Πότε εμφανίστηκε το πρώτο -πανάκριβο- ραδιόφωνο αυτοκινήτου;

classic car radio

Πριν από έναν αιώνα, το ραδιόφωνο στα αυτοκίνητα αποτελούσε πολυτέλεια και το κόστος του έφτανε μέχρι και στο 1/3 της τιμής ολόκληρου του οχήματος.

Η επινόηση του ραδιοφώνου οφείλεται σε μια σειρά εξέχοντων επιστημόνων, όπως οι Michael Faraday, Andre-Marie Ampere, Alessandro Volta, Georg Ohm, Werner von Siemens, και Alexander Bell. Ωστόσο, οι διαφωνίες για το ποιος ήταν ο ακριβής εφευρέτης παραμένουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρώτη ολοκληρωμένη ραδιοφωνική εκπομπή πραγματοποιήθηκε το 1909 στο Σαν Χοσέ της Αμερικής. Σήμερα, μετά από μια επική διαδρομή στην παγκόσμια κουλτούρα και ενημέρωση, το ραδιόφωνο φτάνει στο 95% του παγκόσμιου πληθυσμού.

Πότε, όμως, μπήκε το ραδιόφωνο στα αυτοκίνητα; Ήδη από τη δεκαετία του 1920 πολλοί οδηγοί προσάρμοζαν στα αυτοκίνητά τους συμβατικούς ραδιοφωνικούς δέκτες. Ωστόσο, αυτά τα ραδιόφωνα ήταν μεγάλα, ακατάλληλα για τις δονήσεις κατά την οδήγηση, και όχι ιδιαίτερα αξιόπιστα - κάτι που εμπόδισε την ευρεία διάδοσή τους.

Ώσπου, το 1928, ο Αμερικανός William Lear βελτίωσε τη σχεδίαση του ραδιοφώνου ειδικά για χρήση σε αυτοκίνητα. Με τη χρήση εύκαμπτων καλωδίων, μετέφερε τους διακόπτες έντασης και συχνότητας, καθώς και την κλίμακα του δέκτη, στην μπροστινή κονσόλα.

Στη συνέχεια, ο Lear πούλησε τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας του στους αδερφούς Galvin, οι οποίοι το 1930, μέσω της εταιρείας τους Galvin Manufacturing Corporation, παρήγαγαν το πρώτο μαζικής παραγωγής ραδιόφωνο αυτοκινήτου, το Motorola 5T71.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Paul Galvin ταξίδεψε με το Studebaker του, εξοπλισμένο με το Motorola 5Τ71 από το Σικάγο στο Atlantic City, μια απόσταση περίπου 1.300 χιλιομέτρων, προκαλώντας αίσθηση στην Έκθεση Κατασκευαστών Ραδιοφώνων το ίδιο έτος.

Το κόστος του ραδιοφώνου εκείνη την εποχή ήταν ιδιαίτερα υψηλό, μεταξύ 110 και 130 δολαρίων. Για την αναλογία, ένα από τα πιο προσιτά αυτοκίνητα, το Ford Model A, κόστιζε 385 δολάρια.

Το επόμενο μεγάλο βήμα έγινε το 1932, όταν η Motorola παρουσίασε ένα πιο προηγμένο μοντέλο που δεν απαιτούσε ξεχωριστή μπαταρία και κόστιζε σχεδόν τα μισά χρήματα.

Στην Ευρώπη, το πρώτο ραδιόφωνο αυτοκινήτου κατασκευάστηκε το 1932 από την Blaupunkt. Ήταν το AS-5, που ζύγιζε 12 κιλά και κόστιζε 365 γερμανικά μάρκα (Reichsmarks), ποσό που αντιστοιχούσε σχεδόν στο 1/5 της τιμής ενός νέου Opel 1.2L, που κόστιζε 1.890 μάρκα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ιστορία του ραδιοφώνου στα αυτοκίνητα αποτελεί ένα κεφάλαιο τεχνολογικής εξέλιξης που ξεκίνησε ως πολυτέλεια και κατέληξε να γίνει απαραίτητο στοιχείο του σύγχρονου αυτοκινήτου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ