Συμπληρώνονται σιγά-σιγά τα κομμάτια του παζλ για την ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο θα αναβαθμίσει πλήρως τον συγκοινωνιακό χάρτη της συμπρωτεύουσας.
Στα μεγαλύτερα έργα που θα διευκολύνουν τις μετακίνησεις των κατοίκων και επισκεπτών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στην ΕΡΤ1.
Όσον αφορά στη συμπρωτεύουσα, o υφυπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο, όπως επισήμανε «πλέον βρίσκεται στην τελική ευθεία. Το Μετρό θα τελειώσει τέλη του 2023».
BUY NOW
Πρόσθεσε, δε, ότι πλέον «απελευθερώνονται χώροι στη Θεσσαλονίκη. Το Μετρό θα είναι από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη και στο τέλος του 2023 η πόλη θα έχει και Μετρό και αρχαία».
Σημειώνεται ότι τα ευρήματα των αρχαιολογικών εργασιών που έφερε στο φως η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης ανέρχονται σε 300.000.
Τα ευρήματα χρονολογούνται από τους ελληνιστικούς χρόνους, ενώ μέρος του θα εκτεθεί σε δύο μουσεία που θα δημιουργηθούν στη Θεσσαλονίκη. Tο ένα βρίσκεται μπροστά από το κτήριο της Βιβλιοθήκης του ΑΠΘ και το άλλο μπροστά στο κτήριο Α3 του πρώην στρατοπέδου του Παύλου Μελά.
Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει μήκος 9,6 χλμ. και θα περιλαμβάνει 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα αμαξοστάσιο συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων στην Πυλαία.
Παράληλλα, θα συμπεριληφθεί ανάμεσα στα πιο σύγχρονα μετρό της Ευρώπης, δεδομένου ότι θα έχει 18 υπερ-αυτόματους driverless συρμούς τελευταίας τεχνολογίας με πλήρη κλιματισμό και στις αποβάθρες θα υπάρχουν αυτόματες θύρες οι οποίες θα αποτρέπουν τις πτώσεις πολιτών στις ράγες.
Σε προχωρημένη φάση βρίσκεται και η κατασκευή της επέκτασης προς Καλαμαριά με 5 νέους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.
Τέλος, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, έχει επισημάνει ότι το επόμενο χρονικό διάστημα ολοκληρώνεται η μελέτη ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης που θα αποτελέσει και το βασικό εργαλείο για τη χρηματοδότηση της επέκτασης προς τα δυτικά. - Διαβάστε περισσότερα εδώ.