Πρεμιέρα για την Pagani Utopia των 852 ίππων: Θα κατασκευαστούν μόλις 99 αντίτυπα

Pagani Utopia

Με την Utopia η Pagani αποσκοπεί -εν μέσω της επέλασης της ηλεκτροκίνησης- να βρεθεί στην Ουτοπία της αγνής σπορ οδήγησης.

Η ιταλική εταιρεία κατασκευής υπεραυτοκινήτων αφήνει πολλές υποσχέσεις επιλέγοντας αυτή την ονομασία. Όπως λέει, συμβουλεύτηκε πολλούς εκ των πελατών της για να μεταμορφώσει το πρωτότυπο C10 στην Utopia παραγωγής, και κατέληξε στη δημιουργία ενός λιτού, χαμηλού βάρους και υψηλής οδηγικής απόλαυσης υπεραυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με χωρητικότητα 6.0 λίτρων, ο V12 twin-turbo κινητήρας της Utopia προέρχεται από τη Mercedes-AMG και αποδίδει 852 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 1.100 Nm ροπής στις 2.800-5.900 στροφές. Πρόκειται για το ίδιο μοτέρ που χρησιμοποιεί και η νέα Huayra NC, ρυθμισμένο να αποδίδει λίγο περισσότερη ισχύ στην Utopia. Η περιεχόμενη γωνία του V είναι 60 μοίρες, ενώ η Pagani υποστηρίζει ότι οι εκπομπές ρύπων καλύπτουν τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές της Πολιτείας της Καλιφόρνια, στις ΗΠΑ.

Οι μόλις 99 ιδιοκτήτες που θα την αποκτήσουν θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μηχανικό κιβώτιο 7 σχέσεων - αν και η Pagani προσφέρει και αυτόματο με ίδιο αριθμό ταχυτήτων. Ο πίσω άξονας έχει ηλεκτρο-μηχανικό διαφορικό, ενώ και οι τέσσερις τροχοί διαθέτουν την κορυφαία σπορ ανάρτηση, διπλά ψαλίδια, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το βάρος ήταν κομβικής σημασίας για τη σχέση κιλών ανά ίππων και για τη σπορ οδηγική απόλαυση, και η ιταλική εταιρεία κατάφερε -παρά τον ογκώδη κινητήρα- να το κρατήσει στα 1.280 κιλά. Για να το πετύχει προσπάθησε να περισώσει κιλά από παντού, όπως από την εξάτμιση τιτανίου που ζυγίζει μόνο 6 κιλά, αλλά κυρίως από τα υλικά του μονοκόκ.

Συγκεκριμένα, για το αμάξωμα έχει χρησιμοποιηθεί ένα ειδικό μίγμα ανθρακονημάτων και τιτανίου (η Pagani το ονομάζει Carbo-Titanium HP62 G2 και Carbo-Triax HP62) και μόνο τα υποπλαίσια εμπρός και πίσω είναι από ατσάλι. Όπως υποστηρίζει, αυτό είναι ένας πρώτου επιπέδου νέος τύπος ανθρακονημάτων που προσφέρει 38% περισσότερη ακαμψία με τα ίδια επίπεδα ανθεκτικότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Utopia διαθέτει ζάντες 21 ιντσών εμπρός και 22'' πίσω που κρύβουν κεραμικά φρένα Brembo, με εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και τετραπίστονες πίσω. Αλλά επίσης κρύβουν και αεραγωγούς σχήματος τουρμπίνας, που αντλούν τον καυτό αέρα από τα φρένα για να βοηθούν στην ψύξη τους. Όσο για τα ελαστικά της Pirelli, είναι ειδικά εξελιγμένα για την Utopia σε βαθμό που έχουν τη σιλουέτα της στα τοιχώματά τους.

Η Utopia είναι λιγότερο κραυγαλέα στο σχεδιασμό της από τις Zonda και Huayra, αλλά διατηρεί τα ενεργά (κινούμενα) αεροδυναμικά εξαρτήματα. Στη γενικότερη φιλοσοφία του αυτοκινήτου, η Utopia αποφεύγει την ολοκληρωτική ψηφιοποίηση του εσωτερικού και προσφέρει κυρίως αναλογικά όργανα, για την κλασσική εμπειρία της οδήγησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ψηφιακή οθόνη υπάρχει, μία, ανάμεσα στα δύο μεγάλα κυκλικά αναλογικά όργανα -ταχύμετρο και στροφόμετρο- στον πίνακα πίσω από το τιμόνι. Αντίθετα, δεν υπάρχει οθόνη για το infotainment στο κέντρο του ταμπλό, αλλά μια σειρά περιστροφικοί διακόπτες για τις διάφορες λειτουργίες του κλιματισμού ή του ηχοσυστήματος.

Θα κατασκευαστούν μόνο 99 αντίτυπα της Pagani Utopia. Προς το παρόν η ιταλική εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει την τιμή του καθενός από αυτά, ούτε και το χρονικό σημείο που θα ξεκινήσει η παραγωγή τους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ