Πού βρίσκεται το «ορφανό χιλιόμετρο» της Ελλάδας;

orfano xiliometro moudaniwn potidaia

Έπειτα από 15 χρόνια στον… πάγο, το «καταραμένο χιλιόμετρο» μεταξύ Νέων Μουδανιών και Ποτίδαιας, βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο της υλοποίησής του. Πότε θα παραδοθεί στην κυκλοφορία;

Σάρκα και οστά λαμβάνει ένα από τα πολύκροτα έργα της Εγνατίας Οδού, το «ορφανό» χιλιόμετρο της Ποτιδαίας, το κομμάτι, δηλαδή, που ολοκληρώνει την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκη-Κασσάνδρα.

Σε συνέντευξή του στο «Ράδιο Θεσσαλονίκη», ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, ανακοίνωσε ότι το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος (11-13 Ιουνίου) οι Θεσσαλονικείς θα έχουν στη διάθεσή τους το «ορφανό» χιλιόμετρο της Ποτιδαίας.

«’Εως το καλοκαίρι του 2022 θα έχει τελειώσει και οι Θεσσαλονικείς θα το έχουν στη διάθεσή τους για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος», επισήμανε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός, προαναγγέλλοντας ουσιαστικά την ολοκλήρωση ενός έργου που έμενε για σχεδόν 15 χρόνια στον πάγο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
orfano xiliometro moudaniwn

Ποιο είναι το «ορφανό χιλιόμετρο»

Το… καταραμένο χιλιόμετρο συνιστά το τμήμα Ν Μουδανιά – Ν. Ποτίδαια, μήκους 5,3 περίπου χιλιομέτρων, όπου μέχρι πρόσφατα λειτουργούσε ως μία οδός διπλής κατεύθυνσης, με ενιαία επιφάνεια κυκλοφορίας και πλάτος οδοστρώματος 9,00 μέτρων. Κάθε κατεύθυνση είχε μία λωρίδα κυκλοφορίας με το πλάτος της κάθε λωρίδας να φτάνει τα 4,5 μέτρα.

Αρμόδιοι για το εν λόγω έργο είχαν επισημάνει ότι το ορφανό χιλιόμετρο (Ν. Μουδανιά - Ποτίδαια) διέρχεται σε εκτός σχεδίου περιοχή, η οποία χαρακτηρίζεται ως επί το πλείστον τουριστική, με, παραθεριστικές κατοικίες τουριστικά ξενοδοχειακά συγκροτήματα, βιοτεχνικές μονάδες και διάφορες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης, όπως πρατήρια βενζίνης, καταστήματα τροφίμων και ποτών κλπ.

Δεδομένου, όμως, ότι η κυκλοφορία επί της οδού είναι τεράστια κατά τους θερινούς μήνες, λόγω της εξυπηρέτησης του κυκλοφοριακού φόρτου από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τα παραθεριστικά κέντρα της Χαλκιδικής, κρίθηκε απαραίτητη η βελτίωση του έργου. Και συγκεκριμένα η μετατροπή του κομματιού σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με διαχωρισμό της κυκλοφορίας σε δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μεγαλύτερο πρόβλημα με το «ορφανό χιλιόμετρο» είναι το λεγόμενο «φαινόμενου του μπουκαλιού». Όταν, δηλαδή, οι οδηγοί που διέρχονται σε έναν δίιχνο αυτοκινητόδρομο ξαφνικά εισέρχονται σε μια επικίνδυνη στενή οδική λωρίδα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση. Οι οδηγοί επιστρέφουν στον αυτοκινητόδρομο μετά τη γέφυρα της Ποτίδαιας.

orfano xiliometro potidaia

Η αρχή του τέλους

Τα συνεργεία μπήκαν στο «ορφανό» χιλιόμετρο του δρόμου τον περασμένο Σεπτέμβριο για τη διαπλάτυνση και ενίσχυση της Επαρχιακής Οδού Μουδανίων – Καλλιθέας σε μήκος 1,2 χλμ. από  Χ.Θ.4+200 μέχρι πριν τη Γέφυρα της Ν. Ποτίδαιας (Χ.Θ. 5+240).

Στόχος ήταν η μετατροπή της δίιχνης οδού σε τετράϊχνη με διαχωρισμό της κυκλοφορίας. Η οδός θα αποτελείται από δύο λωρίδες ανά κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με αμφίπλευρο κεντρικό στηθαίο ασφαλείας πλάτους 0,50 μ., εσωτερική λωρίδα καθοδήγησης 0,75 μ., δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,25 μ. και εξωτερική λωρίδα καθοδήγησης 0,50 μ. ανά κατεύθυνση, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 16 μ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, οι εργασίες περιλαμβάνουν κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου, μικρά τεχνικά έργα (οχετοί, τοίχοι αντιστήριξης), 2 πεζογέφυρες (περί τις Χ.Θ.2+980 και Χ.Θ. 4+440) , καθώς και επέκταση της υφιστάμενης πεζογέφυρας περί τη Χ.Θ.3+800. Επιπροσθέτως, το έργο περιλαμβάνει εργασίες αποχέτευσης ομβρίων και αποστράγγισης, εργασίες σήμανσης – ασφάλισης, εργασίες ηλεκτροφωτισμού κόμβων και εργασίες επένδυσης πρανών με φυτική γη και φύτευσή τους.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ