
Το μεγαλύτερο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Renault, μεγαλύτερο και από το επταθέσιο SUV Espace, αναμένεται να είναι υπερυψωμένο Wagon εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Embleme.
Ο διευθυντής σχεδιασμού της Renault, Laurens van den Acker, δήλωσε ότι το Embleme αποτελεί την πιο αγνή έκφραση της μοντέρνας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Renault, συνδυάζοντας πρωτοποριακές γραμμές και νέες τεχνολογίες.
Το αμάξωμα του Embleme τοποθετείται ανάμεσα σε ένα sedan και ένα SUV, θυμίζοντας το Citroen C5 X, αλλά με ακόμη πιο εκλεπτυσμένες shooting brake αναλογίες. Είναι πιο χαμηλό από ένα SUV αλλά ψηλότερο από ένα sedan, επιτρέποντας την τοποθέτηση των μπαταριών στο δάπεδο χωρίς να αλλοιώνει την πρακτικότητα.
BUY NOW

Το πρωτότυπο τροφοδοτείται από ένα υβριδικό σύστημα με range extender, που περιλαμβάνει μπαταρία 40kWh η οποία φορτίζεται είτε από πρίζα είτε από μια κυψέλη υδρογόνου τοποθετημένη στο μπροστινό μέρος. Ο ηλεκτροκινητήρας των 215 ίππων βρίσκεται στον πίσω άξονα, δίνοντας τη δυνατότητα για πισωκίνητη διάταξη - κάτι που δεν έχουμε δει σε κανένα τρέχον μοντέλο της Renault.
Παρότι η Stellantis υιοθετεί πλατφόρμες πολλαπλών ενεργειακών πηγών (που επιτρέπουν τη συναρμολόγηση και ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων στην ίδια γραμμή παραγωγής), η Renault ακολουθεί διαφορετική προσέγγιση. Ο van den Acker εξήγησε ότι ο σχεδιασμός των EV πρέπει να είναι ριζικά διαφορετικός από των υβριδικών, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο αποδοτικός.
Το Embleme έχει μακρύ μεταξόνιο 2,90 μέτρων (παρόμοιο με της νέας BMW Σειρά 5), κοντούς προβόλους και μικρό μπροστινό καπό - χαρακτηριστικά που το καθιστούν ιδανικό για να κινείται με ηλεκτρισμό.

Αν και η Renault δεν έχει ακόμη αποφασίσει αν το μοντέλο παραγωγής θα είναι καθαρά ηλεκτρικό ή υβριδικό, η τελική επιλογή θα εξαρτηθεί από το ρυθμό εξάπλωσης των EV και τις εξελίξεις στις νομοθεσίες περί ρύπων στην Ευρώπη.
Το μελλοντικό Embleme θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα AmpR Medium, την ίδια με το Scenic E-Tech, το οποίο φιλοξενεί μπαταρία χωρητικότητας 87kWh και προσφέρει πάνω από 600 km αυτονομίας.

Οι μηχανικοί της Renault εξελίσσουν επίσης μπαταρίες LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος), που θα μειώσουν το κόστος κατά 20% και θα αυξήσουν την ενεργειακή απόδοση χάρη στην τεχνολογία cell-to-pack.
Αν η Renault αποφασίσει να υιοθετήσει την τεχνολογία υδρογόνου, το Embleme θα μπορεί να διανύσει έως 1.000 χιλιόμετρα με μόλις δύο πεντάλεπτες στάσεις για ανεφοδιασμό - αν φυσικά υπάρχουν διαθέσιμα πρατήρια.
Για την κρίσιμη πτυχή της αεροδυναμικής, ειδικά αν το αυτοκίνητο είναι ηλεκτρικό, η Renault ενσωματώνει κρυφούς υαλοκαθαριστήρες και χειρολαβές θυρών, κάμερες αντί για καθρέφτες και εντυπωσιακές καινοτομίες όπως ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία σαν τον ρυθμιζόμενο διαχύτη (με τη συμβολή της Alpine F1 Team).

Το Renault Embleme αναμένεται να αποκαλυφθεί στην τελική του μορφή το 2028, ενώ η εταιρεία συνεχίζει να αναλύει τις εξελίξεις της αγοράς προτού κλειδώσει την τελική επιλογή κινητήρων. Οι Γάλλοι ποντάρουν στην πολυτέλεια, την αεροδυναμική αποδοτικότητα και την πρωτοποριακή σχεδίαση, με στόχο να πλησιάσουν με το Embleme παραγωγής στα σύντομα των μεγάλων premium ηλεκτρικών.