Όταν ο Πύργος του Άιφελ θα γινόταν ένα τεράστιο πάρκινγκ -Το άγνωστο σχέδιο

Πύργος Άιφελ

Ένα άγνωστο στους περισσότερους σχέδιο το οποίο θα μετέτρεπε τον γνωστό σε όλους Πύργο του Άιφελ σε σταθμό στάθμευσης αυτοκινήτων ήρθε στο φως της επιφάνειας.

Μολονότι ο Πύργος του Άιφελ αποτελεί ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα αρχιτεκτονικά δημιουργήματα και σύμβολο της πρωτεύουσας της Γαλλίας, πίσω στη δεκαετία του 1930 είχε ανοίξει μια συζήτηση για το πώς θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και σε άλλες χρήσεις.

Μία από τις προτάσεις, λοιπόν, που είχαν πέσει στο τραπέζι των γαλλικών αρχών ήταν και η δημιουργία ενός γιγαντιαίου -για τα δεδομένα της εποχής- σταθμού στάθμευσης, ο οποίος μάλιστα θα σκέπαζε ένα αρκετά μεγάλο τμήμα του Πύργου του Άιφελ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πύργος Άιφελ

Η σύλληψη της ιδέας ανήκε στον αρχιτέκτονα Andre Basdevant και προέβλεπε μεταξύ άλλων τη δημιουργία ενός χώρου στάθμευσης στο δεύτερο επίπεδο του Πύργου του Άιφελ, δεξιά και αριστερά του οποίου θα κατασκευάζονταν μια ελικοειδής διαδρομή μέσω της οποίας τα οχήματα θα αποκτούσαν πρόσβαση στο δεύτερο επίπεδο του πύργου.

Ευτυχώς για όλους, η εταιρεία διαχείρισης του Πύργου του Άιφελ απέρριψε την πρόταση του Γάλλου αρχιτέκτονα, και κάπως έτσι το σύμβολο της Γαλλίας και του Παρισιού κατάφερε να ταξιδέψει στον 21ο αιώνα με την αρχική του μορφή.

Πύργος Άιφελ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το 1931 ο Πύργος του Άιφελ είχε χάσει τον τίτλο του υψηλότερου κτηρίου στον κόσμο από το Εμπάιρ Στέιτ Μπίλντινγκ της Νέας Υόρκης γεγονός που έδωσε την αφορμή ώστε να αναζητηθούν νέες, πρακτικότερες χρήσεις για τον μεταλλικό δημιούργημα του Γουστάβο Άιφελ.

Σε συνδυασμό, λοιπόν, και με την εκρηκτική ανάπτυξη της αυτοκίνησης, η πρόταση του αρχιτέκτονα Andre Basdevant προκρίθηκε ως ρεαλιστική, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να περάσει στη φάση της υλοποίησης. 

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ