Προχωράει το μεγαλύτερο έργο της Αθήνας -Οι νέοι σταθμοί του Μετρό που θα αλλάξουν την πρωτεύουσα

grammi 4 metro

Προχωρούν οι εργασίες για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό που θα αναβαθμίσει θεαματικά τις μετακινήσεις των κατοίκων και επισκεπτών της πρωτεύουσας.

Με αμείωτη ένταση προχωρούν οι εργασίες στο πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, του μεγαλύτερου συγκοινωνιακού έργου της πρωτεύουσας το οποίο θα αλλάξει πλήρως το status quo των μετακινήσεων και θα βάλει τέλος στην απομόνωση πολλών περιοχών.

Ήδη ο πρώτος Μετροπόντικας -υπό την ονομασία «Αθηνά» - έχει διανοίξει περισσότερα από 30 μέτρα έχοντας ως αφετηρία το Φρέαρ Κατεχάκη και πλέον ο χρόνος μετράει αντίστροφα για την έναρξη του ταξιδιού και της «Νίκης», του δεύτερου δηλαδή μηχανήματος TBM, από το Φρέαρ «Βεϊκου» στο Γαλάτσι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
μετροπόντικας αθηνά

Η «Νίκη» βρίσκεται ήδη στο Φρέαρ «Βεϊκου», και σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του carandmotor.gr βρίσκεται σε φάση συναρμολόγησης. Αρκετά κομμάτια του μηχανήματος έχουν καταφτάσει, με την παραλαβή των υπόλοιπων να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Η συγκέντρωση όλων των τμημάτων, στο σύνολό τους, θα σημάνει την ολοκλήρωση της συναρμολόγησης και του δεύτερου μηχανήματος TBM, για να περάσουμε στο νευραλγικό στάδιο των δοκιμών.

Με το πέρας των τελευταίων, θα έχουν συμπληρωθεί όλα τα κομμάτια του «παζλ» για την εκκίνηση της διάνοιξης της σήραγγας από το Φρεάρ «Βεϊκου», κάτι το οποίο εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους θα έχει επιτευχθεί.

Οι δύο Μετροπόντικες που αναλαμβάνουν τη διάνοιξη της Γραμμής 4, οι οποίοι κατασκευάστηκαν ειδικά για το υπέδαφος της Αθήνας κατόπιν παραγγελίας της αναδόχου κοινοπραξίας της οποίας ηγείται ο Όμιλος ΑΒΑΞ, θα συναντηθούν στον Ευαγγελισμό, όπου και θα αποσυναρμολογηθούν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ακτινογραφία της Γραμμής 4 του Μετρό

Όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενα άρθρα μας, η κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό είναι ένα έργο κομβικής σημασίας για την Αθήνα, καθώς θα εξυπηρετεί 350.000 πολίτες.

Η νέα Γραμμή, στην πρώτη φάση ανάπτυξής της (Άλσος Βεϊκου - Γουδή), που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2029, θα αποτελείται από 15 σύγχρονους σταθμούς και σιδηρόδρομο διπλής τροχιάς, μήκους 12,8 χιλιομέτρων. 

Γραμμή 4 Μετρό

Οι σταθμοί θα είναι οι εξής: Άλσος Βεϊκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

Όπως και στο Μετρό της Θεσσαλονίκης που βρίσκεται ένα βήμα πριν τη λειτουργία του, οι συρμοί θα είναι driverless (χωρίς οδηγό) και η λειτουργία τους θα ελέγχεται μέσω του Κέντρου Ελέγχου της Γραμμής 4, ενώ στις αποβάθρες θα υπάρχουν αυτοματοποιημένες θύρες που θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη των συρμών, γεγονός που θα συνδράμει στην ενίσχυση της ασφάλειας του επιβατικού κοινού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα εξυπηρετεί οικιστικές ζώνες στο πυκνοκατοικημένο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού, αλλά και σημαντικές υπηρεσίες, επιτρέποντας τη σύνδεση του Άλσους Βεΐκου με τα Δικαστήρια σε διάστημα 5 λεπτών και με την Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται από 20 καινούργιους συρμούς, τελευταίας τεχνολογίας.

Το έργο αναμένεται να έχει ευεργετική επίδραση στις μετακινήσεις, στην ποιότητα ζωής των πολιτών, στο περιβάλλον και στην ευρύτερη οικονομική δραστηριότητα.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ