Πόσο χρόνο και χρήμα χάνω στο μποτιλιάρισμα στην Αθήνα; -Νέα έρευνα αποκαλύπτει
Ολόκληρες ημέρες αλλά και δεκάδες ευρώ έχασαν οι οδηγοί που κινήθηκαν στο κέντρο της Αθήνας το 2022, λόγω των μποτιλιαρισμένων δρόμων.
Όπως κάθε χρόνο την τελευταία 10ετία έτσι και για το 2023 η Tom Tom, γνωστή για τις εφαρμογές πλοήγησης και τα συστήματα GPS που δημιουργεί, δημοσίευσε τον ετήσιο Δείκτη Κίνησης, TomTom Traffic Index.
Η ετήσια αναφορά της Tom Tom για το 2022 παρουσιάζεται πιο πλήρης από ποτέ με τη συλλογή στοιχείων να αφορά 389 πόλεις σε 56 χώρες σε όλο τον κόσμο. Ο Δείκτης Κίνησης της ολλανδικής εταιρείας μετρά τον χρόνο που ξοδεύουν οι οδηγοί πίσω από το τιμόνι, το κόστος των καυσίμων και τις εκπομπές CO2 και παρουσιάζει τον ετήσιο μέσο όρο για κάθε μια από αυτές τις τιμές.
BUY NOW
Σύμφωνα με την Tom Tom, η φυσική παρουσία στον χώρο εργασίας «κέρδισε» την δυνατότητα να εργαστεί κάποιος απομακρυσμένα. Αυτό αποτυπώθηκε στον χρόνο που χρειάστηκε για να κινηθεί ένας οδηγός σε ώρες αιχμής, λόγω αυξημένης κίνησης -πρωί και απόγευμα-, ο οποίος αυξήθηκε στο 62% των πόλεων -232 από τις 389.
Οι οδηγοί αυτοκινήτου φαίνεται ότι δεν πτοήθηκαν ούτε από τη σημαντική αύξηση στο κόστος των καυσίμων που καταγράφηκε σχεδόν ολόκληρο το 2022 λόγω των γνωστών προβλημάτων στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Έτσι το κόστος για να κινηθεί ένας οδηγός αυτοκινήτου με κινητήρα βενζίνης σε μια τυπική διαδρομή μήκους 10 χλμ. στο κέντρο μιας πόλης αυξήθηκε κατά 27% το 2022 έναντι του 2021. Στο 48% ήταν η αύξηση για του οδηγούς diesel αυτοκινήτου. Επί ευρωπαϊκού εδάφους οι αυξήσεις στο κόστος για τους οδηγούς βενζινοκίνητων ήταν 22% και 40% για εκείνους που χρησιμοποιούν πετρελαιοκίνητα.
Σύμφωνα με την Tom Tom το Λονδίνο ήταν η πόλη που αντιμετώπισε το μεγαλύτερο πρόβλημα αναφορικά με το μποτιλιάρισμα που αντιμετώπισαν οι δρόμοι του κέντρου του τη χρονιά που μας πέρασε.
Με μέσο χρόνο τα 36 λεπτά και 20 δευτερόλεπτα για να καλύψουν μια απόσταση 10 χλμ., οι Λονδρέζοι ξόδεψαν κατά μέσο όρο 325 ώρες πίσω από το τιμόνι, από τις οποίες οι 139 ώρες που έμειναν στο δρόμο οφείλονταν σε μποτιλιάρισμα. Το κόστος μόνο για το μποτιλιάρισμα μάλιστα ήταν 230 ευρώ.
Η Αθήνα βρέθηκε στην 25η θέση της παγκόσμιας κατάταξης της Tom Tom με μέσο χρόνο 23 λεπτά. Σύμφωνα με τους Ολλανδούς σημειώθηκε μάλιστα πτώση 10 δευτερολέπτων έναντι της προηγούμενης χρονιάς.
Οι οδηγοί χρειάστηκαν κατά μέσο όρο 223 ώρες για να κινηθούν στο κέντρο της πρωτεύουσας την χρονιά που μας πέρασε. Από αυτές σχεδόν τις μισές, ήτοι 106 ώρες, βρέθηκαν στο δρόμο με μποτιλιάρισμα, σπαταλώντας έτσι σχεδόν 4,5 ημέρες από τη ζωή τους κάνοντας... τίποτα.
Παράλληλα, οι οδηγοί αυτοκινήτου στην Αθήνα πέταξαν στην κυριολεξία στο δρόμο 223 και 160 ευρώ αντίστοιχα, για τους χρήστες αυτοκινήτου με μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου αντίστοιχα.
Να σημειωθεί τέλος ότι η Tom Tom, ως χειρότερη μέρα για την κίνηση στους δρόμους της Αθήνας το 2022, δίνει την 24η Ιανουαρίου, με μέσο χρόνο «μόλις» 29 λεπτά και 50 δευτερόλεπτα. Ήταν η ημέρα που η κακοκαιρία «Ελπίδα» χτύπησε τη χώρα.
Η Αθήνα από τις ακριβότερες πόλεις για οδηγούς αυτοκινήτου
Η Αθήνα ξεχώρισε ως μία από τις ακριβότερες πόλεις στον κόσμο για εκείνους που κινούνται στο κέντρο της καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση στη σχετική λίστα, πίσω από το Χονγκ Κονγκ και το Λονδίνο.
Ειδικότερα, το ετήσιο μέσο κόστος κίνησης για την πρωτεύουσα έφτασε στα 1.662 ευρώ και παρουσιάστηκε αυξημένο κατά 25% έναντι του 2022, σύμφωνα με την Tom Tom, για τους οδηγούς που χρησιμοποιούν αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης. Αντίστοιχα στο πρώτο Χονγκ Κονγκ το κόστος ήταν 1.986 ευρώ (αύξηση 14%) και στο δεύτερο Λονδίνο 1.792 ευρώ (+28%). Ακολούθησαν το Oslo με 1.653 ευρώ (+33%) και το Παρίσι με αύξηση 16% έναντι του 2021 και 1.602 ευρώ.
Για τους οδηγούς diesel αυτοκινήτων στην Αθήνα το κόστος έφτασε στα 1.335 ευρώ με την αύξηση να ανέρχεται στο 36% έναντι της προηγούμενης χρονιάς, ενώ ενδιαφέρον έχουν και τα στοιχεία της Tom Tom για το κόστος των ηλεκτρικών, τα οποία και παρουσιάζει για πρώτη φορά.
Σύμφωνα με τους Ολλανδούς ο οδηγός ηλεκτρικού αυτοκινήτου ξόδεψε το 2022 στην Αθήνα 1.137 ευρώ για να φορτίσει σε ταχυφορτιστή και 685 ευρώ χρησιμοποιώντας συμβατικό φορτιστή.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ