Η διαρκής εξέλιξη της αυτοκίνησης δεν θα μπορούσε να μην αφορά και τα επαγγελματικά οχήματα, που επίσης σταδιακά εξηλεκτρίζονται.
Και ενώ έχουμε ήδη πολλές τέτοιες λύσεις, υπάρχουν οράματα όπως αυτό που έχει η Renault και παρουσίασε με το Estafette Concept που δείχνει πως σε αυτή την κατηγορία, τα πράγματα θα αλλάξουν άρδην τα επόμενα χρόνια.
Τι προσφέρει λοιπόν το Estafette Concept; Είναι σχεδιασμένο βάσει των αναγκών των επαγγελματιών οδηγών, συνδυάζει το μήκος του Kangoo L2, την ευελιξία του Clio και την ικανότητα φόρτωσης του Trafic L1H2. Συμπαγές αλλά συνάμα ευρύχωρο και ταυτόχρονα, πλήρως συνδεδεμένο.
BUY NOW
Το Estafette Concept αξιοποιεί την αρχιτεκτονική SDV (Software-Defined Vehicle) στην πλατφόρμα FlexEVan που αναπτύχθηκε από την Ampere. Οι ηλεκτρονικές αρχιτεκτονικές SDV διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο στην αύξηση της απόδοσης και της αποδοτικότητας στα οχήματα νέας γενιάς. Ενσωματώνουν επίσης προηγμένες λειτουργίες, όπως ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο και προγνωστική συντήρηση. Συνολικά, συμβάλλουν στη μείωση του κόστους χρήσης κατά περίπου 30%.
Όλα αυτά, 65 χρόνια μετά το αρχικό Estafette που άλλαξε τα δεδομένα στην κατηγορία και με αυτή τη μετενσάρκωση, στην οποία παίζει καθοριστικό ρόλο η Flexis (μια κοινοπραξία του Ομίλου Renault, του Ομίλου Volvo και του Ομίλου CMA CGM), θέλει να τα αλλάξει ξανά.
Πίσω στο 1959, το εν λόγω μοντέλο είχε φέρει την επανάσταση καθώς ήταν το πρώτο όχημα της μάρκας Renault που χωρούσε ολόκληρο το σύστημα μετάδοσης κίνησης – κινητήρα και κιβώτιο ταχυτήτων – στο μπροστινό μέρος για να ελευθερώσει όλο τον χώρο πίσω για φόρτωση. Τώρα, το Estafette Concept αποτελεί το εφαλτήριο της χρήσης της ηλεκτρικής πλατφόρμας FlexEVan. Κοινό στοιχείο τους, οι συρόμενες πόρτες.
Το πρωτότυπο των Γάλλων έχει μήκος 4.87 μέτρα, είναι ευέλικτο με κύκλο στροφής παρόμοιο με εκείνον ενός Clio (λίγο πάνω από 10 μέτρα) αλλά το είναι αρκετά υψηλότερο (2,59 μέτρα σε σύγκριση με 1,85), επομένως η σιλουέτα του είναι σαφώς κάθετη. Ως αποτέλεσμα, ο οδηγός μπορεί να κινείται αβίαστα μπρος-πίσω μεταξύ του πιλοτηρίου και του χώρου αποσκευών.
Οι συρόμενες πλαϊνές πόρτες ανοίγουν με μία γρήγορη κίνηση, έτσι ώστε ο οδηγός να μην χρειάζεται να τις τραβάει συνεχώς προς τα έξω και προς τα πίσω και μετά πάλι πίσω. Εξοικονομούν σημαντικό χρόνο και είναι πολύ πιο εύκολο στον καρπό του οδηγού όταν κάνει δεκάδες στάσεις την ημέρα. Στην ουρά δεν έχουμε πόρτα που ανοίγει προς τα έξω αλλά ένα εύκολο στη χρήση κλείστρο που διευκολύνει σημαντικά τη φόρτωση μέσα σε αστικό τοπίο.
Αισθητικά η Renault δεν ξεχνά τις τάσεις για ξεχωριστό design. Η κίτρινη οροφή που έρχεται σε αντίθεση με το γκρι αμάξωμα, το φωτιζόμενο λογότυπο Renault κι άλλα στοιχεία, κάνουν το Estafette Concept ξεχωριστό.
Στο εσωτερικό, όλα είναι σε κίτρινο χρώμα ενώ υπάρχει μόνο κάθισμα για οδηγό (του συνοδηγού είναι αναδιπλούμενο και εμφανίζεται εάν και εφόσον χρειαστεί). Το κάθισμα βρίσκεται σε μια πλατφόρμα, επομένως ο οδηγός βρίσκεται σε μια άνετη, ασφαλή θέση. Η πλατφόρμα αυτή έχει 7 συρτάρια (3 στην πλευρά της πόρτας και 4 στην άλλη πλευρά για επιπλέον αποθήκευση, η οποία μπορεί αν αφορά τα χρήσιμα έγγραφα για τις συναλλαγές του επαγγελματία.
Το ταμπλό του Estafette Concept είναι γεμάτο τεχνολογία, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να είναι 7 ιντσών ενώ κεντρικά στην κονσόλα, υπάρχει μία δεύτερη οθόνη, 12 ιντσών, που είναι στραμμένη προς τον οδηγό. Η βάση της οθόνης, η επιφάνεια στο κέντρο του τιμονιού και η περιοχή προς την πόρτα περιλαμβάνουν μια σειρά από widgets που παρέχουν πρόσβαση με ένα πάτημα στα αγαπημένα χαρακτηριστικά του οδηγού. Η ανοιχτή τεχνολογία του συστήματος πολυμέσων μπορεί να τρέξει μια ποικιλία εφαρμογών λογισμικού που έχουν αναπτυχθεί ειδικά για τις συναλλαγές που χρησιμοποιούν το όχημα.
Πρέπει επίσης να σημειωθεί πως δύο κάθετες οθόνες 10 ιντσών στα άκρα του ταμπλό εμφανίζουν τη θέα προς τα πίσω από τις εξωτερικές κάμερες που αντικαθιστούν τους καθρέφτες.
Θα είναι έτσι τα επαγγελματικά οχήματα του άμεσου μέλλοντος; Μένει να δούμε αν το Estafette κάνει το επόμενο βήμα κι από πρωτότυπο όχημα, μπει στην παραγωγή.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ