συνεχή, ασφαλή και χωρίς εμπόδια κυκλοφορία τόσο των πεζών όσο και των ΑμΕΑ. Αυτό, συνεπάγεται την πλήρη κατάργηση του πεζοδρομίου – με την κλασσική μορφή που το γνωρίζουμε μέχρι σήμερα – ως ένα υπερυψωμένο τμήμα του δρόμου δηλαδή, που πλέον μόνο θεωρητικά προορίζεται για πεζούς – με σκοπό την ειδική ανά περίπτωση, αρχιτεκτονική και κηποτεχνική διαμόρφωση του δρόμου, για την εξυπηρέτηση των πεζών και των τροχοφόρων.

Όρια ταχύτητας 20 χλμ/ωρα Αθήνα Ελλάδα

Εκτενής αναφορά στους δρόμους ήπιας κυκλοφορίας γίνεται στο Άρθρο 39 του Κ.Ο.Κ. (Συμπεριφορά των οδηγών προς τους πεζούς) και δη στην παράγραφο 3. Οι κανόνες είναι εξής:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

α) Οι πεζοί μπορούν να χρησιμοποιούν το οδόστρωμα σε όλο το πλάτος του. Τα παιχνίδια επιτρέπονται.

β) Οι οδηγοί πρέπει να προχωρούν με πολύ χαμηλή ταχύτητα, η οποία σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 20 χιλιόμετρα την ώρα.

γ) Οι οδηγοί δεν πρέπει να θέτουν τους πεζούς σε κίνδυνο ούτε να συμπεριφέρονται με παρεμποδιστικό τρόπο. Αν είναι αναγκαίο πρέπει να σταματούν.

δ) Οι πεζοί δεν πρέπει να εμποδίζουν χωρίς λόγο την κυκλοφορία των οχημάτων.

ε) Απαγορεύεται η στάθμευση, εκτός από εκεί που επιτρέπεται από σήματα στάθμευσης.

στ) Σε διασταυρώσεις, χρήστες της οδού που εξέρχονται από περιοχή κατοικίας πρέπει να παραχωρούν την προτεραιότητα στους άλλους χρήστες της οδού.

Σημειώνεται, τέλος, ότι οι οδηγοί που δεν συμμορφώνονται με τα ανωτέρω και, ως εκ τούτου, παρεμποδίζουν την κυκλοφορία των πεζών τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ