Η αναβίωση της μυθικής Alfa Romeo 33 Stradale είναι ένα διαχρονικό όνειρο των Alfisti, και όλα δείχνουν ότι στις αρχές του νέου χρόνου το όνειρο θα γίνει πραγματικότητα, με τη σύγχρονη εκδοχή του ιταλικού supercar.
Ο ευρωπαϊκός Τύπος βρίθει με διαρκή δημοσιεύματα -που προέρχονται από πηγές εσωτερικά της εταιρείας του Τορίνου- ότι η Alfa Romeo θα παρουσιάσει τους πρώτους μήνες του 2023 το πρώτο πρωτότυπο της 33 Stradale της νέας εποχής. Εν συνεχεία το πρωτότυπο θα μετεξελιχθεί στο supercar (περιορισμένης) παραγωγής, στη σπορ κορωνίδα της νέας εποχής και της ίδιας της εταιρείας μετά την αναγέννηση υπό τον όμιλο Stellantis.
Πριν από δύο ή τρία χρόνια η παρουσίαση ενός τέτοιου πρωτοτύπου, για ένα αυτοκίνητο περιορισμένης παραγωγής και μικρής κερδοφορίας, θα έμοιαζε εξωφρενική - όσο καλό κι αν έκανε στην εικόνα της φίρμας. Η Alfa Romeo χρειαζόταν, τότε, την άμεση αφοσίωση σε αυτοκίνητα που θα της έδιναν τη δυνατότητα να εξασφαλίσει την επιβίωσή της, και να επιστρέψει στην κερδοφορία.
BUY NOW
Η εταιρεία του Τορίνου, υπό την ηγεσία του διευθύνοντος συμβούλου Jean-Philippe Imparato, πέτυχε αυτούς τους δύο κρίσιμους οικονομικούς στόχους απρόσμενα νωρίς - πριν καν βγει στην ευρωπαϊκή αγορά η πρώτη νέα Alfa Romeo μετά από αρκετά χρόνια, το SUV Tonale. Και η τελευταία αποδείχθηκε τόσο επιτυχημένη, προσελκύοντας ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό παραγγελιών, που το μέλλον δείχνει και πάλι ανθηρό για την Alfa Romeo.
Τόσο ανθηρό που, πλέον, έχει δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την παρουσίαση ακόμη και ενός supercar περιορισμένης παραγωγής (και κερδοφορίας), που ο κύριος λόγος ύπαρξής του είναι να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο τη φλόγα της Alfa Romeo στην ψυχή των Alfisti - και όχι μόνο. Και το supercar αυτό είναι η Alfa Romeo 33 Stradale, που μόνο τυχαία δεν είναι ότι επαναφέρει ένα ένδοξο όνομα από το παρελθόν της εταιρείας.
Σύμφωνα με το βρετανικό Autocar, θα πρέπει να περιμένουμε την αποκάλυψη του πρωτοτύπου της 33 Stradale μέσα στον Μάρτιο του 2023, και τη μετεξέλιξή του στην τελική έκδοση παραγωγής μέχρι το 2025. Μάλιστα, ενδέχεται η παρουσίασή του να συνδυαστεί με τους εορτασμούς για τα 100 χρόνια του Quadrifoglio Verde, του εικονικού εμβλήματος που συνοδεύει τις σπορ Alfa Romeo από το 1923 που για πρώτη φορά κόσμησε την Alfa του Uvo Sivocci στον αγώνα Targa Florio.
Αν γίνει κάτι τέτοιο, τότε η νέα 33 Stradale θα κάνει την πρώτη της φυσική εμφάνιση το Σεπτέμβριο του 2023, κατά τη διάρκεια των εορτασμών που έχουν προγραμματιστεί να γίνουν στο κέντρο εξέλιξης της εταιρείας στο Balocco, τις ημέρες του GP Ιταλίας της F1 στη Monza.
Προς το παρόν, πάντως, η Alfa Romeo αφοσιώνεται στην έρευνα για την ακριβή τοποθέτηση της νέας 33 Stradale στο οικοδόμημα της νέας εποχής της εταιρείας. Με άλλα λόγια, ποιούς σκοπούς ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα εξυπηρετεί, πέραν της ικανοποίησης του πόθου πολλών, σκληροπυρηνικών και μη, Alfisti.
Κατά συνέπεια, τα προσεχή χρόνια θα απαντηθεί το ερώτημα αν η 33 Stradale θα είναι απλά ένα σύμβολο της σπορ προσωπικότητας των σύγχρονων Alfa Romeo, στο οποίο θα παραπέμπουν οι σπορ εκδόσεις των νέων -μαζικής παραγωγής- αυτοκινήτων που θα έρθουν τα επόμενα χρόνια, ή αν θα είναι το πρώτο μιας νέας οικογένειας sportscars / supercars περιορισμένης παραγωγής. Η ζήτηση, στη δεύτερη περίπτωση, δεν είναι καθόλου μικρή στην εποχή μας, και η Alfa Romeo τα τελευταία δύο χρόνια ανέκτησε το θαυμασμό μεταξύ των παθιασμένων φίλων του αυτοκινήτου.
Αυτό σημαίνει ότι ένα σύγχρονο supercar της Alfa Romeo, όπως η 33 Stradale, θα έχει και πάλι το ειδικό βάρος να σταθεί δίπλα στις Ferrari, McLaren, Porsche ή Aston Martin της εποχής μας, με την πρόσθετη αξία ότι θα φέρει τον αέρα ενός μαγευτικού παρελθόντος σε μια τεχνολογικά προηγμένη νέα κατασκευή. Όταν θα δει κανείς για πρώτη φορά την 33 Stradale, είπε πρόσφατα ο Imparato, θα του έρθουν αμέσως στο μυαλό εικόνες ενός ένδοξου παρελθόντος.
Είναι κάτι που ο Alejandro Mesonero-Romanos, διευθυντής του σχεδιαστικού Centro Stile Alfa Romeo, έχει σε πρώτη προτεραιότητα. Η νέα 33 Stradale θα δανειστεί οπτικά στοιχεία από τον θρυλικό πρόγονό της, αλλά -σύμφωνα με τις φήμες- δεν θα αποκόψει εντελώς το σύγχρονο supercar από τις νέες σχεδιαστικές προδιαγραφές των σύγχρονων Alfa, όπως η Tonale.
Και περνάμε στα μηχανικά: σύμφωνα με τον Imparato, η 33 Stradale θα είναι είτε αμιγώς ηλεκτρική, είτε αποκλειστικά θερμική. Δεν θα είναι, δηλαδή, ένα υβριδικό supercar, και κατά συνέπεια δεν θα βασιστεί στην πλατφόρμα της Maserati MC20. Πολλοί υποστηρίζουν ότι μπορεί να είναι το «κύκνειο άσμα» των κινητήρων εσωτερικής καύσης για την ιταλική εταιρεία, άλλοι ότι μπορεί να είναι η πιο λαμπρή πύλη για το πέρασμα στην εποχή του ηλεκτρισμού, στον οποίο η εταιρεία θα στραφεί ολοκληρωτικά από το 2027.
Αν ισχύσει το πρώτο, ότι θα έχει αποκλειστικά θερμικό κινητήρα, θα περίμενε κανείς την τοποθέτηση του V6 twin-turbo των 2.9 λίτρων που έχουν οι Giulia και Stelvio Quadrifoglio Verde. Στη Giulia GTA το μοτέρ αυτό αποδίδει 540 ίππους, αλλά ενδεχομένως να μπορούν οι μηχανολόγοι του Τορίνου να αντλήσουν και περισσότερους, για την 33 Stradale.
Αν ισχύσει το δεύτερο, ότι θα είναι αμιγώς ηλεκτρική, και πάλι θα έχει νόημα: θα είναι ένα συμβολικό πέρασμα στην εποχή του εξηλεκτρισμού, που θα συμπέσει χρονικά με την παρουσίαση της πρώτης αμιγώς ηλεκτρικής Alfa Romeo -ενός νέου συμπαγούς SUV της- το 2024.
Πάντως, δεν αποκλείεται να ισχύουν και τα δύο - να κατασκευαστεί η 33 Stradale σε 16 αντίτυπα με θερμικό κινητήρα και σε άλλα 16 με ηλεκτροκινητήρα, και το 33ο και τελευταίο αντίτυπο να δημοπρατηθεί για φιλανθρωπικούς σκοπούς, είτε να τοποθετηθεί στο μουσείο της Alfa Romeo. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ό,τι κινητήρας κι αν τα κινεί, τα 32 αντίτυπά της αναμένεται να πουληθούν πολύ, πολύ καιρό πριν κατασκευαστούν.