Πώς κατασκευαζόταν το Nissan Sunny στην Ελλάδα -Η απίστευτη ιστορία του ελληνικού best seller

Η δημιουργία ενός ελληνικού αυτοκινήτου και ενός ισχυρού βιομηχανικού κλάδου στην Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί μέχρι και σήμερα όνειρο πολλών, το οποίο ωστόσο απέκτησε σάρκα και οστά με την παραγωγή του Nissan Sunny.
Το εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκινήτων της Nissan στον Βόλο ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1980 (ΤΕΟΚΑΡ Α.Β.Ε.Ε.), η οποία ωστόσο τερματίστηκε άδοξα σχεδόν 15 χρόνια μετά, εξαιτίας εν μέρει και των εχθρικών κυβερνητικών πολιτικών που καταδίκαζαν τη βαριά βιομηχανία της χώρας σε αδιέξοδο.
Το πρώτο όχημα του οποίου η συναρμολόγηση ξεκίνησε στο εργοστάσιο το 1980 ήταν το Datsun Pick Up, ενώ σύντομα ξεκίνησε και η παραγωγή του επιβατικού Datsun Cherry. Ωστόσο το Nissan Sunny είναι το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα της επιτυχημένης πορείας που διέγραψε το εργοστάσιο στην Ελλάδα, καθώς αποδείχθηκε μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες στην ελληνική αγορά από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του.
BUY NOW

Το Nissan Sunny B11, όπως ήταν η πλήρης ονομασία του, αποκαλύφθηκε στο Τόκιο του 1981 και έκτοτε ξεκίνησε το ταξίδι του στις υπόλοιπες αγορές του πλανήτη. Στη χώρα μας, την περίοδο 1981-1987, ταξινομήθηκαν σχεδόν 30.000 αντίτυπα του ιαπωνικού σεντάν, ενώ μόνο το 1987 το εργοστάσιο της Nissan στον Βόλο είχε παραγάγει 5.812 μονάδες του αυτοκίνητου. Μόνο τυχαίο δεν είναι άλλωστε ότι το Nissan Sunny B11 επιλέχθηκε και από την Ελληνική Αστυνομία, «επανδρώνοντας» τον στόλο των περιπολικών.
Η λειτουργία του εργοστασίου εδραίωσε την επιτυχημένη παρουσία της Nissan στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου και την οδήγησε στην πρώτη θέση των πωλήσεων μεταξύ όλων των εταιρειών αυτοκινήτου για ένα μεγάλο διάστημα, από το 1981 ως το 1993.

Στα 15 χρόνια λειτουργίας της, η επιχείρηση συναρμολόγησε 45 διαφορετικές εκδοχές των Datsun, King Cab, Sunny και Cherry, καθώς και τη σπορ έκδοση Sunny 106. Από τις αρχές τις λειτουργίας του εργοστάσιου μέχρι και το 1995 συναρμολογήθηκαν περισσότερα από 170.000 αυτοκίνητα.
Μέσα σε αυτά τα 15 χρόνια, το εργοστάσιο της Nissan πρόλαβε να αφήσει πίσω μια πολύτιμη κληρονομιά αποτελούμενη από αυτοκίνητα τα οποία κατασκευάστηκαν από ελληνικά χέρια και κέρδισαν με το σπαθί τους πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική αγορά, με το Sunny να αναδεικνύεται ως το πλέον αγαπημένο μοντέλο στην εγχώρια αγορά.