Ο Προαστιακός μεγαλώνει -Έρχονται 7 νέοι σταθμοί, πού θα βρίσκονται

προαστιακός σιδηρόδρομος

Με βάση τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας προχωράει το έργο, όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Στο τέλος του 2025 ή στις αρχές του 2026 αναμένεται να ολοκληρωθεί ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής που θα συνδράμει καθοριστικά στην αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας.

Η σύμβαση υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2023 και έχει διάρκεια υλοποίησης 28 μήνες από την υπογραφή, χωρίς να υπάρχουν περιθώρια αλλαγών στο χρονοδιάγραμμα δεδομένου ότι η χρηματοδότησή του γίνεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Προαστιακός Σιδηρόδρομος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για κάτι που αναγνώρισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας από το βήμα της Μόνιμης Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλή, την Τρίτη 16 Ιουλίου.

Σημειώνεται ότι μία ημέρα νωρίτερα είχε γίνει συνάντηση με αντικείμενο την πορεία εκτέλεσης του έργου και τις ανάγκες που προκύπτουν, στο Υπουργείο, παρουσία της Διοίκησης του ΟΣΕ, της Αναδόχου Εταιρείας και των Δημάρχων της περιοχής. Ένα από τα θέματα που τέθηκαν ήταν η διευθέτηση των ρεμάτων που κατέρχονται και τέμνουν τη μετρική γραμμή.

Το έργο

Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα είναι συνολικού μήκους 34,6 χλμ. και αφορά στην κατασκευή νέου κλάδου προαστιακού σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια
μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο. Η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα της γραμμής θα είναι 80 χλμ./ώρα.

Κατά τη λειτουργία του, θα εξυπηρετεί -μεταξύ άλλων- τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, διασφαλίζοντας τη διασύνδεση των οικισμών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους. Ακολουθούν οι 7 νέοι σταθμοί:

  • ΕΛΠΕ Ασπροπύργου,
  • Ασπροπύργου,
  • Βαμβακιάς,
  • Ελευσίνας,
  • ΕΛΠΕ Ελευσίνας,
  • Λουτρόπυργου,
  • Νέας Περάμου
Προαστιακός Σιδηρόδρομος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα εξυπηρετεί το εμπορευματικό έργο, τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου δικτύου.

Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση με διασυνδέσεις με τη Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ).

Έτσι θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ο κ. Σταϊκούρας έχει αναλύσει τα οφέλη του έργου, επισημαίνοντας ότι θα οδηγήσει στην εξοικονόμηση χρόνου και κόστους για όσους μετακινούνται με ΙΧ ή λεωφορεία λόγω μείωσης της κυκλοφοριακής συμφόρησης που θα συνεπάγεται ο προαστιακός.

Ακόμα, θα μειωθούν τα ατυχήματα, οι ρύποι και τα επίπεδα θορύβου, και θα επιτευχθεί καλύτερη εξυπηρέτηση των ΑμεΑ.

Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στο ποσό των 95.742.101,92 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, ενώ στον προϋπολογισμό περιλαμβάνεται και ο κλάδος γραμμής προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ