Citroen e-C3

Προχωρά το υποθαλάσσιο τούνελ των 18 χιλιομέτρων -Πού κατασκευάζεται, πότε θα είναι έτοιμο;

fehmarnbelt tunne

Μέσα στο 2025 αναμένεται η βύθιση του πρώτου από τα συνολικά 89 στοιχεία σκυροδέματος που θα απαρτίζουν το τούνελ.

Συνεχίζονται οι εργασίες κατασκευής του μεγαλύτερου βυθισμένου οδικού και σιδηροδρομικού τούνελ στον κόσμο, που θα φέρει πιο κοντά τη Δανία με τη Γερμανία. Η σήραγγα Fehmarnbelt, μήκους 18 χλμ. θα βρίσκεται 40 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της Βαλτικής Θάλασσας και θα ενώσει τη μικρή δανεζικη πόλη Rødbyhavn (στο νησί Lolland) με το γερμανικό λιμάνι Puttgarden (στο νησί Fehmarn).

Σύμφωνα με την Femern A/S, την εταιρεία που είναι υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την κατασκευή του έργου, μέσα στο 2025 θα πραγματοποιηθεί η εμβάπτιση του πρώτου εκ των συνολικά 89 προκατασκευασμένων τμημάτων σκυροδέματος που θα απαρτίζουν τη σήραγγα, σηματοδοτώντας μια ιδιαίτερα σημαντική στιγμή για την εν λόγω υποδομή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Fehmarnbelt tunnel

Για να καταστεί, βέβαια, αυτό εφικτό, πρώτα πρέπει να στεφθούν με επιτυχία οι δοκιμές των ειδικά σχεδιασμένων πλοίων, ενώ απαιτείται να επικρατούν σταθερές καιρικές συνθήκες για τουλάχιστον τρεις ημέρες. Η βύθιση του πρώτου «κομματιού» του τούνελ θα γίνει στη Δανία.

Την ίδια ώρα σε εργοστάσιο κοντά στο Rødbyhavn συνεχίζεται η κατασκευή των 89 τμημάτων του τούνελ, καθένα εκ των οποίων θα έχει μήκος 217 μ. και βάρος 73.500 τόνους.

Σε αντίθεση με άλλα υποθαλάσσια τούνελ, όπως η Σήραγγα της Μάγχης, που συνήθως κατασκευάζονται με μηχανήματα διάνοιξης που σκάβουν το έδαφος, τα τμήματα του Fehmarnbelt Tunnel δημιουργούνται πάνω στο έδαφος και στη συνέχεια βυθίζονται στον πυθμένα της θάλασσας -μια προσέγγιση που θεωρείται πιο αποδοτική και φιλική προς το περιβάλλον.

Fehmarnbelt tunnel
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σήραγγα θα φιλοξενεί αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων, ενώ θα υπάρχουν και δύο ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές γραμμές.

Σήμερα το ταξίδι Puttgarden- Rødbyhavn γίνεται με πλωτά μέσα και διαρκεί 45 λεπτά, ενώ με το που ολοκληρωθεί η σήραγγα -υπό την ονομασία Fehmarnbelt Tunnel- θα απαιτούνται μόλις 7 λεπτά με τρένο και 10 λεπτά με αυτοκίνητο.

Όταν ολοκληρωθεί το 2029, το ταξίδι με τρένο μεταξύ του Αμβούργου και της Κοπεγχάγης θα μειωθεί από 4,5 ώρες σε 2,5 ώρες και θα επιτρέπει στις σιδηροδρομικές υπηρεσίες να συνεχίζουν πέρα από τα δανέζικα σύνορα προς τη Σουηδία, τη Νορβηγία και τη Φινλανδία.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ