Οι απαγορευμένοι καρποί μιας άλλης εποχής πλέον έχουν μετατραπεί σε προσιτές απολαύσεις τουλάχιστον για εκείνους που θα προσπεράσουν τη σκόπελο των πολλών κυβικών και θα θελήσουν να δοκιμάσουν την τύχη τους στην κατηγορία των πολυτελών SUV.
Το όνειρο της απόκτησης ενός SUV έχει πάψει εδώ και καιρό να θεωρείται άπιαστο, με τους περισσότερους κατασκευαστές να αφουγκράζονται τη στροφή των συνηθειών του αγοραστικού κοινού και να προσφέρουν πλήθος επιλογών που θα μπορούσαν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο να διεκδικήσουν τον τίτλο του οχήματος ελευθέρου χρόνου.
Η περίπτωση, βέβαια, των πολυτελών SUV είναι διαφορετική μιας και στην προκείμενη περίπτωση η κατάκτηση του ονείρου απαιτεί την επίμονη αναζήτηση των όποιων ευκαιριών ξεπηδούν μέσα από τις «σελίδες» των αγγελιών μεταχειρισμένων οχημάτων και μπορεί να εκπληρωθεί με την προϋπόθεση ότι θα υπερβείς το εμπόδιο του υψηλού κυβισμού και του αντίστοιχου κόστους χρήσης.
BUY NOW
Παραβλέποντας, λοιπόν, τα… ανελαστικά έξοδα ενός πληθωρικού σε όλες τις διαστάσεις του SUV, είναι σχεδόν σίγουρο ότι οι ευκαιρίες που θα συναντήσετε στον ανεξερεύνητο κόσμο των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα σας εκπλήξουν και μάλιστα ευχάριστα.
Mercedes-Benz ML
Μιλώντας για πολυτέλεια, η Mercedes-Benz δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα μας, η οποία στην προκειμένη περίπτωση εκπροσωπείται από την επιβλητικής σε διαστάσεις και προδιαγραφές ML.
Η Mercedes-Benz ML έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της το 1997, ωστόσο, ήταν η δεύτερη γενιά του γερμανικού SUV εκείνη που έκανε την πραγματική διαφορά και αυτή που ακόμα και σήμερα δείχνει να μπορεί να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στις σύγχρονες προτάσεις της κατηγορίας.
Το budget των 5.000 ευρώ μάς οδηγεί βέβαια στη πρώτη γενιά του αυτοκινήτου και στη δημοφιλέστερη στη χώρα μας έκδοση, η οποία έφερε τον ατμοσφαιρικό V6 κινητήρα των 3,2 λίτρων με την κωδική ονομασία Μ122, o οποίος έφτανε σε απόδοση τους 218 ίππους.
Τις τεχνικές προδιαγραφές του αυτοκινήτου συμπλήρωνε το αυτόματο κιβώτιο των πέντε σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης.
Η πρώτη γενιά της ML ανανεώθηκε το 2002, αποκτώντας έναν νέο V6 κινητήρα 3,7 λίτρων και σαφώς πιο ελκυστικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά.
Jeep Grand Cherokee
Το Jeep Grand Cherokee δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις έχοντας σημαδέψει με την παρουσία του την προσπάθεια των σκληροτράχηλων offroaders να αποκτήσουν εκλεπτυσμένα χαρακτηριστικά και ένα αστραφτερό περιτύλιγμα πολυτέλειας.
Και σε αυτήν την περίπτωση, οι κινητήρες βενζίνης υψηλού κυβισμού ήταν αυτοί που αποτέλεσαν το μεγαλύτερο εμπόδιο στην προσπάθεια απόκτησης του εμβληματικού SUV, το οποίο στις αρχές τις δεκαετίας του 2000 σημείωσε ακόμα και στη χώρα μας μια αξιοθαύμαστη εμπορική πορεία.
Έχοντας, λοιπόν, ξεχωρίσει εκείνη τη χρυσή εποχή των SUV, το Grand Cherokee αποτελεί σήμερα μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να ταξιδέψει κανείς στην… άγρια Δύση, μέσα από τις ιδιαιτερότητες μιας made in USA κατασκευής.
Ο V8 κινητήρας των 4,7 λίτρων είναι από τα χαρακτηριστικά που καθιστούν την αμερικανική πρόταση ξεχωριστεί, υπερθεματίζοντας τις ικανότητές της σε άσφαλτο και χώμα.
Άλλωστε η εξαιρετικά δελεαστική τιμή πώλησης (κάτω από 5.000 ευρώ) των συγκεκριμένων εκδόσεων δίνει το δικαίωμα στους περισσότερους από εμάς να αντικρίσουν και να βιώσουν τον θηριώδη V8 κινητήρα των 4,7 λίτρων.
Οι σχέσεις υποπολλαπλασιασμού και φυσικά το σύστημα τετρακίνησης εξασφάλισαν στο Jeep Grand Cherokee μία θέση ανάμεσα στα ικανότερα offroader της ευρωπαϊκή αγοράς και το επιπλέον κίνητρο σε εκείνους που γοητεύονται από την περιπέτεια.
Volvo XC90
Η πρώτη γενιά του Volvo XC90 ήταν εκείνη που καθιέρωσε τη σουηδική φίρμα στην ευρύτερη κατηγορία των μεγάλων και πολυτελών SUV, δίνοντας συνέχεια σε μια παράδοση που είχε ξεκινήσει χρόνια πριν με τα ημίψηλης αρχιτεκτονικής crossovers.
Παρά τις αποδεδειγμένες στην πράξη και τον χρόνο δυνατότητες του σουηδικού SUV, στην Ελλάδα η απόκτησή αποτελούσε πάντα μια δύσκολη υπόθεση εξαιτίας των υψηλού κυβισμού κινητήρες βενζίνης που συναντούσες στην γκάμα του.
Σε ό,τι αφορά, λοιπόν, στα βενζινοκίνητα σύνολα, η πιο «γήινη» επιλογή ήταν αυτή του πεντακύλινδρου κινητήρα των 2,5 λίτρων ο οποίος με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων άγγιζε σε απόδοση τους 211 ίππους.
Στη χώρα μας βέβαια μπορεί να συναντήσει κανείς και εκδόσεις με τον εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα βενζίνης των 3,0 λίτρων και των 272 ίππων.
Στις περισσότερες εκδόσεις πάντως, το σύστημα τετρακίνησης και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ανήκαν στον βασικό εξοπλισμό, δημιουργώντας μια από τις πλέον ικανές προτάσεις της εποχής.
Το πρώτης γενιάς Volvo XC90 πέρασε στη γραμμή παραγωγής το 2002 και πέντε χρόνια μετά δέχθηκε την καθιερωμένη ανανέωση.
Στην Ελλάδα η τιμή του σήμερα ξεκινά από τα 5.000 ευρώ και μάλιστα για τις επταθέσιες εκδόσεις των 2,5 λίτρων.
BMW X5
Ο δεύτερος εκπρόσωπος της γερμανικής σχολής έρχεται από τη Βαυαρία και δεν είναι άλλος από την πρώτη γενιά της BMW X5.
H Χ5 αποτέλεσε το πρώτο SUV στην ιστορία της BMW μιας και κατάφερε να φτάσει ως τη γραμμή παραγωγής το μακρινό 1999.
Όπως ήταν φυσικό, οι Βαυαροί γεύτηκαν πολύ σύντομα την επιτυχία, με την BMW X5 να διακρίνεται παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα παραπανίσια κιλά της, τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα της.
Ένας εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρα 3,0 λίτρων, απόδοσης 231 ίππων αναλαμβάνει να χαρίσει στο βαυαρικό SUV τις απαραίτητες για τον χαρακτήρα του επιδόσεις, δημιουργώντας ωστόσο ένα ισχυρό αντικίνητρο σε εκείνους που θα θελήσουν να αποφύγουν οποιαδήποτε φορολογική ή μη υπερβολή.
Σπανιότερη είναι η περίπτωση των οκτακύλινδρων εκδόσεων, στις οποίες το ατμοσφαιρικό σύνολο των 4,4 λίτρων εξασφάλιζε έως και 320 ίππους.
Όπως στα περισσότερα SUV εκείνης της εποχής και της κλάσης, το σύστημα τετρακίνησης ανήκε στον βασικό εξοπλισμό, ενώ μόνο στις «βασικές» εκδόσεις μπορούσες να συναντήσεις μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, αντί της αυτόματης μονάδας με τον ίδιο αριθμό ταχυτήτων.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ