Το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι Έλληνες οδηγοί -Με ποιο «τσουχτερό» πρόστιμο τιμωρείται
Όλο και πιο συχνό γίνεται το φαινόμενο της παράνομης αναστροφής, μια ιδιαίτερα επικίνδυνη ενέργεια, η οποία μπορεί να στοιχίσει παράλληλα πολύ ακριβά στον παραβάτη.
Μια από τις πλέον επικίνδυνες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι η αναστροφή που γίνεται σε συγκεκριμένες οδούς ή σε κάποιο σημείο ενός δρόμου όπου απαγορεύεται και με σχετική σήμανση.
Η αναστροφή είναι επί της ουσίας η επιτόπια στροφή 180 μοιρών, ένας «μεγάλος» ελιγμός που απαιτεί και τα δύο ρεύματα του δρόμου για να πραγματοποιηθεί αφού γίνεται για να αλλάξουμε κατεύθυνση.
BUY NOW
Αυτός είναι και ο λόγος που η αναστροφή επιτρέπεται μόνο σε συγκεκριμένα σημεία ενός δρόμου, αφού οπουδήποτε αλλού η πιθανότητα πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος αυξάνεται δραστικά για διάφορους λόγους.
Για παράδειγμα σε έναν επαρχιακό δρόμο με διπλή διαχωριστική γραμμή η αναστροφή μπορεί να αιφνιδιάσει τους οδηγούς και στα δύο ρεύματα, οι οποίοι δεν περιμένουν αυτή την κίνηση ή/και δεν έχουν την ορατότητα που απαιτείται.
Η παράνομη αναστροφή απαντάται ακόμη περισσότερο στο αστικό περιβάλλον, σε κεντρικές λεωφόρους με πολλούς οδηγούς να καταφεύγουν σε αυτή για να αποφύγουν κάποιο μποτιλιαρισμένο δρόμο σε ώρα αιχμής της κίνησης των οχημάτων, βάζοντας σε κίνδυνο τη δική τους τη ζωή αλλά και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου. Ας δούμε όμως τι ισχύει για την αναστροφή, σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Η πραγματοποίηση αναστροφής απαγορεύεται σύμφωνα με τον ΚΟΚ σε αυτοκινητόδρομους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας και σήραγγες και φυσικά όπου υπάρχει στο οδόστρωμα μονή ή διπλή συνεχόμενη διαχωριστική γραμμή. Επίσης απαγορεύεται στα σημεία του δρόμου όπου υπάρχει και σχετική πινακίδα ρύθμισης κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ αυτός που πραγματοποιεί παράνομα αναστροφή σε ένα δρόμο τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700) ευρώ. Το τσουχτερό πρόστιμο που επιβάλλει ο ΚΟΚ στους οδηγούς είναι το ίδιο με εκείνο που επιβάλλεται στην περίπτωση παραβίασης ερυθρού σηματοδότη ή πινακίδας «STOP» και δείχνει έως ένα βαθμό τη μεγάλη επικινδυνότητα αυτής της παράβασης (τόσο εντός όσο και εκτός των τειχών της πόλης), η οποία και θα πρέπει να αποφεύγεται με την ίδια συνέπεια που τηρείται ο ΚΟΚ στις περιπτώσεις του ερυθρού σηματοδότη και του «STOP».