Ποιο λάθος κάνουν οι περισσότεροι οδηγοί - Πώς πρέπει να κρατάμε το τιμόνι του αυτοκινήτου
Ακολουθώντας έναν πολύ απλό κανόνα, ο οδηγός μπορεί να έχει πάντα τον έλεγχο του αυτοκινήτου του και να μην μπλέκει σε «περιπέτειες».
Δεν χρήζει επιστημονικής τεκμηρίωσης πόσο σημαντικό είναι το τιμόνι κατά την οδήγηση. Πρόκειται για το όργανο του συστήματος διεύθυνσης του αυτοκινήτου με το οποίο βρισκόμαστε συνεχώς σε επαφή, καθώς μας επιτρέπει να αλλάζουμε κατεύθυνση ή να τη διατηρούμε.
Με δεδομένο ότι το τιμόνι είναι συνεχώς στα χέρια μας, δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που κατακλύζονται από μια υπέρμετρη αυτοπεποίθηση με αποτέλεσμα να χαλαρώνουν και να αποκλίνουν από τον κανόνα που διέπει κάθε επαφή με αυτό το ιδιαίτερα σημαντικό όργανο του ΙΧ.
BUY NOW
Αγνοούν, ωστόσο, ότι το λάθος κράτημα του τιμονιού μπορεί να αποτελέσει αιτία να χάσουμε τον έλεγχο του αυτοκινήτου μας και να εμπλακούμε σε σοβαρό τροχαίο ατύχημα.
Ο σωστός τρόπος να κρατάμε το τιμόνι
Αφού κάτσουμε στο κάθισμά μας, και «ισιώσουμε» το τιμόνι, πρέπει να το φανταστούμε σαν ένα μεγάλο αναλογικό ρολόι. Στη συνέχεια τοποθετούμε το αριστερό μας χέρι στη θέση «9» του τιμονιού και το δεξί στη θέση «3».
Πρόκειται για τις θέσεις που συνιστούν οι περισσότεροι ειδικοί, με δεδομένο ότι τα τιμόνια των σύγχρονων αυτοκινήτων έχουν μικρύνει πολύ σε διάμετρο και ένα κράτημα ψηλότερα στο τιμόνι μειώνει το εύρος ελέγχου.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στις θέσεις «9 και 3» τα χέρια μας στο τιμόνι πρέπει να βρίσκονται περίπου στο ύψος των ώμων μας και να μην νιώθουμε τους καρπούς μας να λυγίζουν με αφύσικο τρόπο.
Για τα μεγαλύτερα τιμόνια των παλιότερων αυτοκινήτων ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη θέση «10 και 2».
Σε κάθε περίπτωση δεν κρατάμε ποτέ το αυτοκίνητο με το ένα χέρι (εξαιρουμένων των ελάχιστων δευτερολέπτων για αλλαγή σχέσης στο μηχανικό κιβώτιο, τη ρύθμιση του κλιματισμού κ.ο.κ.).
Αυτό διότι σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπως είναι η εμφάνιση ενός εμποδίου μπροστά από το αυτοκίνητό μας, το κράτημα του τιμονιού με το ένα χέρι δεν θα μας επιτρέψει να προχωρήσουμε στους αναγκαίους ελιγμούς.
Τέλος, όταν γυρνάμε το τιμόνι δεν πρέπει να «σταυρώνουμε» τα χέρια μας, καθώς με αυτό τον τρόπο δεν μπορούμε να ολοκληρώσουμε μια πλήρη περιστροφή του τιμονιού, εφόσον χρειαστεί.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ