Οπισθοδρόμηση σε όλα τα μέτωπα παρουσιάζει η ρώσικη βιομηχανία αυτοκινήτου με καινούργια αυτοκίνητα να πωλούνται με τεχνολογίες από το παρελθόν.
Η επιβολή κυρώσεων στη Ρωσία λόγω της εισβολής και του πολέμου με την Ουκρανία έχει πλήξει την εγχώρια βιομηχανία αυτοκινήτου, η οποία, έχοντας χάσει σε γενικές γραμμές την πρόσβαση σε προηγμένης τεχνολογίας εξαρτήματα, παράγει αυτοκίνητα που «γυρνάνε» δεκαετίες πίσω αναφορικά με τα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης που προσφέρουν.
Η ρώσικη Ulyanovsky Avtomobilny Zavod, η οποία μας είναι γνωστή με το ακρωνύμιο UAZ είναι μία ακόμη εταιρεία που έχει αναγκαστεί να παράγει και να διαθέτει στο κοινό «ελλιπή» αυτοκίνητα. Αυτοκίνητα από τα οποία λείπουν σε πολλές περιπτώσεις συστήματα ασφάλειας αλλά και εξαρτήματα κινητήρα που θεωρούνται δεδομένα στην Ευρώπη για τη λήψη της απαραίτητης έγκρισης τύπου και της νόμιμης κυκλοφορίας τους στο δρόμο.
BUY NOW
Τελευταίο μοντέλο της UAZ που γυρίζει δεκαετίες ολόκληρες πίσω στο χρόνο είναι το σκληροτράχηλο off-roader Hunter, το οποίο, για το έτος 2022 είναι διαθέσιμο και σε έκδοση προδιαγραφών… Euro 0. Η συγκεκριμένη έκδοση, που έχει χαμηλότερο κόστος απόκτησης έναντι της στάνταρ, είναι διαθέσιμη με μια «νέα» έκδοση του 4κύλινδρου κινητήρα των ZMZ-40906 των 2.693 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 134,6 ίππους και 217 Nm ροπής στις 4.600 και 3.900 σ.α.λ.
Για να μην καλύπτει καμία προδιαγραφή Euro, από το συγκεκριμένο μοτέρ μπορεί λογικά να έχει αφαιρεθεί ακόμη και ο καταλύτης, με τις εκπομπές ρύπων να είναι τουλάχιστον έξι φορές μεγαλύτερες σε σχέση με το αντίστοιχο Euro 5 μοτέρ.
Να σημειωθεί ότι στη Ρωσία η πώληση αυτοκινήτων προδιαγραφών Euro 0 απαγορεύτηκε αρχικά το 2005 με τη χώρα να υιοθετεί για τα μοντέλα της τις Euro 2. Να σημειωθεί επίσης ότι από τη βασική έκδοση του ρώσικου off-roader απουσιάζει και το ABS, που ανήκει πλέον στον εξοπλισμό των ακριβότερων εκδόσεων του Hunter, ένα σύστημα που ως γνωστό είναι υποχρεωτικό για τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ε.Ε.
Από τον εξοπλισμό του UAZ Hunter φαίνεται να λείπουν μάλιστα από όλες τις εκδόσεις και οι αερόσακοι, κάτι που σημαίνει ότι ένα μεταχειρισμένο Hunter 10ετίας, όχι μόνο προσφέρει υψηλότερα επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας έναντι ενός καινούργιου, αλλά και είναι και πιο «καθαρό».