Το Skoda Enyaq RS iV στο βιβλίο Γκίνες με drift διαρκείας 7,35 χιλιομέτρων

Skoda Enyaq iV vRS drift record

Ένα εκπληκτικό ρεκόρ πλαγιολίσθησης, για 15 συνεχή λεπτά και 7.351 μέτρα, που πέτυχε η Skoda Βρετανίας έβαλε το Enyaq RS iV στο βιβλίο Γκίνες για το drift μεγαλύτερης διαρκείας στον πάγο.

Το ρεκόρ αυτό αφορά σε όλα τα αυτοκίνητα, με κάθε είδους κινητήρα. Κατά συνέπεια, το SUV της Mlada Boleslav κατέκτησε μαζί και τον τίτλο «Μεγαλύτερης διάρκειας Drift στον πάγο (ηλεκτρικό αυτοκίνητο)».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ρεκόρ σημειώθηκε στην παγωμένη λίμνη Stortjarnen, κοντά στο Krokom της Σουηδίας, με οδηγό το συντάκτη του αυτοκινητικού Τύπου Richard Meaden. Ο Maeden κατάφερε, με μια εντυπωσιακή επίδειξη οδηγικών δεξιοτήτων, να κρατήσει το Enyaq RS iV σε πλαγιολίσθηση για 15 λεπτά και 58 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας συνολικά 7,351 χιλιόμετρα.

Ο Maeden, συγκεκριμένα, κάλυψε 39 συνεχόμενους γύρους στο κυκλικό σιρκουί των 188,496 μέτρων, που χαράχθηκε πάνω στον πάγο πάχους 40 χιλιοστών. Η ανώτερη ταχύτητα που σημείωσε, κατά τη διάρκεια της δοκιμασίας, ήταν 48,69 km/h, ενώ το κοντέρ του δεν έδειξε ποτέ κάτω από 31,64 km/h.

Έτσι, το τσεχικό SUV κατέρριψε το προηγούμενο αντίστοιχο ρεκόρ, 6,321 χιλιομέτρων συνεχούς πλαγιολίσθησης, που σημειώθηκε το 2022 στην Κίνα. Το νέο επίτευγμα πιστοποιήθηκε από τον κριτή του drift του οργανισμού Guinness World Records David Kalas, που έδωσε το παρόν στη δοκιμασία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πριν την τελική προσπάθεια του Meaden, η ομάδα της Skoda Βρετανίας είχε κάνει εκτεταμένες προπονήσεις -με ντριφταρίσματα συνολικής διάρκειας 18 ωρών- και δοκιμές σε πολικές θερμοκρασίες και στις ελάχιστες ώρες ηλιοφάνειας, αυτή την εποχή, στη βόρεια Σουηδία.

Για την επίτευξη του ρεκόρ χρησιμοποιήθηκε ένα Enyaq RS iV παραγωγής, με τροχούς 20 ιντσών και ειδικά ελαστικά της Michelin διάστασης 245/35-R20 εμπρός με 600 καρφιά μήκους 5 χιλιοστών. Στους πίσω τροχούς ήταν τοποθετημένα τα ελαστικά Hakkapelitta της Nokian με διάσταση 255/45-R20 και 300 καρφιά μήκους 2 χιλιοστών. Αυτός ο συνδυασμός ελαστικών προσέφερε περισσότερη πρόσφυση στους εμπρός τροχούς και λιγότερη στους πίσω, ενισχύοντας παράλληλα και την απόκριση του τιμονιού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Enyaq RS iV, που αναμένεται να διατεθεί μέσα στους προσεχείς μήνες στην ευρωπαϊκή αγορά στο πλαίσιο της ανανέωσης του ηλεκτρικού SUV, είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό Skoda που φορά το σήμα RS. Με δύο -φυσικά- ηλεκτροκινητήρες είναι τετρακίνητο και αποδίδει 299 ίππους και 460 Nm ροπής, με αποτέλεσμα να επιταχύνει στα 0-100 km/h σε μόλις 6,5 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 82 kWh.

Η ειδική αυτή σπορ έκδοση του SUV έχει ανάρτηση χαμηλωμένη κατά 15 χιλιοστά εμπρός και 10 χιλ. πίσω σε σχέση με το στάνταρ Enyaq iV. Κι ακόμη, προαιρετικά το σύστημα Dynamic Chassis Control για ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενη ανάρτηση σε κάθε διαφορετική συνθήκη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην εμφάνισή του διακρίνεται από τροποποιημένους και πιο δυναμικούς προφυλακτήρες με μαύρα γυαλιστερά πλαίσια τόσο στους αεραγωγούς όσο και στην καινοτομική γρίλια Crystal Face που αποτελείται από 131 μικρά φώτα LED. Πολλές ακόμη λεπτομέρειες του αμαξώματος έχουν το ίδιο χρώμα, και φυσικά αυτό κοσμείται και από το έμβλημα RS.

Σημειώνεται ότι αυτό δεν είναι το πρώτο ρεκόρ Γκίνες που πετυχαίνει η Skoda Βρετανίας και ο Meaden. Η τσέχικη εταιρεία, με τον Βρετανό οδηγό στο τιμόνι, πέτυχε στην έρημο του Bonneville το ρεκόρ ταχύτητας για αυτοκίνητο παραγωγής με υπετροφοδοτούμενο κινητήρα 2.0 λίτρων με ένα τροποποιημένο στη Βρετανία Octavia vRS - αγγίζοντας τα 365,449 km/h.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ