Ανησυχητική είναι η κατάσταση και το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών αναζητά τη λύση ώστε να αυξηθούν τα έσοδα στα κρατικά ταμεία.
Διατηρήθηκε το αρνητικό πρόσημο στα κρατικά έσοδα από τα αυτοκίνητα και τον Αύγουστο σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις που είχαν αναγραφεί στον Προϋπολογισμό. Άλλωστε οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Αύγουστο σημείωσαν πτώση οπότε και τα μειωμένα έσοδα είναι απολύτως φυσιολογικά. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εξετάζει διάφορους τρόπους τόνωσης των εσόδων από τα αυτοκίνητα αλλά ακόμη δεν έχουν ληφθεί οι τελικές αποφάσεις.
Από την άλλη μεριά η Κομισιόν έχει ήδη αποστείλει την δεύτερη «κίτρινη» κάρτα στη χώρα μας σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης αλλά και την επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους και αναμένει την απάντηση της Ελλάδας.
BUY NOW
Οπότε είναι πολύ πιθανό να ανατραπούν και πάλι τα πάντα στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου καθώς η χώρα μας θα πρέπει να λάβει αποφάσεις για να μην οδηγηθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και της επιβληθούν υπέρογκα πρόστιμα.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που καταγράφηκαν στο Δελτίο Εκτέλεσης του Κρατικού Προϋπολογισμού στο επτάμηνο του 2024 τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης Οχημάτων σημείωσαν πτώση 4,28%καθώς ανήλθαν σε 313 εκατ. ευρώ έναντι 327 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Οι εκτιμήσεις στον φετινό προϋπολογισμό για το πρώτο 8μηνο έκαναν λόγο για έσοδα 340 εκατ. ευρώ δηλαδή κατά 27 εκατ. ευρώ αυξημένα αλλά δυστυχώς ο στόχος δεν επετεύχθη.
Να υπενθυμίσουμε πως το 2023 τα συνολικά κρατικά έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης ανήλθαν σε 482 εκατ. ευρώ ενώ φέτος οι εκτιμήσεις του οικονομικού επιτελείου κάνουν λόγο για έσοδα ύψους 480 εκατ. ευρώ. Δηλαδή τα έσοδα θα καταγράψουν οριακή πτώση 0,4% και θα είναι χαμηλότερα κατά 2 εκατ. ευρώ.
Επίσης τα έσοδα από τον ΦΠΑ (στα οποία περιλαμβάνονται και τα έσοδα από τα αυτοκίνητα) είναι αυξημένα σε ποσοστό 8,4% καθώς τον 8μηνο του 2024 ανήλθαν σε σχεδόν από 16,7 δισ. ευρώ έναντι 15,4 δισ. ευρώ που είχαν εισπραχθεί το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Δηλαδή το κράτος εισέπραξε επιπλέον σχεδόν 130 εκατ. ευρώ στο 8μηνο του 2024 σε σχέση με τον αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Οι εκτιμήσεις στον φετινό προϋπολογισμό για το πρώτο 8μηνο έκαναν λόγο για έσοδα 16,2 δισ. ευρώ αλλά ευτυχώς ο στόχος όχι μόνο επετεύχθη αλλά υπερκαλύφθηκε. Δυστυχώς όμως τα έσοδα από τον ΦΠΑ στα αυτοκίνητα δεν κατέγραψε την ίδια θετική πορεία...
Σε επίπεδο έτους τα κρατικά έσοδα από τον ΦΠΑ ανήλθαν πέρυσι σε 23,38 δισ. ευρώ ενώ οι εκτιμήσεις στον Προϋπολογισμό του 2024 κάνουν λόγο για 24,39 δισ. ευρώ.
Αυξημένα ήταν επίσης και τα έσοδα από τον φόρο Ασφαλίστρων τα οποία στο πρώτο 8μηνο σημείωσαν άνοδο 3% καθώς ανήλθαν σε 302 εκατ. ευρώ έναντι 293 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Δηλαδή το κράτος εισέπραξε 9 εκατ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με πέρυσι.
Οι εκτιμήσεις στον φετινό προϋπολογισμό για το πρώτο εξάμηνο έκαναν λόγο για έσοδα 305 εκατ. ευρώ αλλά τελικά εισπράχθηκαν 3 εκατ. ευρώ λιγότερα.
Σε επίπεδο έτους οι εκτιμήσεις στον Προϋπολογισμό του 2024 κάνουν λόγο για έσοδα 540 εκατ. ευρώ έναντι 550 εκατ. ευρώ που ανήλθαν πέρυσι δηλαδή θα είναι μειωμένα σε ποσοστό 1,81%.
Στον Προϋπολογισμό του 2024 υπάρχουν και τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας τα οποία καταγράφουν οριακή άνοδο 0,87% στο 8μηνο του 2024 και ανήλθαν σε 690 εκατ. ευρώ έναντι 684 εκατ. ευρώ. Δηλαδή το κράτος στο 8μηνο εισέπραξε επιπλέον 6 εκατ. ευρώ.
Οι εκτιμήσεις στον φετινό προϋπολογισμό για το επτάμηνο έκαναν λόγο για έσοδα 711 εκατ. ευρώ δηλαδή κατά 21 εκατ. ευρώ αυξημένα αλλά δυστυχώς ο στόχος δεν επετεύχθη.
Σε επίπεδο έτους τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας ανήλθαν σε 1,161 δισ. ευρώ ενώ για φέτος έχει υπολογιστεί ότι θα εισπραχθούν 1,21 δισ. ευρώ.
Με αρνητικό πρόσημο 0,5% κινήθηκαν και έσοδα από τον ΦΠΑ στα πετρελαιοειδή και στα παράγωγα αυτών δεν σημείωσαν μεταβολή στο επτάμηνο του 2024 καθώς ανήλθαν σε 1,45 δισ. ευρώ έναντι 1,46 δισ. ευρώ τον αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Οι εκτιμήσεις στον φετινό προϋπολογισμό για το επτάμηνο έκαναν λόγο για έσοδα 1,50 δισ. ευρώ δηλαδή κατά 50 εκατ. ευρώ αυξημένα αλλά δυστυχώς ο στόχος δεν επετεύχθη.
Σε επίπεδο έτους ο ΦΠΑ στα καύσιμα αναμένεται να αποφέρει φέτος στα κρατικά ταμεία 2,425 δισ. ευρώ έναντι 2,271 δισ. ευρώ δηλαδή 154εκατ. ευρώ περισσότερα χρήματα σε σχέση με το 2023.