Σε ποια ηλικία θα χάσω το δίπλωμα οδήγησης -Η τεχνητή νοημοσύνη έχει την απάντηση
Ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης θα μπορεί να «αντιλαμβάνεται» πότε ένας ηλικιωμένος οδηγός δεν βρίσκεται στην κατάλληλη κατάσταση προκειμένου να οδηγεί.
Δεν είναι μυστικό ότι με το πέρασμα των ετών, οι οδηγοί χάνουν μέρος των αντανακλαστικών τους, την ίδια ώρα που κάνουν την εμφάνιση τους ασθένειες που πριονίζουν την οδηγική τους ικανότητα.
Αναμφίβολα, η τρίτη ηλικία δεν συνεπάγεται απαραίτητα αδυναμία οδήγησης, μιας και υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που βρίσκονται σε καλή κατάσταση προκειμένου να κάθονται πίσω από το τιμόνι δίχως να συνιστούν απειλή τόσο για τους ίδιους όσο και για τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.
BUY NOW
Υπάρχουν, ωστόσο, κάποια σημάδια (δείτε εδώ) που θα πρέπει να λειτουργούν ως «καμπανάκι» για τους ηλικιωμένους οδηγούς, ώστε να αρχίσουν να σκέφτονται σοβαρά να εγκαταλείψουν αμετάκλητα τα κλειδιά του αυτοκινήτου τους.
Μία από τις χώρες στις οποίες έχει φουντώσει η συζήτηση για το πότε οι οδηγοί πρέπει να ξεχάσουν την οδήγηση είναι η Ιαπωνια. Η ασιατική χώρα έχει τον γηραιότερο πληθυσμό του κόσμου, με τα εθνικά στοιχεία να δείχνουν ότι το 29,1% του πληθυσμού των 125 εκατομμυρίων ανθρώπων είναι ηλικίας 65 ετών και άνω.
Στο πλαίσιο αυτό, η χώρα έχει εκκινήσει την εξέλιξη ενός συστήματος τεχνητής νοημοσύνης το οποίο θα μπορεί να εντοπίσει ποιοι οδηγοί ταλαιπωρούνται από παθήσεις που δεν τους επιτρέπουν να είναι ασφαλείς πίσω από το τιμόνι.
Το σύστημα αναπτύσσεται από την τεχνολογική εταιρεία NTΤ Data που έχει συμμαχήσει με την Kokusai Motorcars, μια εταιρεία ταξί με έδρα το Τόκιο. Απότοκο της συνεργασίας θα είναι ένα λογισμικό που για την εξέλιξή του θα αξιοποιηθούν δεδομένα που θα έχουν συλλεχθεί από οδηγούς ταξί ηλικίας 65 ετών και άνω.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το Nikkei Asia, το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης θα μπορεί να επεξεργάζεται διάφορα δεδομένα, τα οποία θα συλλέγονται από διάφορους αισθητήρες, αλλά και GPS, την ίδια ώρα που θα συνυπολογίζονται συμπεριφορές όπως τα βίαια φρεναρίσματα και οι απότομες επιταχύνσεις.
Στη συνέχεια το σύστημα, θα μπορεί να διαπιστώσει σε ποιες περιπτώσεις ο οδηγός βρίσκεται στην προσήκουσα κατάσταση προκειμένου να λαμβάνει εν ευθέτω χρόνω αποφάσεις και δεν αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο.
Η πρώτη δοκιμή του συστήματος θα γίνει έως τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, με την NTT Data να έχει ως στόχο τη διάθεση του σε εταιρείες ταξί και logistics -δύο κλάδοι με όλο και μεγαλύτερης ηλικίας οδηγούς.
Σύμφωνα με ιαπωνικά Μέσα, το σύστημα μπορεί να συνδράμει -μεταξύ άλλων- καθοριστικά στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και τη διάγνωση της άνοιας σε πρώιμο στάδιο.