Ένα από τα σημαντικότερα αυτοκινητικά σύμβολα του σιδηρού παραπετάσματος, το δίχρονο Trabant P50 της Ανατολικής Γερμανίας, αναβιώνει ως ηλεκτρικό μέσα από τα σχέδια της Larson Design.
Το Trabant P50 της ομόνυμης ανατολικογερμανικής εταιρείας ήταν ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν από το 1957 μέχρι και το 1991, δύο χρόνια μετά από την πτώση του τείχους του Βερολίνου. Παραγόταν στις εκδόσεις 500, 600, 601 και Trabant 1.1 σε δίθυρο sedan ή τρίθυρο station wagon (Universal) αμάξωμα.
Ήταν φτιαγμένο από duroplast, ένα σύνθετο θερμοσκληρυνόμενο πλαστικό που -μαζί με τις χωρίς πόρτες off-road και limo εκδόσεις του- κατέστησε το Trabant αντικείμενο χλευασμού όσο προχωρούσαν οι δεκαετίες και η αυτοκινητική τεχνολογία. Ήταν, ωστόσο, ένα προσιτό, δημοφιλές αυτοκίνητο σε δύσκολες εποχές, που έδωσε λύσεις σε πολλά διαλυμένα σπιτικά.
BUY NOW
Γι' αυτό και ο ιδιώτης σχεδιαστής και ειδικός της ψηφιακής τεχνολογίας Lars O. Saeltzer (Larson Design) δημιούργησε μέσω GCI μια σύγχρονη, και ηλεκτροκίνητη, εκδοχή του Trabant P50. Ο ίδιος designer έχει προχωρήσει, στο παρελθόν, στον ψηφιακό μετασχηματισμό κι άλλων θρυλικών αυτοκινήτων της ιστορίας, όπως το Citroen 2CV και το Ford Capri (βλ. δεξιά στήλη).
Βασισμένος στα σχέδια της έκδοσης VEB Sachsenring του Trabant P50 δημιούργησε τη μελλοντική μετενσάρκωσή του, στην οποία έδωσε την ονομασία P50e Retro.
Και το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα επιτυχημένο. Αποτυπώνει το μινιμαλισμό μιας εποχής όπου όλα ήταν μικρότερα και πιο λιτά, και δίνει μια φουτουριστική ερμηνεία σε ένα κλασσικό, παροχυμένο σχέδιο. Στο οποίο, φυσικά, τοποθετεί ηλεκτρικό κινητήρα - γεγονός που, ωστόσο, δεν θα έκανε το σύγχρονο Trabant όσο οικονομικό ήταν και το αρχέγονο.