Πρόστιμα-σοκ - Τι θα πληρώσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες το 2025;

money-taxes1

Η προθεσμία του 2025 προκαλεί μεγάλη ανησυχία στους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Η προθεσμία του 2025 για τη περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 βρίσκεται στο επίκεντρο των ανησυχιών των κατασκευαστών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Με την εισαγωγή ενός νέου ορίου μείωσης των εκπομπών και την πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, οι εκτιμήσεις, που αποκάλυψε ο Luca de Meo, πρόεδρος του Ομίλου Renault και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), υποδηλώνουν ότι ο κλάδος μπορεί να αντιμετωπίσει πρόστιμο υψηλότερο από 15 δισ. ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο συγκεκριμένα, κατά την παρέμβασή του στη France Inter, ο Luca de Meo, πρόεδρος της ACEA και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Renault, προειδοποίησε τις ευρωπαϊκές αρχές σχετικά με τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 που έχουν τεθεί για το 2025 επισημαίνοντας ότι: «Τώρα προετοιμαζόμαστε για το 2025 γιατί λαμβάνουμε παραγγελίες για τα αυτοκίνητα που πρόκειται να παραδώσουμε. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, εάν το επίπεδο των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων παραμείνει αμετάβλητο, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να αναγκαστεί να πληρώσει έως και 15 δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα ή να μην κατασκευάσει πάνω από 2,5 εκατομμύρια μονάδες

Ένας αβάσιμος στόχος στην τρέχουσα κατάσταση της αγοράς

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η τρέχουσα απότομη πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων έχει οδηγήσει τους κατασκευαστές να αυξήσουν το μάρκετινγκ των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτή η κατάσταση οδηγεί σε αύξηση του μέσου ποσοστού CO2 ανά αυτοκίνητο. Αν και τα υβριδικά οχήματα μπορούν να μειώσουν ελαφρώς τις εκπομπές CO2, δεν μπορούν να αντισταθμίσουν τη μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 2025, ο στόχος της μείωσης των εκπομπών CO2 που επιβάλλεται από τον κανονισμό CAFE (Εταιρική Μέση Οικονομία Καυσίμου) θα ενισχυθεί δραστικά από την 1η Ιανουαρίου2025 καθώς τότε ο κανονισμός CAFE  προβλέπει περαιτέρω μείωση του ορίου για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, στα 81 γρ./χλμ. έναντι 95 γρ./χλμ. που ισχύει τα τελευταία τρία χρόνια. Ο κύριος στόχος αυτού του ευρωπαϊκού δείκτη είναι να μειωθεί ο μέσος ρυθμός εκπομπών CO2 από τα νέα οχήματα που πωλούνται, με στόχο να φτάσει τα 50 γρ./χλμ. έως το 2030.

Eπίτευξη στόχων

Για να επιτύχουν αυτούς τους στόχους, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να επιτύχουν ένα μέσο μείγμα πωλήσεων 25% των ηλεκτρικών οχημάτων από το επόμενο έτος. Αυτός ο στόχος είναι φιλόδοξος, ειδικά σε μια ακόμη υπανάπτυκτη αγορά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Luca de Meo ζητά ευελιξία

«Πρέπει να μας δοθεί λίγη ευελιξία», ξεκαθάρισε ο Luca de Meo, διευθυντής του ομίλου Renault και πρόεδρος της ACEA προσθέτοντας ότι: «Ο καθορισμός προθεσμιών και προστίμων χωρίς να προσφέρει τη δυνατότητα προσαρμογής των κανόνων είναι πολύ επικίνδυνος.»

Πληρώστε το πρόστιμο ή μειώστε την αγορά κατά 2,5 εκατομμύρια μονάδες

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το πιθανό πρόστιμο για το 2025, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς και την παραγωγή αυτοκινήτων, θα μπορούσε να φτάσει τα 15 δισ. ευρώ. Φαίνεται απίθανο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να μπορούν να αντέξουν οικονομικά έναν τέτοιο φόρο CO2.

Η άλλη λύση που εξετάζουν οι κατασκευαστές θα ήταν η μείωση της παραγωγής οχημάτων στην ΕΕ κατά 2,5 εκατομμύρια μονάδες. Μια τέτοια τεχνητή πτώση των πωλήσεων θα μπορούσε να θεωρηθεί ως απάντηση εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν ανταποκρινόταν θετικά στην προειδοποίηση που ξεκίνησε από την αυτοκινητοβιομηχανία και βέβαια θα οδηγήσει σε χιλιάδες απολύσεις και λουκέτα εργοστασίων!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ