Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πόσο βλάπτει την μπαταρία η γρήγορη φόρτιση;

Electric car charge

Τώρα γνωρίζουμε σε ποιο βαθμό η γρήγορη φόρτιση υποβαθμίζει την μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Η δυνατότητα της γρήγορης φόρτισης φαίνεται να κυριαρχεί στον αγώνα για την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων, ωστόσο η αυστριακή start-up Aviloo που ειδικεύεται στην ανάλυση και διαγνωστικά εργαλεία μπαταρίας, μόλις επιβεβαίωσε τις υποθέσεις πολλών οδηγών σύμφωνα με τις οποίες η γρήγορη φόρτιση επιταχύνει τη γήρανση της μπαταρίας. Μάλιστα αυτό συμβαίνει αμέσως από την πρώτη κιόλας φόρτιση.

Η Aviloo Battery Diagnostics ανέλυσε τη συσχέτιση μεταξύ της κατάστασης υγείας των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των ταχυτήτων φόρτισής τους. Η έρευνα, που διεξήχθη σε 160 μοντέλα διαφορετικών εμπορικών σημάτων για τρία χρόνια, έδειξε ότι η θερμότητα που παράγεται από το σταθμό ταχείας φόρτισης αλλοιώνει τα εξαρτήματα των κυψελών. Τα αποτελέσματα που δημοσίευσε η start-up δείχνουν λοιπόν ότι, σε σύγκριση με οχήματα που δεν διαθέτουν λειτουργία «ταχείας φόρτισης», η υγεία των μπαταριών των οχημάτων που μελετήθηκαν μειώνεται κατά περίπου 17% για μια χιλιομετρική απόσταση μεταξύ 180.000 και 200.000 χιλιομέτρων και κατά περίπου 7,5% σε άλλο δείγμα με χιλιομετρική απόσταση μεταξύ 80.000 και 100.000 km

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ως εκ τούτου, και οι δύο αναλύσεις επιβεβαιώνουν μια σημαντική τάση μείωσης της υγείας της μπαταρίας με την αύξηση των χιλιομέτρων και το μεγαλύτερο μερίδιο γρήγορης φόρτισης», καταλήγει η εταιρεία.

Συγκεκριμένα, η μόνιμη γρήγορη φόρτιση σημαίνει ότι ο διπλασιασμός των χιλιομέτρων μπορεί να σημαίνει διπλασιασμό της υποβάθμισης. Εάν ένα όχημα επαναφορτίζεται αποκλειστικά σε γρήγορη λειτουργία, η πρόσθετη γήρανση που προκαλείται από αυτές τις γρήγορες φορτίσεις είναι περίπου 7,5% μετά από 100 χλμ., ενώ είναι ήδη περίπου 17% μετά από 200 χλμ.», εξηγούν οι μελετητές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υγεία μπαταρίας και υπολειμματική αξία

Ένας σταθμός φόρτισης θεωρείται ότι είναι γρήγορος από 43kW ισχύος, αλλά ορισμένοι μπορούν τώρα να αποδώσουν έως και 360 kW. Αν και τα συστήματα ρύθμισης είναι ενσωματωμένα σε τερματικά και οχήματα, η θερμότητα που παράγεται βλάπτει τις μπαταρίες μακροπρόθεσμα. Αντιμέτωπος με αυτήν την παρατήρηση, ο François Gatineau, πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων ηλεκτροκίνησης Mobileese, διευκρινίζει ότι υπάρχουν πολλές παράμετροι που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά την επαναφόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος.

«Η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι μια σύνθετη χημική μονάδα με την κατάσταση των κυψελών που είναι μικρές μπαταρίες να συνθέτουν το πακέτο. Με τη διαδοχή της γρήγορης φόρτισης, καταπονούνται πολύ και φθείρονται σταδιακά οι κυψέλες. Αλλά η φόρτιση ενός αυτοκινήτου πρέπει επίσης να λαμβάνει υπόψη τις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό, καθώς και τον βαθμό υγρασίας. Είναι σημαντικό να είναι διαθέσιμη μια ορισμένη ποσότητα πληροφοριών σχετικά με την υγεία της μπαταρίας που θα επιτρέπουν τον υπολογισμό της υπολειπόμενης τιμής: το λεγόμενο "SoH" (Κατάσταση υγείας), ο αριθμός κύκλων φόρτισης/εκφόρτισης, το έτος κατασκευής της μπαταρίας», εκτιμούν οι αναλυτές της έρευνας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ