Πού εφαρμόζονται οι πράσινες λωρίδες στο οδόστρωμα – Αυξάνουν το όριο ταχύτητας κατά 20 χλμ./ώρα

Green lane 4.

Εφαρμόζεται ήδη ως μέτρο ελάττωσης των τροχαίων ατυχημάτων σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με σκοπό να φαίνεται πιο στενός ο δρόμος και να αποθαρρύνει τους οδηγούς να πραγματοποιούν επικίνδυνες προσπεράσεις.

Μόλις μερικά χρόνια πριν, ένα πιλοτικό πρόγραμμα πρωτοδοκιμάστηκε στην Ισπανία, το οποίο ήδη εφαρμόζεται στη Σουηδία και την Ολλανδία. Αρχικά το σχέδιο αφορούσε την προσθήκη πράσινων γραμμών στο οδόστρωμα που οριοθετούν τα περιθώρια του δρόμου, ωστόσο πλέον το πρότζεκτ περιλαμβάνει και μία πράσινη γραμμή που χωρίζει μεταξύ τους τα αντίθετα ρεύματα κυκλοφορίας.

Αλλά ας το πάρουμε από την αρχή. Αξίζει να εξηγήσουμε ότι οι πράσινες γραμμές που βρίσκονται στις πλευρές των δρόμων -παράλληλα με αυτές που χωρίζουν μεταξύ τους τις διαχωριστικές λωρίδες- αποτελούν μέρος ενός πιλοτικού προγράμματος που έχει υλοποιήσει η DGT (Γενική Διεύθυνση Τροχαίας στην Ισπανία) σε ορισμένους δρόμους, όπως για παράδειγμα ο αυτοκινητόδρομος CL-615.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Green lane 2

Θεωρητικά, αυτές οι γραμμές έχουν ως συνέπεια ο οδηγός να εκλαμβάνει τον δρόμο ως πιο στενό, με αποτέλεσμα η προσοχή του να παραμένει εστιασμένη στις ευθείες διαχωριστικές γραμμές αλλά και να σέβεται περισσότερο τα όρια ταχύτητας. Στενεύοντας δηλαδή οπτικά τις λωρίδες κυκλοφορίας, προκαλούν μια φυσική «προδιάθεση» για επιβράδυνση.

Στη δεύτερη περίπτωση, οι πράσινες γραμμές που διαχωρίζουν μεταξύ τους τις λωρίδες κυκλοφορίας είναι μία πρωτοβουλία που «γεννήθηκε» στην Ολλανδία χρόνια πριν, και έχει έκτοτε επεκταθεί και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Green lane 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτή την περίπτωση μάλιστα, το όριο ταχύτητας ανεβαίνει κατά 20 χλμ./ώρα, καθώς θεωρείται ότι οι οδηγοί -λόγω της πράσινης λωρίδας- έχουν την προδιάθεση να αποφεύγουν την απερίσκεπτη οδήγηση.

Έτσι, αν παραμείνουμε στην περίπτωση της Ολλανδίας, όπου το όριο ταχύτητας στις εθνικές οδούς περιορίζεται στα 80 χλμ./ώρα, η γραμμή αυτή θα επιτρέπει στους οδηγούς να οδηγούν έως και με 100 χλμ./ώρα.

Green lane 1

Η Γενική Διεύθυνση Τροχαίας της Ολλανδίας θέτει ως προτεραιότητα τα χαμηλά ποσοστά ατυχημάτων, την καλή σήμανση και τις ασφαλείς οδικές συνθήκες ώστε να υιοθετήσει αυτή την ειδική ρύθμιση που επιτρέπει στους οδηγούς να υπερβαίνουν το γενικό όριο ταχύτητας χωρίς κανενός είδους ποινή.

Τέλος, στην Ισπανία χρησιμοποιείται επίσης μια κόκκινη γραμμή για τον διαχωρισμό των λωρίδων στους πολύ επικίνδυνους δρόμους όπου απαγορεύεται εντελώς η προσπέραση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ