Έρχονται πρόστιμα στα παράνομα τρέιλερ και μπαγκαζιέρες - Πώς και μέχρι πότε νομιμοποιούνται

ρυμούλκηση σκάφους

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δίνει προθεσμία έως αρχές φθινοπώρου ώστε οι ιδιοκτήτες να καταθέσουν τα απαραίτητα έγγραφα έκδοσης άδειας και πινακίδας κυκλοφορίας. 

Έως τις 2 Οκτωβρίου 2024 έχουν περιθώριο οι ιδιοκτήτες τρέιλερ ή μπαγκαζιέρων να τα νομιμοποιήσουν ώστε να μπορούν να τα κινούν ελεύθερα στο δρόμο χωρίς νομικές κυρώσεις και χρηματικά πρόστιμα σύμφωνα με το άρθρο 69 στο νόμο 5108 του 2024.

Πιο συγκεκριμένα η αρχική νομοθετική ρύθμιση όριζε ότι τα τρέιλερ ή ρυμουλκούμενα που δεν είχαν το Ειδικό Σημείωμα Ρυμούλκησης (Πιστοποίηση του κατασκευαστή ή Μηχανολόγου Μηχανικού) σχετικά με την κατάσταση του οχήματος θα μπορούσαν να εκδώσουν πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας έως τα τέλη Δεκεμβρίου 2023 χωρίς να επιβαρυνθούν από κάποιο πρόστιμο ή παράβολο με απλά την κατάθεση των απαραίτητων εγγράφων που πιστοποιούν την ορθή κατασκευή του ρυμουλκούμενου οχήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο οι περισσότεροι ιδιοκτήτες τρέιλερ μεταφοράς σκαφών, αυτοκινήτων, κ.ά. δυστυχώς αγνόησαν την ευνοϊκή διάταξη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και ουσιαστικά δεν νομιμοποίησαν ποτέ τα ρυμουλκούμενα οχήματά τους με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν παράνομα εκατομμύρια τέτοια οχήματα.

Μια μικρή επίσκεψη σε πάρκινγκ σκαφών ή σε κάποιο χωριό είναι αρκετή για να βεβαιώσει κανείς ότι η συντριπτική πλειοψηφία των τρέιλερ σκαφών που βρίσκονται σε πάρκινγκ είναι χωρίς πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας αλλά παρόλα αυτά τα τρακτέρ ή τα διπλοκάμπινα του πάρκινγκ τα οδηγούν στις πλησιέστερες γλίστρες ή παραλίες!

Από την άλλη μεριά η συντριπτική πλειοψηφία των μπαγκαζιέρων που κατά βάση υπερφορτώνονται και οι περισσότερες αποτελούν προϊόν ιδιοκατασκευής επίσης δεν φέρουν καμία άδεια ή πινακίδα κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν παράνομα στους δρόμους.

Επίσης κανένας δεν μπορεί με βεβαιότητα να διαπιστώσει αν κάποιο τρέιλερ ή μπαγκαζιέρα χωρίς Πιστοποίηση από Μηχανολόγο Μηχανικό πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας των κατασκευαστών με αποτέλεσμα να εγκυμονούν σοβαροί κίνδυνοι για την οδική ασφάλεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με στελέχη από την αγορά σήμερα περίπου 3 εκατ. τρέιλερ και μπαγκαζιέρες όλων των τύπων κυκλοφορούν στην Ελλάδα εκ των οποίων περίπου μόλις για το 20% έχουν εκδοθεί άδεια και πινακίδα κυκλοφορίας. Όλες οι υπόλοιπες εξακολουθούν να κινούνται παράνομα δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην οδική ασφάλεια.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας αλλά και μη επιβολής προστίμων, έδωσε μια τελευταία ευκαιρία σε όλους τους ιδιοκτήτες τρέιλερ και μπαγκαζιέρων που κινούνται παράνομα να τα νομιμοποιήσουν έως τις 2 Οκτωβρίου 2024 πληρώνοντας ωστόσο ένα ηλεκτρονικό παράβολο ύψους 200 ευρώ το οποίο και αναμένενεται να εμφανιστεί στο σύστημα τις επόμενες ημέρες.

Όσοι δεν τακτοποιήσουν τα ρυμουλκούμενα οχήματά τους έως το φθινόπωρο τότε θα βρεθούν αντιμέτωποι με βαριά πρόστιμα μέχρι και ακινητοποιήσεις των οχημάτων τους!

Σύμφωνα με το άρθρο 88 του ΚΟΚ αυτός που θέτει σε κυκλοφορία, καθώς και αυτός που οδηγεί αυτοκίνητο όχημα ή ρυμουλκούμενο από αυτό, καθώς και τρίτροχο όχημα ή μοτοσικλέτα, που δεν είναι εφοδιασμένο με άδεια κυκλοφορίας ή του οποίου η άδεια κυκλοφορίας έχει αφαιρεθεί, τιμωρείται με φυλάκιση 1 μέχρι 6 μηνών και με χρηματική ποινή τουλάχιστον 200 ευρώ.

Επίσης σύμφωνα με το άρθρο 90 του ΚΟΚ αυτός που θέτει σε κυκλοφορία αυτοκίνητο όχημα, το οποίο δεν έχει τοποθετημένες και τις δύο πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας, οι οποίες έχουν νόμιμα χορηγηθεί, καθώς και εκείνος, ο οποίος κυκλοφορεί άλλης κατηγορίας όχημα, που δεν είναι εφοδιασμένο με κανονικές πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 300 ευρώ. Με διοικητικό πρόστιμο 300 ευρώ τιμωρείται και αυτός που οδηγεί οδικό όχημα του οποίου οι πινακίδες δεν είναι, για οποιοδήποτε λόγο, ευκρινώς ορατές ή αναγνωρίσιμες από τεχνικά μέσα βεβαίωσης παραβάσεων ή τοποθετεί επ' αυτών μη αντανακλαστικό υλικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ