Έρχεται το καύσιμο που θα σώσει τους κινητήρες -Πόσο κοστίζει

HVO 100

Ο αντίλογος σχετικά με τα συνθετικά καύσιμα που θα μπορούσαν να παρατήσουν την αξιοποίηση κινητήρων εσωτερικής καύσης, αποδεικνύεται μύθος.

Οι πολέμιοι αυτών έλεγαν πως θα ήταν πολύ ακριβά και πως δεν θα ήταν μία λογική επιλογή για τον μέσο χρήση. Να όμως που η ADAC, η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτων στην Ευρώπη, καταρρίπτει αυτόν τον ισχυρισμό.

Πώς; Δοκιμάζοντας επί ένα μήνα το νέο καύσιμο για κινητήρες diesel που είναι ήδη διαθέσιμο στα πρατήρια της Γερμανίας και υπόσχεται μείωση των εκπομπών CO2 έως και 90%. Ο λόγος για το HVO 100 που παράγεται από βιώσιμα απόβλητα, όπως χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια και υπολείμματα λίπους, και χαρακτηρίζεται ως "κλιματικά φιλικό ντίζελ".

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ή αν θέλετε να το θέσουμε αλλιώς – το αντίδοτο στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πλειοψηφία των κατόχων αυτοκινήτων που δεν θέλουν να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Υπήρξε λοιπόν ο αντίλογος πως το κόστος παραγωγής τέτοιων καυσίμων είναι τέτοιο που η τιμή πώλησής τους θα ανέβαζε τα συνολικά κόστη άνω της απόκτησης και χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων.

Όμως φαίνεται πως δεν είναι έτσι τα πράγματα. H ADAC αξιολόγησε επί ένα μήνα το HVO 100 για να υπολογίσει τι ισχύει πραγματικά. Και βάσει των μετρήσεών της, έκανε μία άσκηση υπολογίζοντας την χρήση σε πενταετή βάση, με μέσο όρο τα 15 χιλιάδες χιλιόμετρα ως την απόσταση που θα καλύψει το όχημα κάθε χρόνο.

Τα αποτελέσματα στα οποία έφτασαν οι Γερμανοί αποτελόύν ένα χαστούκι στους επικριτές των συνθετικών καυσίμων. Στην περίπτωση του Volkswagen Golf 2.0 TDI, η μηνιαία δαπάνη για καύσιμα αυξήθηκε μόνο κατά 5,62 ευρώ - στα 97,87 ευρώ. Κάτι αντίστοιχο ίσχυε και για τα δύο άλλα αυτοκίνητα που συμμετείχαν στην έρευνα, δηλαδή τη BMW 520d Touring (αύξηση 6,75 ευρώ, στα 117,45) και τη Mercedes C220d Kombi (αύξηση 5,87 ευρώ).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κι αυτό, με τον κατώτατο μισθό στη Γερμανία να ορίζεται στα 2.054 ευρώ, άρα ξεχάστε τους προβληματισμούς. Κι αυτό προσθέτοντας ένα ακόμα στοιχείο στην εξίσωση: πως η παραγωγή αυτού του είδους των καυσίμων, λογικά δεν θα επηρεάζεται από τρίτους παράγοντες που ανεβοκατεβάζουν την τιμή, όπως συμβαίνει με τη βενζίνη και το πετρέλαιο.

Κι όλα αυτά, με το HVO 100 να μειώνει τις εκπομπές CO2 έως και 90%, μειώνοντας παράλληλα και τις εκπομπές NOx ή θείου.

Φανταστείτε αυτή η λύση, να είχε δεχθεί την ίδια πολιτική υποστήριξη και τις ίδιες επενδύσεις, που αφορούν στην ηλεκτροκίνηση. Τροφή για σκέψη.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ