To ελληνικό υπεραυτοκίνητο των 3.000 ίππων επέστρεψε -Έτοιμος ο κινητήρας, βγαίνει άμεσα για δοκιμές

Η Spyros Panopoulos Automotive συνεχίζει την εξέλιξη του πρώτου ultracar του πλανήτη με ελληνική καταγωγή και ετοιμάζεται για άμεσες δοκιμές στο δρόμο.
Η επίσημη «παρουσίαση» του Chaos της Spyros Panopoulos Automotive πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2021 και τα τρία χρόνια που έχουν μεσολαβήσει γίνεται ένας πραγματικός αγώνας για να βγει στον δρόμο με «σάρκα και οστά».
Μάλιστα, ο δημιουργός του, Σπύρος Πανόπουλος, ευελπιστεί να μας το παρουσιάσει το ερχόμενο καλοκαίρι, κρατώντας «ζεστό» το κοινό με νέες φωτογραφίες στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης από την εξέλιξή του.
BUY NOW
Σύμφωνα με τον δημιουργό του ελληνικού υπεραυτοκινήτου, ο κινητήρας του Chaos έχει ήδη κατασκευαστεί και το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα πρόκειται να ξεκινήσουν οι δοκιμές εξέλιξης στον δρόμο.

Για να φτάσουμε όμως εδώ, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της SPA Automotive έπρεπε να αλλάξουν πλήρως το ψηφιακό του κόσμο και το λογισμικό. Ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας ανάφερε μάλιστα ότι αναγκάστηκε να σχεδιάσει και να κατασκευάσει τέσσερα ελαστικά, μιας και οι επώνυμες εταιρείες δεν μπορούσαν να κατασκευάσουν μόνο τα αρχικά τέσσερα.
Το Chaos έχει μήκος 5.053 χλστ., πλάτος 2.068 χλστ., ύψος 1.121 χλστ. και μεταξόνιο 2.854 χλστ.. Το πλαίσιο τύπου μπανιέρα με τα ενσωματωμένα αγωνιστικά μπάκετ καθίσματα είναι κατασκευασμένο από το συνθετικό υλικό Zylon. Το συγκεκριμένο υλικό ξεχωρίζει από τις χρυσαφί συνθετικές του ίνες και διακρίνεται για το χαμηλό βάρος, την ιδιαίτερα αυξημένη ακαμψία και την ανθεκτικότητά του στις υψηλές θερμοκρασίες. Η οροφή από την άλλη είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα.

Στο cockpit του ελληνικού ultracar ξεχωρίζουν οι τεχνολογίες της εικονικής πραγματικότητας, οι οποίες αναλαμβάνουν την προβολή των τρισδιάστατων ενδείξεων στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου.
Ο κινητήρας του SP Chaos είναι ένας twin-turbo 4λιτρος V10 κατασκευασμένος από αλουμίνιο, τιτάνιο και ανθρακονήματα. Από τα τελευταία δύο υλικά αποτελούνται τα πιστόνια, οι μπιέλες, οι εκκεντροφόροι και οι βαλβίδες, ενώ δεν απουσιάζει στα επιμέρους τρισδιάστατα εκτυπωμένα τμήματα η παραμετρική σχεδίαση.
Επιπλέον, και οι δύο υπερσυμπιεστές είναι κατασκευασμένοι από υλικά όπως τα ανθρακονήματα και το τιτάνιο, γεγονός που εγγυάται την ανθεκτικότητά τους στις καταπονήσεις και τις θερμοκρασίες.

Προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, την Earth Version και την Zero Gravity. Η Earth Version αποδίδει 2.077 ίππους και 1.389 Nm ροπή, με τον κόφτη να κυμαίνεται από τις 10.000 έως τις 11.000 σ.α.λ. ανάλογα με το καύσιμο.
Η κορυφαία έκδοση Zero Gravity αποδίδει 3.107 ίππους και 1.984 Nm ροπή, με κόφτη που κυμαίνεται από τις 11.800 έως τις 12.200 σ.α.λ.. Η Earth Version ζυγίζει 1.388 κιλά και η Zero Gravity 1.272 κιλά, ενώ και οι δύο εκδόσεις ξεπερνούν τα 500 χλμ./ώρα τελικής.
Η κίνηση φτάνει στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβώτιου διπλού συμπλέκτη επτά ή οκτώ σχέσεων, και οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Spyros Panopoulos Automotive είναι καταιγιστικές. Για τα 0-100 χλμ./ώρα, 100-200 χλμ./ώρα, 160-241 χλμ./ώρα, 0-300 χλμ./ώρα και 0-400 μέτρα (1/4 mile), η Earth Version του Chaos χρειάζεται λιγότερο από 1,9 δλ., 2,7 δλ., 2,3 δλ., 7,9 δλ. και 8,1 δλ. αντίστοιχα, με την Zero Gravity να ρίχνει ακόμα πιο πολύ τους χρόνους με λιγότερο από 1,55 δλ., 1,7 δλ, 1,4 δλ., 7,1 δλ. και 7,5 δλ. για τις ίδιες μετρήσεις.

Η ανάρτηση του Chaos αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω και οι τρισδιάστατα εκτυπωμένοι τροχοί έχουν διάσταση 21”x9” εμπρός και 22”x13” πίσω. Μέσα στους τροχούς φωλιάζουν κεραμικοί δίσκοι 482 χλστ. εμπρός και 442 χλστ. πίσω, με τις 3D printed παραμετρικής σχεδίασης δαγκάνες να είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο ή μαγνήσιο.
Η Spyros Panopoulos Automotive σκοπεύει να κατασκεύάζει 15 με 20 χειροποίητα αυτοκίνητα τον χρόνο, με την συνολική παραγωγή του να μην ξεπερνά για ευνόητους λόγους τα 100 αυτοκίνητα. Για την ακρίβεια θα κατασκευαστούν 99. Η τιμή της Earth Version έχει καθοριστεί στα 5,5 εκ. ευρώ και της Zero Gravity στα 12,5 εκ. ευρώ.