Σε μία περίοδο όπου η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου μεταλλάσσεται συνεχώς, κόντρα στο τι συμβαίνει σε άλλες αγορές, στην Κίνα πωλούνται πλέον περισσότερα ηλεκτρικά παρά θερμικά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με στοιχεία των Financial Times, το 2025 οι πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μειωθούν κατά περίπου 10%, πράγμα που ισοδυναμεί με πτώση στα 11 εκατομμύρια μονάδες. Για τα ηλεκτρικά η διαδρομή είναι αντίστροφη, με την εκτίμηση για το νέο έτος να μιλάει για 12 εκατομμύρια οχήματα!
Όλα αυτά σε μία αγορά στην οποίο ο εξηλεκτρισμός προχωρά με εξαιρετικά γοργούς ρυθμούς, πολύ μπροστά από τα αρχικά χρονοδιαγράμματα. Και είναι λογικό διότι η Κίνα είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς μπαταριών στον κόσμο, εξασφαλίζοντας πως η παγκόσμια αλυσίδα εξοπλισμού ηλεκτρικών οχημάτων, περνάει από εκεί.
BUY NOW
Παρά το ρεκόρ πωλήσεων, σε ποσοστό η ασιατική χώρα εξακολουθεί να μην έχει τα ηνία. Στην κορυφή αυτής της λίστας παραμένει η Νορβηγία, με τις νέες ταξινομήσεις να αφορούν ηλεκτρικά ακόμα και στο 90%! Ως συνέπεια, συνολικά στους δρόμους της Σκανδιναβικής χώρας, κυκλοφορούν 2.8 εκατομμύρια οχήματα, εκ των οποίων τα 750.000 είναι ήδη EV!
Όλα αυτά ενώ στην υπόλοιποι Ευρώπη το τροπάριο αλλάζει, πολλοί κατασκευαστές αναζητούν επαναδιαπραγμάτευση του deadline του 2035 για να διακοπή πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες και ο ένας μετά τον άλλο, να αλλάζουν τα άμεσα πλάνα για τις γκάμες τους, προσθέτοντας και υβριδικές εκδόσεις.