Άνοδο 37,6% σημείωσε το μικτό κέρδος του ομίλου παρά την πτώση 7,2% που σημείωσαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και ηλεκτρικών ποδηλάτων.
Εξαιρετικά ήταν τα αποτελέσματα της Kosmocar για το 2022 όπως αποτυπώνονται στην Ετήσια Έκθεση του διοικητικού συμβουλίου επί των οικονομικών καταστάσεων της εταιρείας.
Μάλιστα στην έκθεση επισημαίνεται με έμφαση ότι οι τρεις γενιές ικανοποιημένων πελατών ως παρακαταθήκη και την εμπειρία 50 χρόνων η Kosmocar φιλοδοξεί να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο και στη νέα εποχή της αυτοκίνησης, την δεκαετία που έρχεται με τεχνολογίες όπως η ηλεκτροκίνηση, το e-mobility, τα εναλλακτικά καύσιμα και η αυτόνομη οδήγηση τα οποία αναμένεται να αποτελέσουν τα επόμενα μεγάλα κεφάλαια στην ιστορία του αυτοκινήτου.
BUY NOW
Οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν σε 362 εκατ. ευρώ από 341 εκατ. ευρώ το 2021 παρουσιάζοντας αύξηση 6%. Το Τέλος Ταξινόμησης ανήλθε σε 36 εκατ. ευρώ από 30 εκατ. ευρώ που κυμάνθηκε το 2021.
Η Kosmocar το 2022 διέθεσε 14.863 αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες και ηλεκτρικά ποδήλατα έναντι 16.019 οχημάτων αντίστοιχα το 2021 καταγράφοντας πτώση 7,2%.
Ειδικότερα το 2022 διέθεσε 7.684 αυτοκίνητα VW καταγράφοντας άνοδο 5,3%, 3.095 Audi (-12,9%), 190 VW Επαγγελματικά (-57,1%), 2.854 Skoda (-4,6%), 4 Bentley (33,3%), 715 e-bikes (-17,45), 47 e-scooters και 50 μεταχειρισμένα εμπορεύματα (-92,3%).
Το μικρό κέρδος της εταιρείας το 2022 ανήλθε σε 44 εκατ. ευρώ έναντι 32 εκατ. ευρώ το 2021 σημειώνοντας άνοδο 37,6% το οποίο οφείλεται σε βελτίωση του περιθωρίου κέρδους λόγω ακριβότερου mix προϊόντων.
Εντυπωσιακή είναι επίσης και η πορεία των λειτουργικών κερδών (EBIT) τα οποία έκλεισαν στα 19 εκατ. ευρώ το 2022 έναντι 8,9 εκατ. ευρώ το 2021 σημειώνοντας άνοδο 87%.
Επικίνδυνη η μεταβολή των τιμών
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην Έκθεση η εταιρεία εκτίθεται σε κίνδυνο από την μεταβολή των τιμών αγοράς των αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών, ανταλλακτικών, αξεσουάρ αυτοκινήτου και ηλεκτρικών ποδηλάτων όπως αυτές διαμορφώνονται από τα εργοστάσια του εξωτερικού. Η εταιρεία βρίσκεται σε συνεχή διαπραγμάτευση με τα εργοστάσια ώστε όπου είναι δυνατό να διατηρείται σταθερότητα τιμών με τις μικρότερες δυνατές αυξήσεις τιμοκαταλόγου για την χώρα μας, ειδικότερα με τις σημερινές πληθωριστικές πιέσεις της παγκόσμιας οικονομίας.
Κίνδυνος επιτοκίων
Η εταιρεία επίσης εκτίθεται σε κίνδυνο από τις μεταβολές στα επιτόκια όσον αφορά τον τραπεζικό δανεισμό και τις καταθέσεις όψεως και προθεσμίας. Η πλειονότητα των δανείων της εταιρείας αποτελείται από ομολογιακά δάνεια με προκαθορισμένα και σταθερά spreads. Επίσης το σύνολο του δανεισμού της εταιρείας συνάπτεται σε προϊόντα κυμαινόμενου επιτοκίου (Euribor).
Πιστωτικό κίνδυνος
Η εταιρεία εκτίθεται σε πιστωτικούς κινδύνους που απορρέουν από το ενδεχόμενο οι εξουσιοδοτημένοι έμποροι, οι συνεργάτες service και πελάτες – εταιρείες fleet και Rac να μην τηρήσουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις όσον αφορά στην τακτοποίηση και αποπληρωμή αυτών των υποχρεώσεων.
Τι προβλέπεται για το 2023
Το 2023 αναμένεται να αποτελέσει μια ακόμη χρονιά πρόσκλησης και δυσκολιών για τις διεθνείς αγορές και την αγορά αυτοκινήτου. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να συνεχίσουν να παρουσιάζουν ισχυρά αποτελέσματα μολονότι ο πληθωρισμός συνεχίζει να κινείται σε υψηλά επίπεδα και οι ανησυχίες για προοπτικές της οικονομίας συνεχώς βαθαίνουν.
Παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική αγορά οι πωλήσεις αναμένεται να κινηθούν ανοδικά σε σχέση με το 2022 και υπολογίζεται να φτάσουν στις 122.000 ταξινομήσεις.
Προτεινόμενη διάθεση κερδών
Η πρόταση του διοικητικού συμβουλίου προς την ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων είναι να προχωρήσει στη διανομή μερίσματος για τη χρήση 2022 του ποσού 21,40 ευρώ ανά μετοχή λόγω της ύπαρξης υπολοίπου κερδών ποσού άνω των 13 εκατ. ευρώ.