Έρχεται ο Προαστιακός της Θεσσαλονίκης -Από ποιες περιοχές θα περνάει

προαστιακός σιδηρόδρομος

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για τη συμβασιοποίηση του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης που θα σημάνει τη σύνδεση της δυτικής με την ανατολική πλευρά της πόλης.

Στις ράγες της υλοποίησης εισέρχεται σιγά-σιγά το έργο του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης, το οποίο σε συνδυασμό με το Μετρό αναμένεται να αναβαθμίσουν πλήρως το συγκοινωνιακό προφίλ της πόλης.

Αναφερόμενος στις 18 παρεμβάσεις για την ανάταξη του ελληνικού σιδηροδρόμου, στο πλαίσιο ενημέρωσης της Διαρκούς Επιτρόπης Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, επισήμανε ότι οι μελέτες για το έργο του Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης προχωρούν.

Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η διερεύνηση εναλλακτικών τεχνικών λύσεων προχωρά παράλληλα με τη διαγωνιστική διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, με τους συμμετέχοντες οικονομικούς φορείς και τη διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς», εξήγησε ο κ. Σταϊκούρας, προσθέτοντας ότι η υποβολή προτάσεων και τεχνικών λύσεων αναμένεται εντός του Οκτωβρίου 2024.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι υπογραφές για το έργο που δημοπρατείται από κοινού με τη Σιδηροδρομική Σύνδεση του 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης, αναμένεται να «πέσουν» εντός του 2025.

Ο Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο δεδομένου ότι θα εξυπηρετήσει μια πολύ μεγάλη περιοχή της πόλης, με πλήθος επιχειρήσεων, που σήμερα βασίζονται στις υπηρεσίες του ΟΑΣΘ.

Μερικές από τις περιοχές που θα εξυπηρετούνται από τον Προαστιακό Δυτικής Θεσσαλονίκης είναι η Σίνδος, το Καλοχώρι, τα Διαβατά, η Μενεμένη, η Διαλογή, το Κορδελιό, ο Εύοσμος και η Επτάλοφος.

Μεταξύ άλλων προβλέπεται η κατασκευή των έργων που απαιτούνται για την λειτουργία των νέων σιδηροδρομικών στάσεων (αποβάθρες, στέγαστρα, άνω και κάτω διαβάσεις πεζών, κτιριακές εγκαταστάσεις, Η/Μ έργα κτλ.) κατά μήκος των υφιστάμενων εν λειτουργία σιδηροδρομικών γραμμών, των υφιστάμενων εκτός λειτουργίας σιδηροδρομικών γραμμμών, καθώς και κατά μήκος των νέων σιδηροδρομικών γραμμών (νέες χαράξεις), οι οποίες προβλέπονται για την ανάπτυξη του δικτύου του προαστιακού σιδηρόδρομου, σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη ανάπτυξης του έργου.

Το έργο θα σηματοδοτήσει τη βελτίωση της καθημερινής μετακίνησης των πολιτών, την εξυπηρέτηση χιλιάδων εργαζόμενων, επιχειρήσεων και εταιρειών Logistics που δραστηριοποιούνται στη δυτική πλευρά της πόλης και τη μείωση τόσο της κυκλοφοριακής συμφόρησης όσο και της περιβαλλοντικής ρύπανσης. Επιπλέον, θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ισόρροπη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Κώστα Γιουτίκα, το έργο είναι εφικτό να ολοκληρωθεί το 2027, και θα συνδέει την δυτική με την ανατολική Θεσσαλονίκη, δεδομένου ότι το Μετρό (που αργότερα θα φτάσει μέχρι το Αεροδρόμιο) θα ξεκινάει από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, από εκεί δηλαδή που θα είναι η αφετηρία και του Δυτικού Προαστιακού.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ