Πού «ξέχασαν» να επιβάλλουν την τοποθέτηση POS;

taxi-pos1

Παρά το γεγονός ότι όλοι οι κλάδοι έχουν υποχρέωση να φέρουν τα μηχανήματα ανέπαφων πληρωμών φαίνεται ότι κάποιοι την... γλίτωσαν.

Εκπνέει στις 30 Απριλίου η προθεσμία που έχουν οι επιχειρήσεις για τη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές τους μηχανές. Ήδη, το 94% των επιχειρήσεων έχουν συμμορφωθεί με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου, καθώς είτε έχουν διασυνδεθεί είτε έχουν προγραμματίσει ραντεβού με τεχνικό εγκατάστασης για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία μέσα στις επόμενες ημέρες.

Ωστόσο υπάρχει και ένας κλάδος που ανήκει στο Δημόσιο ο οποίος μάλλον έχει «ξεχαστεί» και μάλιστα δεν υπάρχουν καθόλου POS με αποτέλεσμα οι πελάτες τους να μην μπορούν να πληρώσουν το κόστος των υπηρεσιών με τραπεζική κάρτα αλλά μόνο με μετρητά!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο λόγος για τα Δημόσια ΚΤΕΟ στα οποία οι έλεγχοι πραγματοποιούνται μόνο με την εξόφληση μετρητών καθώς δεν υπάρχουν ούτε προβλέπονται POS!

Το θέμα το είχε αποκαλύψει το Carandmotor.gr και έκτοτε αναμένονταν να δοθεί λύση στο πρόβλημα που έχει προκύψει αλλά μέχρι σήμερα δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν έχει επιτευχθεί εξαιτίας της πολυπλοκότητας που παρουσιάζεται καθώς εμπλέκονται δύο Υπουργεία αλλά και οι Περιφέρειες και οι κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών.

Μέχρι σήμερα λοιπόν τα δημόσια ΚΤΕΟ δεν διαθέτουν μηχανήματα POS και οι υπηρεσίες τους εξοφλούνται από τους ιδιοκτήτες οχημάτων που τα επισκέπτονται μόνο με την καταβολή μετρητών.

Να επισημάνουμε ότι τα POS πρέπει να το βάλει το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr μετά τις μετακινήσεις προσωπικού τα Δημόσια ΚΤΕΟ βρίσκονται έναντι μιας νέας απειλής που αφοιρά στην απώλεια της Πιστοποίησης λόγω σύνθεσης προσωπικού το οποίο είναι ανεκπαίδευτο και χωρίς πτυχίο ελεγκτή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης σύμφωνα με πληροφορίες καμία υπηρεσία της Περιφέρειας Αττικής δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τους πολίτες λόγω τής μετακίνησης του προσωπικού ενώ σε κάποιες περιπτώσεις οι Διευθυντές των Διευθύνσεων Μεταφορών είναι παράνομα τοποθετημένοι καθώς το υπουργείο Εσωτερικών απαγορεύει την αναπλήρωση στην αναπλήρωση!

Όσον αφορά στους υπαλλήλους που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr ήδη οι 6 εξ αυτών αθωώθηκαν ομόφωνα με πρόταση του Εισαγγελέα και το Πειθαρχικό Συμβούλιο ακύρωσε την απόφαση διαθεσιμότητας.

Τα Δημόσια ΚΤΕΟ της χώρας υπάγονται στις Περιφέρειες της χώρας. Τα παράβολα από τα ΚΤΕΟ εμβάζονται σε ΚΑΕ (κωδικοί αριθμοί εσόδων - εξόδων) του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο έχει και την ευθύνη για προμήθεια μηχανημάτων ηλεκτρονικής πληρωμής POS και σύνδεσή τους με το τραπεζικό σύστημα.

Το πρόβλημα με τη μη χρήση των POS έχει αγγίξει πολλά Δημόσια ΚΤΕΟ καθώς οι ιδιοκτήτες οχημάτων που θέλουν να περάσουν από Τεχνικό Έλεγχο δεν μπορούν να πληρώσουν το κόστος με τη χρήση χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας και τα μετρητά αποτελούν μονόδρομο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι το σταδιακό κλείσιμο των δημοσίων ΚΤΕΟ καθώς οι ιδιοκτήτες οχημάτων προτιμούν τις άυλες συναλλαγές για ευκολία.

Να τονίσουμε πως σήμερα λειτουργούν 224 ιδιωτικά ΚΤΕΟ και 27 Δημόσια ΚΤΕΟ. Το 2015 λειτουργούσαν μόνον 16 ΚΤΕΟ του Δημοσίου, ενώ μόλις πριν δύο χρόνια (2013) ο αριθμός τους ανέρχονταν σε 59 μονάδες. Την ίδια ώρα ο αριθμός των ιδιωτικών ΚΤΕΟ είχε αυξηθεί σημαντικά και ανέρχονταν σε 167 πανελλαδικά. Να σημειωθεί ότι το 2013 από τα δημόσια ΚΤΕΟ ελέγχθηκαν μόλις 43.000 οχήματα ενώ ο αριθμός των ελέγχων από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ ανήλθε στα 2,2 εκατομμύρια οχήματα. Ωστόσο αμφίβολο είναι αν το κλείσιμο των δημόσιων ΚΤΕΟ έδωσε λύση στο πρόβλημα της αποφυγής των ελέγχων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ