Πώς οι Γερμανικές εκλογές θα επηρεάσουν την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία

Merkel IAA

Οι επικείμενες εκλογές στη Γερμανία και το αποτέλεσμά τους, αναμένεται να έχουν μεγάλη επίπτωση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία το επόμενο διάστημα.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε ότι η παραγωγή αυτοκινήτων στη Γερμανία δεν είναι μόνο από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως (4η στη σχετική λίστα, μετά από Κίνα, Η.Π.Α. και Ιαπωνία), αλλά θεωρείται η πιο ανταγωνιστική και καινοτόμα από οποιαδήποτε άλλη χώρα.

Το 2020, τη χρονιά της πανδημίας, παρήχθησαν στη Γερμανία 3,742 εκατομμύρια αυτοκίνητα από τους 5 μεγάλους ομίλους που έχουν εργοστάσιο στη χώρα, με το ρεκόρ να έχει σημειωθεί το 2015 όταν και είχαν κατασκευαστεί 6 εκατομμύρια μονάδες.

Αυτή τη στιγμή, υπολογίζεται ότι πάνω από 800.000 άνθρωποι στη Γερμανία εργάζονται στον τομέα της παραγωγής αυτοκινήτων, με την αυτοκινητοβιομηχανία να αφορά στο 5% του Α.Ε.Π. μιας από τις πιο ισχυρές και πλούσιες χώρες παγκοσμίως.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως λοιπόν είναι κατανοητό, ο τομέας του αυτοκινήτου είναι πολύ σημαντικός όχι μόνο για την ίδια τη χώρα, αλλά και για τις τάσεις της παγκόσμιας αυτοκίνησης, που είναι σίγουρο ότι θα επηρεαστεί από μια επερχόμενη μεγάλη πολιτική αλλαγή.

car production Germany

Στις 26 Σεπτεμβρίου οι Γερμανοί θα ψηφίσουν για μια νέα κυβέρνηση, με την τωρινή καγκελάριο, την Άνγκελα Μέρκελ, να ετοιμάζεται μετά από 16 χρόνια να παραδώσει τα ηνία στον νέο ηγέτη μιας από τις πιο ισχυρές χώρες του πλανήτη. Ανάλογα με το τελικό αποτέλεσμα και το ποιος θα αναδειχθεί νικητής, οι επιπτώσεις στο μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι μεγάλες, σε μια περίοδο μεγάλων αλλαγών προς την ηλεκτροκίνηση και όχι μόνο.

Η μάχη για τις περισσότερες ψήφους αναμένεται να είναι ανάμεσα κυρίως σε τρία κόμματα, τους Χριστιανοδημοκράτες (CDU), το κόμμα της Μέρκελ με ηγέτη πλέον τον Άρμιν Λάσετ, τους Σοσιαλδημοκράτες (SPD) του Όλαφ Σολτς και τους Πράσινους της Αναλένα Μπέρμποκ, τους οποίους οι δημοσκοπήσεις εμφανίζουν να βρίσκονται πολύ κοντά στα ποσοστά (περί 24% με 21% για τους δύο πρώτους, και 17% με 19% για τους Πράσινους).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι θα συμβεί λοιπόν στην αυτοκινητοβιομηχανία, εάν κάθε ένα από τα τρία κόμματα αυτά αναδειχθεί το πρώτο σε ψήφους; Ας δούμε τι έχουν ανακοινώσει επίσημα τα τρία μεγαλύτερα κόμματα της χώρας.

Χριστιανοδημοκράτες

Το πρώην κόμμα της Μέρκελ αναμένεται να ακολουθήσει την ίδια πολιτική των τελευταίων ετών που στοχεύει να διατηρήσει τη Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ως μια από τις κορυφαίες παγκοσμίως και είναι υπέρ της έξυπνης υιοθέτησης της τεχνολογίας για μείωση των ρύπων. Το κόμμα αποκλείει στο να ορίσει μια συγκεκριμένη ημερομηνία για το τέλος των κινητήρων βενζίνης και diesel, όπως και στο να βάλει χαμηλότερα όρια ταχύτητας στην περίφημη Autobahn.

To CDU επίσης στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξη των υποδομών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στην κατασκευή νέων οδικών αρτηριών για τη βελτίωση της καθημερινής κίνησης, ενώ υποστηρίζει τα συνθετικά καύσιμα και την υδρογονοκίνηση.

Autobahn
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σοσιαλδημοκράτες

Το κύριο μήνυμα του SPD είναι το κράτος να ενισχύσει τη μετάβαση στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, χωρίς ωστόσο να επηρεάσει αρνητικά τη θέση της Γερμανίας ως μια ηγετική χώρα στην παραγωγή αυτοκινήτων.

Όπως και το CDU, έτσι και οι Σοσιαλδημοκράτες δεν ζητούν συγκεκριμένη ημερομηνία για το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσεως, ενώ η θέση τους για τα ηλεκτρικά είναι οι καταναλωτές να στραφούν σε αυτά όταν αποκτήσουν πιο ανταγωνιστική τιμή. Η πολιτεία θα πρέπει να ενισχύσει πάντως τις υποδομές για τη φόρτισή τους. Επίσης, το SPD στοχεύει στην περαιτέρω επέκταση των υποδομών και για την ηλεκτροκίνηση, την ενίσχυση της παραγωγής μπαταριών για τα ηλεκτρικά και τις δομές ανακύκλωσης.

Τέλος, το κόμμα είναι υπέρ του ορίου ταχύτητας στα 130 χλμ./ώρα στους αυτοκινητοδρόμους, ενώ ο ηγέτης του, ο Όλαφ Σολτς, έχει εκφραστεί θετικά και για όριο ταχύτητας 50 χλμ./ώρα στην πόλη.

Πράσινοι

Λόγω της ιδεολογικής του υπόστασης, το κόμμα των πρασίνων πιστεύει ότι τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι μικρότερα, πιο ελαφριά, πιο «ψηφιοποιημένα», με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και εύκολα στην ανακύκλωσή τους, προσθέτοντας επίσης ότι θα πρέπει τα ποδήλατο, τα τρένα και τα λεωφορεία να γίνουν πιο ελκυστικά για όλους και να ενισχυθούν από την οικονομική πολιτική της χώρας. Επίσης, η Γερμανία θα πρέπει να σταματήσει να παράγει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2030 και να στραφεί αποκλειστικά προς τα ηλεκτρικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις υποδομές, οι Πράσινοι προωθούν την ανάπτυξη του δικτύου των ποδηλατοδρόμων και των πεζοδρομίων την επόμενη δεκαετία έναντι των οδικών αρτηριών, ενώ είναι υπέρ της θέσπισης ορίου ταχύτητας 130 χλμ./ώρα στην Autobahn και μόλις 30 χλμ./ώρα στις πόλεις.

Παράλληλα, το κόμμα σχεδιάζει να ενισχύσει την επιδότηση της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να προσφέρει επιπλέον 3.000 ευρώ στο ήδη ισχύον ποσόν των 6.000 ευρώ. Όσο για το υδρογόνο και τα συνθετικά καύσιμα, αυτά θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο στις μεταφορές, τα πλοία και τα αεροπλάνα.

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζει

Με βάση τα παραπάνω, βλέπουμε ότι ενώ τα δύο πρώτα κόμματα έχουν μια ξεκάθαρη πολιτική προς όσο το δυνατόν περισσότερη ενίσχυση της υπάρχουσας δομής της αυτοκινητοβιομηχανίας, με τη σταδιακή της μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, οι Πράσινοι είναι πιο «τολμηροί» και –όπως είναι φυσικό άλλωστε– στρέφονται επίσης ξεκάθαρα σε ένα μέλλον υπέρ των εναλλακτικών μετακινήσεων. Με το δεδομένο ότι όπως φαίνεται η Κυβέρνηση που θα προκύψει θα είναι μια Κυβέρνηση συνεργασίας όπου οι Πράσινοι θα έχουν συμμετοχή, έχει ενδιαφέρον να δούμε ποιες από τις θέσεις τους θα υιοθετηθούν και πώς αυτές θα γίνουν πράξη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με στοιχεία από την Automotive News

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ