Η McLaren αποκάλυψε το εκθαμβωτικό μονοθέσιο 840 ίππων Solus, αποκλειστικά για χρήση στην πίστα, προσφέροντας τη δυνατότητα σε ιδιώτες να οδηγήσουν ό,τι πλησιέστερο σε μια Formula 1.
Η παρουσίαση της Solus, που έγινε από τη βρετανική εταιρεία στο πλαίσιο της φετινής έκθεσης Monterey Car Week στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, συνοδεύθηκε από την είδηση πως καθένα από τα 25 μόνο αντίτυπα στα οποία θα κατασκευαστεί το μονοθέσιο, έχει ήδη πουληθεί.
Που σημαίνει ότι λίγοι και εκλεκτοί συλλέκτες και πελάτες της McLaren γνώριζαν για την ύπαρξη του project. H McLaren θα ξεκινήσει να παραδίδει τα πρώτα ολοκληρωμένα αντίτυπα της Solus από το 2023.
BUY NOW
Ο σχεδιασμός του βρετανικού μονοθεσίου είναι εμπνευσμένος από τα αγωνιστικά πρωτότυπα της Formula 1 και των Indycars, με τη διαφορά βεβαίως ότι έχει κλειστό κόκπιτ και κλειστούς τροχούς.
Τα δύο τελευταία αυτά στοιχεία, σε συνδυασμό με τις αγωνιστικού τύπου πτέρυγες και τον αντίστοιχο διαχύτη, και με το εμπρός splitter που στέλνει τον αέρα στα κανάλια του κάτω μέρους του δαπέδου και προς το διαχύτη, προσφέρουν την εξωπραγματική παραγωγή 1.200 κιλών αεροδυναμικής άντωσης. Πρόκειται για την ίδια εφαρμογή του ground effect που έχουν από φέτος και τα μονοθέσια της Formula 1.
Παρόλα αυτά τα πολλαπλά αεροδυναμικά στοιχεία, και χάρη φυσικά στην εκτενή χρήση ανθρακονημάτων, η McLaren έχει κρατήσει να κρατήσει το βάρος κάτω από τα 1.000 κιλά. Μια άλλη καινοτομία που επίσης παραπέμπει στη F1 είναι οι πλευρικοί αεραγωγοί για την ψύξη του κινητήρα, που περιλαμβάνουν στο εσωτερικό τους τα ψυγεία.
Κάτω από τη ράχη της η Solus κρύβει έναν παλιό, καλό και εξαιρετικά ηχηρό V10 κινητήρα 5.2 λίτρων της Judd, ατμοσφαιρικό, ο οποίος αποδίδει 829 HP (840 PS) και 650 Nm ροπής. Η περιστροφή του μοτέρ αγγίζει τις 10.000 σ.α.λ., ενώ σημαντικό για τη γεωμετρία και την καθαρόαιμη οδική συμπεριφορά είναι πως ο κινητήρας αποτελεί φέρον στοιχείο του πλαισίου.
Η μετάδοση γίνεται μέσω σειριακού κιβωτίου 7 σχέσεων - που διαθέτει κάλυμμα από αλουμίνιο και μαγνήσιο, πάνω στο οποίο εδράζουν τα πίσω ψαλίδια της αγωνιστικής ανάρτησης. Μέσω του κιβωτίου αυτού, η Solus σημειώνει την επιτάχυνση 0-100 km/h σε 2,5 δευτερόλεπτα - αγγίζοντας τελική ταχύτητα υψηλότερη των 320 km/h.
Η ανάρτηση είναι φυσικά ίδια με της F1, δηλαδή διπλά ψαλίδια και στους τέσσερις τροχούς. Το κάλυμμα του κόκπιτ έχει συρόμενο άνοιγμα, για την είσοδο του μοναδικού επιβάτη της Solus. Η McLaren θα κατασκευάσει με ξεχωριστό καλούπι το κάθισμα κάθε αγοραστή ακριβώς στα μέτρα του σωματότυπού του, με τη μέθοδο που χρησιμοποιεί για την κατασκευή του αγωνιστικού καθίσματος κάθε οδηγού της F1.
Ο χειριστής της Solus θα έχει στη διάθεσή του το αντίτοιχο πολυλειτουργικό τιμόνι, με τις ανάλογες ενδείξεις του πίνακα οργάνων και τις ρυθμίσεις διαφόρων παραμέτρων του αυτοκινήτου για την αγωνιστική οδήγηση στην πίστα. Για την ασφάλειά του, πάνω από το κεφάλι του ο οδηγός έχει το roll-hoop και το halo, κατασκευασμένα από τιτάνιο και μέσω τρισδιάστατου εκτυπωτή.
Λίγους μήνες πριν ξεκινήσει η κατασκευή του πρώτου αντιτύπου της Solus, το αυτοκίνητο βρίσκεται αυτόν τον καιρό στη φάση της εξέλιξης. Μάλιστα, σε αυτή μπορούν να συμμετέχουν και οι 25 αγοραστές του και να προσφέρουν τα δικά τους σχόλια στους μηχανικούς της McLaren.
Μόλις ολοκληρωθεί η εξέλιξη του μονοθεσίου, οι 25 θα συμμετάσχουν σε ειδικό πρόβλημα εκπαίδευσης στην αγωνιστική οδήγηση, σε ειδικές εκδηλώσεις που θα διοργανώσει η McLaren σε διάφορες πίστες. Και μόλις έρθει η στιγμή να παραλάβουν τη δική τους Solus, αυτή θα συνοδεύεται από αγωνιστική στολή, κράνος και εξειδικευμένο σύστημα HANS.