Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του Προαστιακού Δυτικής Αττικής, με 7 νέους σταθμούς.
Ένα βήμα πριν τη συμβασιοποίηση βρίσκεται το έργο του Προαστιακού Δυτικής Αττικής, με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, και την Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, να παρουσιάζουν στη Βουλή τα οφέλη του έργου.
Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι το έργο αφορά στην κατασκευή νέου κλάδου Προαστιακού Σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.
BUY NOW
«Η νέα γραμμή, μήκους 34,6 χλμ, θα εξυπηρετεί τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, διασφαλίζοντας τη διασύνδεση των οικισμών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους. Θα εξυπηρετεί το εμπορευματικό έργο, τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου δικτύου», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ειδικότερα, κατά τη λειτουργία του θα εξυπηρετεί – μεταξύ άλλων – τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, διασφαλίζοντας τη διασύνδεση των οικισμών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους. Ακολουθούν οι σταθμοί:
- ΕΛΠΕ Ασπροπύργου,
- Ασπροπύργου,
- Βαμβακιάς,
- Ελευσίνας,
- ΕΛΠΕ Ελευσίνας,
- Λουτρόπυργου,
- Νέας Περάμου
Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση, καθώς και τις απαιτούμενες δι-επαφές με τη γραμμή υψηλών ταχυτήτων ΣΚΑ – Κιάτο. Η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα της γραμμής θα είναι 80 χλμ./ώρα.
Η προθεσμία περάτωσης όλων των κατασκευών του έργου, ήτοι των κατασκευών της περιόδου «Ερευνών – Μελετών – Κατασκευών» (Τ1) και παράδοσης αυτού στον ΟΣΕ Α.Ε. ορίζεται, από την Υπηρεσία, στους 28 μήνες, με αφετηρία την ημέρα που θα υπογράφει η Σύμβαση.
Όσον αφορά τέλος στον περιβαλλοντίκό αντίκτυπο του έργου, το υπουργείο αναφέρει ότι αναμένεται να οδηγήσει σε μετριασμό της κλιματικής αλλαγής, με μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.