Πόσο κοστίζει σήμερα το υπέρ-σπάνιο Citroen 2CV με δύο κινητήρες

Citroen 2CV 4x4 Sahara

Ο θρύλος του Citroen 2CV είναι διανθισμένος με σπάνιες και ξεχωριστές εκδόσεις που κατασκευάστηκαν σε πολύ περιορισμένα αντίτυπα, όπως η συγκεκριμένη με δύο κινητήρες που λειτουργούν αυτόνομα.

Πρόκειται για μια κατασκευή του ίδιου του εργοστασίου, και όχι κάποιου ιδιώτη. Το 2CV 4x4 Sahara είχε δύο κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, που μπορούσαν να λειτουργούν αυτόνομα ή από κοινού. Έτσι, ο οδηγός μπορούσε να κάνει την πολύ απλή και σαφή επιλογή ανά πάσα στιγμή αν θα ήθελε το 2CV του να είναι εμπροσθοκίνητο, πισωκίνητο ή τετρακίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μοντέλο 4x4 Sahara, που κατασκευάστηκε σε μόλις 693 αντίτυπα, όπως είναι ευνόητο έχει δύο κιβώτια ταχυτήτων, δύο ρεζερβουάρ καυσίμων, ενισχυμένο σασί για να αντέξει την επιπλέον ισχύ, καθώς και πιο ανθεκτικές αναρτήσεις για να περιδιαβαίνει πιο σκληρά τερέν. Το μεγάλο το αβαντάζ είναι φυσικά το βάρος, καθώς με γεμάτα ρεζερβουάρ δεν ξεπερνά τα 735 κιλά.

Οι δύο αυτόνομοι κινητήρες έχουν κι άλλες παράξενες παραμέτρους: ο οδηγός χρειάζεται δύο κλειδιά για να εκκινήσει ξεχωριστά τον καθένα, υπάρχει ένας ξεχωριστός επιλογέας προκειμένου ο οδηγός να συγχρονίζει τα δύο κιβώτια ταχυτήτων, και επίσης και στις δύο πόρτες υπάρχουν δύο τάπες για τον ανεφοδιασμό - μιας και τα δύο δοχεία καυσίμων βρίσκονται κάτω από τα εμπρός καθίσματα.

Τα δύο μοτέρ είναι πανομοιότυπα: με 425 κ.εκ. αποδίδουν από 13,5 ίππους και 26,5 Nm ροπής, και με μαζί μπορούν να εξασφαλίσουν στο 2CV 4x4 Sahara τελική ταχύτητα 100 km/h. Φυσικά, ένα από τα προβλήματα είναι ότι οι δύο κινητήρες εκπέμπουν και το διπλάσιο θόρυβο, που φτάνει στο -σχεδόν ανύπαρκτης ηχομόνωσης- εσωτερικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για την ψύξη των δύο μοτέρ, επίσης, η Citroen άλλαξε τη σχεδίαση των θόλων των εμπορός τροχών και επίσης τοποθέτησε εγκοπές στον πίσω προφυλακτήρα για την απαγωγή της θερμότητας. Άλλος ένας ανεμιστήρας είναι τοποθετημένος πίσω, και για το λόγο αυτό άλλαξαν και τα φωτιστικά σώματα της ουράς και χρειάστηκε η μεταφορά του εφερδικού τροχού εμπρός, στο ανασχεδιασμένο καπό.

Στα χρόνια της παραγωγής του, το τετρακίνητο 2CV 4x4 Sahara με τους δύο κινητήρες είχε και σχεδόν διπλάσια τιμή από το απλό. Συνεπώς, ήταν πιο πολύ ένα πείραμα για τη γαλλική εταιρεία, παρά ένα αυτοκίνητο με εμπορικές φιλοδοξίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήμερα, η συλλεκτική αξία του συγκεκριμένου “πειράματος” είναι εντυπωσιακή. Το 2019 ο οίκος Bonhams πούλησε ένα αντίτυπο έναντι 86.250 ευρώ, ενώ την ίδια χρονιά ο οίκος RM Sotheby's εξασφάλισε σχεδόν 100k ευρώ (συγκεκριμένα 98.745 €) πουλώντας ένα 2CV 4x4 Sahara στη δημοπρασία της Pebble Beach και άλλα 74.750 ευρώ σε δημοπρασία στη Villa Erba.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ