Σε όλα τα μήκη και πλάτη της Αθήνας απλώνονται οι ράγες του Μετρό, διευρύνοντας σημαντικά τον αριθμό των εξυπηρετούμενων περιοχών, την ίδια ώρα που διευκολύνουν ολοένα και περισσότερους κατοίκους.
Όσο αυξάνεται ο αριθμός των ανθρώπων που εξυπηρετούνται από το συγκεκριμένο μέσο σταθερής τροχιάς, τόσο μεγαλύτερο γίνεται το ενδιαφέρον για τα τεχνικά χαρακτηριστικά των συρμών, και φυσικά για το συνολικό μήκος των γραμμών.
Τρεις γενιές συρμών
Στο δίκτυο του Μετρό κινούνται τρεις γενιές αυτοκινηταμάξων. Η παράδοση των τελευταίων συρμών ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2013. Μετά την παραλαβή και ολοκλήρωση όλων των απαιτούμενων ελέγχων και πιστοποιήσεων των συρμών και των συστημάτων, σύμφωνα με τη σύμβαση, οι συρμοί ξεκίνησαν την λειτουργία τους στις 6 Ιουνίου 2014.
BUY NOW
Τα βαγόνια είναι πλήρως κλιματιζόμενα. Το εσωτερικό τους αναβαθμισμένο, με νέους ακτινωτούς ορθοστάτες (κάθετες μπάρες) και μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ των καθισμάτων για περισσότερη άνεση.
Διαθέτουν εσωτερικά σύγχρονο σύστημα πληροφόρησης επιβατών με διπλές οθόνες LCD σε κάθε βαγόνι, ηλεκτρονικούς χάρτες αντί των τυπωμένων που υπάρχουν σήμερα πάνω από τις θύρες οι οποίοι δείχνουν την κατεύθυνση του συρμού και τους επόμενους σταθμούς, κάμερες εσωτερικά και εξωτερικά των συρμών που παρέχουν στον οδηγό εικόνα του συρμού για επιτήρηση των θυρών και του εσωτερικού χώρου, και ένδειξη μη λειτουργούσης θύρας για την έγκαιρη προσέγγιση των επιβατών σε άλλες θύρες.
Οι ταχύτητες των συρμών
Οι 3ης γενιάς συρμοί κατασκευάστηκαν στη Νότια Κορέα από την εταιρεία Hyundai Rotem Hanwha και ενσωματώνουν 4 κινητήρες ισχύος 175 kWh έκαστος που τους επιτρέπουν να αναπτύξουν ταχύτητες έως και 80 χλμ./ώρα.
Την υπογραφή της Hyundai Rotem Hanwha φέρουν επίσης και οι 2ης γενιάς συρμοί, καθένας εκ τω οποίων κινείται από 4 κινητήρες ισχύος με ισχύ 170 kW ανά μονάδα. Όταν κινούνται στις ράγες του Μετρό, όπου χρησιμοποιείται συνεχές ρεύμα, η μέγιστή τους ταχύτητα είναι 80 χλμ./ώρα.
Παράλληλα, ορισμένοι συρμοί λειτουργούν με διπλή τάση, 750 V συνεχούς ρεύματος για το δίκτυο του Μετρό και 25kV εναλλασσόμενου ρεύματος για να εξυπηρετούν το τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας μέχρι το Αεροδρόμιο στις επίγειες γραμμές του Προαστιακού Σιδηρόδρομου. Οι εν λόγω συρμοί μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες που ανέρχονται σε 120 χλμ./ώρα.
Τέλος, οι παλαιότεροι συρμοί – 1ης γενιάς - οι οποίοι κατασκευάστηκαν από τις εταιρείες Siemens, Daimler-Benz, Alsthom έχουν μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα και φέρουν 4 κινητήρες με ισχύ 153 ο καθένας.
Ποιο είναι το μήκος των τριών Γραμμών του Μετρό;
Ως γνωστόν, προσώρας το συνολικό δίκτυο του Μετρό αποτελείται από τρεις Γραμμές – 1 (Πράσινη),2 (Κόκκινη),3 (Μπλε) - το συνολικό μήκος των οποίων ανέρχεται σε 90,1 χλμ., μετά την παράδοση και των τριών σταθμών στον Πειραιά.
Ειδικότερα, η Γραμμή 3 έχει μήκος 46,5 χλμ., η Γραμμή 2 έχει μήκος 17,9 χλμ. και η Γραμμή 1 25,7 χλμ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις κατασκευαστεί η επέκταση της Κόκκινης Γραμμής προς Ίλιον θα προστεθούν επιπλέον 4 χλμ., για να ακολουθήσουν τα επιπλέον 12,8 χλμ. από την κατασκευή της Γραμμής 4. Το συνολικό μήκος των Γραμμών, λοιπόν, θα φτάσει στα 106,9 χλμ.