Η T&E εκτιμά ότι μόνο με τους επιπλέον δασμούς και την εφαρμογή της νέας μείωσης των εκπομπών CO2 θα σωθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να ανακτήσουν ένα σημαντικό μέρος της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων της ΕΕ που χάθηκαν από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στην Κίνα, εάν η ΕΕ διατηρήσει τους στόχους του για τις μειωμένες εκπομπές CO2 ενώ παράλληλα διατηρήσει τους επιπλέον δασμούς, σύμφωνα με νέα πρόβλεψη της Transport & Environment (T&E). Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πρόκειται να λανσάρουν μια σειρά από πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα φέτος και το 2025, προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους.
Οι εισαγωγές από την Κίνα – συμπεριλαμβανομένων των Tesla, BMW και Volvo – βρίσκονται σε καλό δρόμο για να φτάσουν το ένα τέταρτο των ηλεκτρικών ΙΧ που πωλούνται στην Ευρώπη φέτος, διαπιστώνει η T&E. Ωστόσο, αυτό θα μπορούσε να μειωθεί στο 20% του μεριδίου αγοράς το 2025 και στο 18% το 2026, εάν οι επιπλέον δασμοί στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα συνδυαστούν με τα πιο αυστηρά πρότυπα εκπομπών της ΕΕ του 2025.
BUY NOW
Ωστόσο, τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να επεκτείνουν τη θέση τους στο 27% της ευρωπαϊκής αγοράς BEV το επόμενο έτος, εάν η ΕΕ καθυστερήσει τους στόχους των νέων μειωμένων εκπομπών CO2 για το 2025 και βασιστεί μόνο σε δασμούς, εκτιμά η T&E.
Ορισμένες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες κάλεσαν την ΕΕ να αναβάλει ή να μαλακώσει τα πρότυπά της για το επόμενο έτος που αφορούν στη νέα μείωση των εκπομπών CO2. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα να μείνουν στάσιμες οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων από κατασκευαστές της ΕΕ, καθώς θα εξακολουθούσαν να επικεντρώνονται σε πιο κερδοφόρους κινητήρες εσωτερικής καύσης και θα καθυστερούσαν την κυκλοφορία προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η Julia Poliscanova, ανώτερη διευθύντρια για τις αλυσίδες εφοδιασμού οχημάτων και μετακίνησης στην T&E, δήλωσε: «Οι επιπλέον δασμοί στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα είναι σωστοί, αλλά μόνο σε συνδυασμό με τους νέα αυστηρά όρια των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων. Αποτελούν μέρος μιας συνεκτικής βιομηχανικής πολιτικής για την ενίσχυση της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Ωστόσο, η ΕΕ κινδυνεύει να καταγράψει άθλιες επιδόσεις, εάν καθυστερήσει τους στόχους του 2025 για τις εκπομπές CO2, περιορίζοντας ταυτόχρονα τα προσιτά μοντέλα που εισάγονται από την Κίνα».
Οι επιπλέον δασμοί της ΕΕ στα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα είχαν ανάμεικτο αντίκτυπο μέχρι στιγμής, σύμφωνα με την ανάλυση T&E της βάσης δεδομένων EV-Volumes και κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες σημείωσαν πτώση 4,1% ενώ κάποιες άλλες σημείωσαν αύξηση πωλήσεων άνοδο 1,6%!
Πέρα από τα ηλεκτρικά, η ΕΕ χρειάζεται επίσης μια πιο συνεκτική προσέγγιση στην εγχώρια βιομηχανία μπαταριών της, είπε η T&E. Οι εγχώριοι παραγωγοί μπαταριών έχουν βιώσει οπισθοδρομήσεις, λόγω της δυναμικής της παγκόσμιας αγοράς και των φθηνών κινεζικών μπαταριών.
Εάν δεν ληφθούν μέτρα, το 59% της παραγωγής μπαταριών που σχεδιάζεται για την Ευρώπη κινδυνεύει να μην προχωρήσει, εκτιμά η T&E, και πιθανότατα θα καταργηθεί. Αυτό θα οδηγούσε σε απώλεια δισεκατομμυρίων ευρώ σε επενδύσεις και κοντά σε 100.000 πιθανές θέσεις εργασίας. Η T&E ζήτησε μια έρευνα της ΕΕ για τις κυψέλες μπαταριών για να επιτραπούν μέτρα εμπορικής άμυνας.
Η Julia Poliscanova δήλωσε: «Δεν έχει νόημα να τίθενται σε κίνδυνο τα δισεκατομμύρια επενδύσεις σε giga-factory της ΕΕ διατηρώντας παράλληλα το χαμηλότερο τιμολόγιο μπαταρίας στον κόσμο λίγο πάνω από το 1%. Η ΕΕ πρέπει να εξετάσει σοβαρά τα μέτρα εμπορικής άμυνας, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα την εγχώρια παραγωγή με ένα ταμείο της ΕΕ για τις μπαταρίες και πολιτικές που ανταμείβουν την παραγωγή καθαρών μπαταριών».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ