Σε ιστορικά χαμηλά βρίσκονται οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην απομονωμένη Ρωσία, με τον κίνδυνο καταστροφής ενός ολόκληρου κλάδου της οικονομίας της χώρας να είναι πλέον υπαρκτός.
Αν και η κυβέρνηση της Ρωσίας θέλει να παρουσιάζει μια διαφορετική εικόνα για την κατάσταση που επικρατεί στη οικονομία της χώρας, κάποιοι κλάδοι της, όπως η αγορά αυτοκινήτου, δεν μπορούν να κρύψουν την πραγματικότητα.
Με τις διεθνείς κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία λόγω του πολέμου με την Ουκρανία, αλλά και της επίσημης εξόδου από την χώρα πολλών κατασκευαστών και αντιπροσωπειών, η ρώσικη αγορά αυτοκινήτου εκπέμπει σήμα κινδύνου με τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων να σημειώνουν ελεύθερη πτώση.
BUY NOW
Ειδικότερα η ρώσικη αγορά καινούργιων αυτοκινήτων στη Ρωσία παρουσιάζει καταστροφική πτώση που φτάνει στο 60% από τότε που ξεκίνησε η εισβολή στην Ουκρανία, ενώ για κάποιους μήνες συγκεκριμένα, η πτώση ξεπέρασε το 80% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2022.
Σύμφωνα και με τους αναλυτές της αγοράς, το 2022 θα είναι η πρώτη χρονιά που θα καταγραφούν λιγότερες από ένα εκατομμύριο πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων και ελαφριών επαγγελματικών στη Ρωσία, από τότε που υπάρχει επίσημο αρχείο, καθώς η αγορά υπολογίζεται ότι θα κλείσει στις περίπου 663.000 μονάδες παρά τη ζήτηση που παρουσιάζεται σημαντικά υψηλότερη.
Να σημειωθεί ότι πέρσι η ρώσικη αγορά έκλεισε με 1.666.557 ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, ενώ πριν από μια δεκαετία, το 2012 οι ταξινομήσεις είχαν φτάσει έως και τις 2,94 εκατ. μονάδες. Το 2015 έπεσαν κάτω από τα δύο εκατ. λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Κριμαία και των διεθνών κυρώσεων που επιβλήθηκαν τότε στη χώρα.
Η κατάσταση που επικρατεί στη ρώσικη οικονομία και την αγορά αυτοκινήτου προκάλεσε την προσωπική παρέμβαση του προέδρου της ρώσικης ομοσπονδίας Βλαντίμιρ Πούτιν.
Σύμφωνα με διεθνή μέσα ο Ρώσος πρόεδρος αναγνώρισε ότι η κατάσταση που επικρατεί «δεν είναι εύκολη», όπως τη χαρακτήρισε και ζήτησε από το επιτελείο του να εξετάσει πώς τα αυτοκίνητα μπορούν να γίνουν πιο προσιτά στο κοινό, υπονοώντας πως οι τιμές τους έχουν αυξηθεί «άδικα».
Βέβαια οι αυξημένες τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων στη Ρωσία πρέπει να είναι το λιγότερο που απασχολεί τους κάτοικους της χώρας. Οι αγοραστές έχουν ξεμείνει επί της ουσίας από επιλογές με τους περισσότερους κατασκευαστές να έχουν εγκαταλείψει τη χώρα και την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία να μην προσφέρει ανταγωνιστικά μοντέλα που να μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες τους.
Τα νέα μοντέλα που παράγουν οι εγχώριες Avtovaz και Kamaz δεν μπορούν να καλύψουν ούτε τις στοιχειώδες προδιαγραφές ασφάλειας που πρέπει να προσφέρει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο αφού διατίθενται στο κοινό χωρίς βασικό εξοπλισμό όπως είναι για παράδειγμα οι αερόσακοι. Παράλληλα, λόγω του πολέμου και των κυρώσεων στη ρώσικη οικονομία, το κόστος διαβίωσης στη χώρα έχει αυξηθεί τους τελευταίους μήνες, όπως και η ανεργία με το κοινό να επιλέγει παράλληλα υψηλότερων προδιαγραφών μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εισάγονται στη Ρωσία κυρίως από την Κίνα, την Ιαπωνία και την Λευκορωσία.