Το Τρίγωνο του Διαβόλου -Ο γρίφος της προτεραιότητας στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Αθήνας

μιχαλακοπούλου δρόμος Καρμανιόλα

Μπροστά σε ένα αδιέξοδο βρίσκονται καθημερινά οι οδηγοί που κινούνται σε ένα τμήμα της οδού Μιχαλακοπούλου, στην «καρδιά» της πρωτεύουσας.

Έναν γόρδιο δεσμό συνεχίζουν να προσπαθούν να λύσουν οι οδηγοί που κινούνται σε έναν κεντρικό δρόμο της Αθήνας, «φλερτάροντας» καθημερινά με το να εμπλακούν σε ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα.

Στον οδικό εφιάλτη των οδηγών πρωταγωνιστεί η οδός Μιχαλακοπούλου και συγκεκριμένα το κομμάτι μετά από τη διάσταυρωσή της με τη Φειδιππίδου, έως το σημειό όπου ενώνεται με την άνοδο της Λεωφ. Μεσογείων.

μιχαλακοποπούλου δρόμος καρμανιόλα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα φανάρια της διασταύρωσης, η Μιχαλακοπούλου μετατρέπεται από δρόμος δύο κατευθύνσεων σε μονόδρομο (με κατεύθυνση το βόρειο τμήμα της Αθήνας), ενώ σε αυτή εισέρχεται ένας μεγάλος όγκος οχημάτων από τη Φειδιππίδου.

Για να διασφαλιστεί η ομαλή συνύπαρξη των οχημάτων που ήδη κινούνται στη Μιχαλακοπούλου με αυτά που εισέρχονται σε αυτή υπάρχει κεντρική διαχωριστική νησίδα η οποία προσφέρει ένα αποτελεσματικό δίχτυ προστασίας στους οδηγούς.

μιχαλακοποπούλου δρόμος καρμανιόλα

Στη διασταύρωση, ωστόσο, της Μεσογείων με τη Φωκίδος, η διαχωριστική νησίδα τερματίζεται, πυροδοτώντας ένα κυκλοφοριακό χάος που συνιστά απειλή για τη σωματική ακεραιότητα των οδηγών.

Αυτό διότι μόλις τελειώνει η νησίδα οι οδηγοί βλέπουν ξαφνικά τον δρόμο να τους «πνίγει». Όχι επειδή η Μιχακαλοκοπούλου στενεύει, αλλά επειδή οι άκρες της καταλαμβάνονται από παρκαρισμένα οχήματα -πολλά εκ των οποίων διπλοπαρκαρισμένα- τα οποία επιφέρουν τη μείωση των τουλάχιστον πέντε λωρίδων κυκλοφορίας σε τρεις. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
μιχαλακοποπούλου δρόμος καρμανιόλα

Απότοκο αυτής της άναρχης στάθμευσης είναι τα κινούμενα επί της Μιχαλακοπούλου οχήματα να πλησιάζουν σε απόσταση αναπνοής το ένα το άλλο, δίνοντας μάχες «σώμα με σώμα» για το ποιο θα συνεχίσει απρόσκοπτα την πορεία του και ποιο θα δώσει προτεραιότητα.

Υπό κανονικές συνθήκες, το κάθε όχημα που θα εισερχόταν στο «καταραμένο» κομμάτι της Μεσογείου θα κινούταν στη λωρίδα του - όπως αυτή υπάρχει μέχρι και το τέλος της κεντρικής νησίδας – και ως εκ τούτου δεν θα τίθετο θέμα «προτεραιότητας».

Google Maps
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτή την ιδιάζουσα, ωστόσο, κατάσταση, προτεραιότητα έχουν αυτοί που δεν συναντούν εμπόδια στο διάβα τους, δηλαδή θα κληθούν να μειώσουν ταχύτητα και να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή οι οδηγοί που πέφτουν πάνω στα παρκαρισμένα/διπλοπαρκαρισμένα οχήματα στις δύο άκρες του δρόμου.

μιχαλακοποπούλου δρόμος καρμανιόλα

Λαμβάνοντας αυτό το απλό μέτρο, οι οδηγοί θα μπορούσαν να μειώσουν τους κινδύνους που ενέχουν όσο κυκλοφορούν σε αυτό οδικό τμήμα-παγίδα της Αθήνας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι καταλυτικό ρόλο στο κυκλοφοριακό χάος διαδραματίζουν και οι διαχωριστικές λωρίδες, οι οποίες-δεδομένου ότι έχουν ξεθωριάσει- δεν οριοθετούν αποτελεσματικά την περιοχή δικαιοδοσίας του κάθε οχήματος.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να αποκλίνουν ακουσίως από τη λωρίδα τους, πλησιάζοντας σε επικίνδυνο βαθμό τα υπόλοιπα οχήματα, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την οδική ασφάλεια.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ