17χρονοι πίσω από το τιμόνι - Τι αλλάζει στα διπλώματα οδήγησης

Young Driver

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε το σχέδιο Νόμου για την αναθεώρηση της ντιρεκτίβας για την έκδοση διπλωμάτων οδήγησης, με κύριο στόχο την έγκριση της οδήγησης από την ηλικία των 17 ετών.

Προϋπόθεση για να οδηγεί ένας 17χρονος πριν από την ενηλικίωσή του θα είναι να έχει έναν ενήλικο στο δεξί του κάθισμα. Ωστόσο, ο ενήλικος που θα τον συνοδεύει θα πρέπει να είναι μεγαλύτερος των 24 ετών και να έχει τουλάχιστον πενταετή εμπειρία οδήγησης. Φυσικά, επίσης, δεν θα πρέπει ο ενήλικος να έχει χάσει το δίπλωμά του την τελευταία πενταετία λόγω τροχαίων παραβάσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, παρότι το μέτρο θα εφαρμοστεί σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, ο 17χρονος θα μπορεί να οδηγεί μόνο στην πατρίδα του και όχι σε άλλες χώρες της ηπείρου, μέχρι να ενηλικιωθεί. Κατά τα άλλα, για να λάβει το δίπλωμα στην ηλικία των 17 ετών θα πρέπει να περάσει με επιτυχία τις υπάρχουσες γραπτές και πρακτικές εξετάσεις οδήγησης κάθε ευρωπαϊκής χώρας.

Η ανακοίνωση της Ε.Ε. για την έγκριση του συγκεκριμένου σχεδίου Νόμου, όπως είναι φυσικό, προκάλεσε αρκετές συζητήσεις. Σε γενικές γραμμές οι ειδικοί της οδικής ασφάλειας τάσσονται υπέρ του Νόμου αυτού - άλλωστε, η οδήγηση με συνοδεία από τα 17 έτη ήδη επιτρέπεται στη Γερμανία και στη Γαλλία.

Και στις δύο αυτές χώρες οι 17χρονοι πρέπει πρώτα να περνούν τις κανονικές εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης. Έπειτα λαμβάνουν ένα προσωρινό δίπλωμα οδήγησης, και στη συνέχεια -αν δεν έχουν υποπέσει σε σοβαρά παραπτώματα- παραλαμβάνουν το κανονικό τους δίπλωμα μόλις ενηλικιωθούν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη Γαλλία οι νέοι οδηγοί πρέπει να συμπληρώσουν κατ' ελάχιστον 20 ώρες πρακτικών μαθημάτων οδήγησης. “Το γερμανικό μοντέλο δείχνει να είναι το ασφαλέστερο για εμάς” είπε ο Enrique Lorca, επικεφαλής του συνδέσμου Ευρωπαϊκών Σχολών Οδήγησης (EFA). “Πιστεύουμε ότι είναι θεμελιώδες, για να περιοριστούν τα τροχαία ατυχήματα, να δέχεται και ο συνοδός την εκπαίδευση που απαιτείται ώστε η επιρροή του στον νεαρό οδηγό να είναι η πρέπουσα”, συμπλήρωσε.

Πριν από λίγους μήνες, η Γενική Διεύθυνση Τροχαίας (DGT) στην Ισπανία ανακοίνωσε την πρόθεσή της να εγκρίνει την άδεια οδήγησης Β1. Πρόκειται για το βήμα πριν από την άδεια Β, καθώς θα επιτρέψει σε νέους άνω των 16 ετών να οδηγούν ορισμένα οχήματα - όπως τετράτροχα με μέγιστη ταχύτητα όχι μεγαλύτερη από 60 km/h.

Ο στόχος της άδειας B1 είναι να φέρει την οδήγηση πιο κοντά στους νέους που δείχνουν όλο και λιγότερο ενδιαφέρον για αυτήν και, ταυτόχρονα, να προωθήσει την ηλεκτρική κινητικότητα, καθώς τα περισσότερα από τα οχήματα L1 που πωλούνται αυτή τη στιγμή (όπως το Citroen Ami) είναι ηλεκτρικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας εκπρόσωπος του DGT δήλωσε: «Η μεγάλη διαφορά μεταξύ οδηγών άνω και κάτω των 18 ετών είναι ότι εάν ένας ανήλικος διαπράξει τροχαία παράβαση, οι γονείς ή οι νόμιμοι κηδεμόνες τους ευθύνονται εις ολόκληρον, δηλαδή πρέπει να πληρώσουν τα νόμιμα πρόστιμα και να ανταποκριθούν για τις ζημιές που προκλήθηκαν. Σε περίπτωση που ο ανήλικος διαπράξει τροχαίο αδίκημα, η Αστυνομία θα καθορίσει τη διαδικασία, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να εφαρμοστεί ο Ποινικός Κώδικας για τον ανήλικο”.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ