Η Ποσειδώνος μεταμορφώνεται: Πώς θα γίνει μετά την υπογειοποίηση -Δείτε εικόνες
Μία από τις πιο σύγχρονες σήραγγες της Ευρώπης θα αποτελέσει το υπογειοποιημένο τμήμα της Ποσειδώνος που αποτελεί μέρος του "The Ellinikon".
Καθοριστική συμβολή στο να μετατραπεί η Αθήνα σε μια «έξυπνη» και «πράσινη» πόλη θα έχει το The Ellinikon, ένα έργο ορόσημο της Ελλάδας του 21ου αιώνα και παρακαταθήκη για την κοινωνία.
Στο πλαίσιο αυτού του μεγάλου έργου αστικής ανάπτυξης, υλοποιούνται και πολλά άλλα υποέργα, συμπεριλαμβανομένου αυτού της Υπογειποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος, η οποία θα αποτελέσει μία από τις πιο σύγχρονες και καλαίσθητες οδικές σήραγγες της Ευρώπης.
BUY NOW
Αδιάψευστο μάρτυρα αποτελούν οι παρακάτω φωτογραφίες που δείχνουν τη μορφή που θα έχει η υπογειοποιημένη Λεωφ. Ποσειδώνος, μόλις αυτή ολοκληρωθεί το 2025, σηματοδοτώντας τη σύνδεση του παραλιακού μετώπου με το The Ellinikon Park & την πόλη.
Το υπογειοποιημένο τμήμα της Ποσειδώνος θα έχει μήκος 1,3 χλμ., και θα εκτείνεται από την παραλία του Αλίμου έως τη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά, και θα συνδράμει σημαντικά στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης μέσω της κατάργησης 6 φωτεινών σηματοδοτών. Θα υπάρχουν 6 λωρίδες κυκλοφορίας (3 σε κάθε ρεύμα) και το όριο ταχύτητας θα είναι 70 χλμ./ώρα.
Το έργο κατασκευάζεται με τη μέθοδο του “cut and cover”, δηλαδή εκσκαφή και επίχωση ύστερα, με οπλισμένο σκυρόδεμα και ειδικές μονώσεις ώστε να αποφεύγονται καθιζήσεις. Το τούνελ θα έχει ύψος έως και 6 μέτρα, και σχεδιάζεται με τις υψηλότερες προδιαγραφές όσον αφορά στην πυροπροστασία, τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κ.ο.κ.
Σημειώνεται ότι όταν ολοκληρωθεί το 2025, δεν θα χρειαστεί να διακοπεί η κυκλοφορία, δεδομένου ότι μέσα σε ένα βράδυ θα «κουμπώσει» ο υφιστάμενος άξονας με το νέο υπογειοποιημένο τμήμα του.
Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Μάιο του 2022 και μέσα σε ένα έτος έχει γίνει η εσκαφή στο 50% του συνολικού όγκου, η σκυροδέτηση της αστικής σήραγγας έχει φτάσει στο 30%, ενώ έχουν ξεκινήσει και οι προκαταρκτικές εργασίες για το flyover της Λεωφ. Ποσειδώνος, το οποίο θα συνδέει το παραλιακό μέτωπο με το υπόλοιπο μέρος της επένδυσης του Ελληνικού.