Citroen e-C3

Renault Filante: Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε για να σπάσει τα ρεκόρ (video)

Renault Filante Record 2025

Η γαλλική εταιρεία παρουσίασε ένα ηλεκτρικό demo-car με το οποίο φιλοδοξεί να πετύχει νέο ρεκόρ κατανάλωσης ενέργειας και αυτονομίας.

Κι όχι οποιοδήποτε ρεκόρ αλλά ειδικά με μπαταρία 87 kWh, δηλαδή της ίδιας χωρητικότητας με εκείνη που εφοδιάζει το ηλεκτρικό Scenic E-Tech! Γι’ αυτό λοιπόν το Filante Record 2025 είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό demo-car για τη Renault.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για μονοθέσιο, με εντυπωσιακό σχεδιασμό που αντικατοπτρίζει το φουτουριστικό όραμα ηλεκτρικής κινητικότητας της γαλλικής μάρκας. Μάλιστα, αποτίει φόρο τιμής στην ιστορία και την κληρονομιά της Renault, η οποία πάντα θεωρούσε το μηχανοκίνητο αθλητισμό και τα ρεκόρ ως τρόπο επικύρωσης των καινοτομιών της, προτού τις εφαρμόσει σε μοντέλα παραγωγής.

Προφανώς η αεροδυναμική απόδοση είναι το παν γι’ αυτό το όχημα που έχει 5,12 μέτρα μήκος και 1,19 μέτρα ύψος ενώ ζυγίζει μόλις 1.000 κιλά. Παράλληλα, το είναι εξοπλισμένο με μοναδικά ελαστικά μείωσης τριβών, μαζί με τεχνολογίες steer-by-wire και brake-by-wire.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Σχεδιάσαμε αυτό το όχημα ως ένα γλυπτό σε κίνηση. Εμπνευσμένο από μαχητικά αεροπλάνα αλλά και τα ρεκόρ ταχύτητας του δέκατου ένατου αιώνα, αντανακλά τόσο την απόδοση όσο και τη διαχρονική κομψότητα. Κάθε εκατοστό της επιφάνειας του κατασκευάστηκε για να συλλάβει το φως και να αναδείξει τις γραμμές του αμαξώματος. φαίνονται να λιώνουν στον αέρα Τα μπλε παράθυρα και η χρωματική παλέτα», δήλωσε μεταξύ άλλων ο διευθυντής σχεδιασμού των Renault και Ampere, Sandeep Bhambra.

Κάθε λεπτομέρεια γύρω από το κόκπιτ, έχει σχεδιαστεί με στόχο τη βέλτιστη μείωση της οπισθέλκουσας, με χαρακτηριστικά που φέρνουν στο μυαλό τις καμπύλες και τα σχήματα των αεροσκαφών υψηλών επιδόσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο ίδιο πνεύμα είναι και το “πιλοτήριο”, με κάθε εξάρτημα ή σύστημα να είναι εύκολα προσβάσιμο από τον οδηγό, με σχεδιασμό προσανατολισμένο στην εργονομία και τη μείωση βάρους. Η επιλογή των υλικών αντικατοπτρίζει επίσης αυτή τη σκέψη. Το κάθισμα του οδηγού, για παράδειγμα, είναι κατασκευασμένο από τεντωμένο καμβά, παρόμοιο σε στυλ με αιώρα, για ελαφρύ σχεδιασμό με βέλτιστη στήριξη. Το κάθισμα προσαρμόζεται στο σχήμα του αμαξώματος του οδηγού, ο οποίος νιώθει ένα με το όχημα. Υποστηρίζεται από λεπτές λεπίδες άνθρακα ντυμένες με τεχνικό ύφασμα, μια επιλογή εμπνευσμένη και πάλι από τις βιομηχανίες αεροναυπηγικής και αεροδιαστημικής, όπου κάθε γραμμάριο είναι σημαντικό για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης. Επιπρόσθετα, η ενοποίηση των χειριστηρίων και των οργάνων αντικατοπτρίζει μια ρέουσα, μινιμαλιστική προσέγγιση. Κάθε λειτουργία εμφανίζεται σε μια εξαιρετικά λεπτή ψηφιακή οθόνη.

Το τιμόνι είναι το ορατό στοιχείο μιας καινοτόμου αρχιτεκτονικής ελέγχου: οι λαβές του ελέγχουν τις λειτουργίες επιτάχυνσης, πέδησης και διεύθυνσης χρησιμοποιώντας πλήρως ηλεκτρονικές τεχνολογίες steer-by-wire και brake-by-wire, διακριτικά ενσωματωμένες σε μια 3D εκτυπωμένη δομή. Στο κέντρο του τιμονιού, μια εύκαμπτη πανοραμική οθόνη τυλιγμένη γύρω από έναν κύλινδρο παρέχει μια καθαρή και άμεση εμφάνιση βασικών δεδομένων, όπως η ταχύτητα, η αυτονομία και οι παράμετροι οδήγησης. Η θέση οδήγησης είναι εμπνευσμένη από την F1 κι έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την εργονομία και την καλύτερη δυνατή ορατότητα. Τα πόδια του οδηγού είναι τοποθετημένα πάνω από τις μπαταρίες, για καλύτερο αρχιτεκτονικό αποτέλεσμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για την μπαταρία, παρέχεται από τη θυγατρική της Renault, την Ampere. Η τεχνολογία cell-to-pack μεγιστοποιεί την ενεργειακή απόδοση του οχήματος, ενώ παράλληλα εξοικονομεί χώρο και βάρος. Οι κυψέλες είναι ενσωματωμένες απευθείας στην μπαταρία χωρίς ενδιάμεσες μονάδες. Αυτή η τεχνική μειώνει το βάρος της μπαταρίας ενώ παράλληλα βελτιστοποιεί τον διαθέσιμο χώρο. Αυτή ήταν μια μεγάλη πρόκληση για το Renault Filante Record 2025, το οποίο έχει πλάτος μόλις 1,71 μέτρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή η νέα αρχιτεκτονική μείωσε επίσης το συνολικό βάρος του οχήματος στα 1.000 kg, με τη μπαταρία να αφορά τα 600 kg από αυτά. Το περίβλημα της μπαταρίας άνθρακα συμβάλλει επίσης στην εξοικονόμηση βάρους, ενώ παρέχει αυξημένη αντοχή και προστασία.

Το Filante Record 2025 αντλεί έμπνευση από τα 40 CV des Records και Étoile Filante, που κατασκευάστηκαν το 1925 και το 1956 αντίστοιχα. Αμφότερα σημείωσαν νέα ιστορικά ρεκόρ για τη Renault. Θα παρουσιαστεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου Rétromobile στο Παρίσι που λαμβάνει χώρα από τις 5 έως τις 9 Φεβρουαρίου 2025, προτού ξεκινήσει τις προσπάθειες επίτευξης του προαναφερθέντος ρεκόρ, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ