Citroen e-C3

H μυθική Porsche 917K του Steve McQueen έτοιμη να πουληθεί σε αστρονομική τιμή

Porsche 917 Steve McQueen

Η Porsche 917-022 που οδηγούσε ο θρύλος του Χόλιγουντ Steve McQueen έχει ξεπεράσει τα όρια του συλλεκτικού αυτοκινήτου και πλέον είναι στη σφαίρα του μύθου - όχι μόνο της αυτοκίνησης, αλλά και της ποπ κουλτούρας.

Από την πρώτη στιγμή που βγήκε από το εργοστάσιο της Porsche στη Δυτική Γερμανία το 1970, αυτή την Porsche 917-022 περίμενε ένα μεγαλειώδες πεπρωμένο. Αγοράστηκε από τον ίδιο τον Steve McQueen μέσω της εταιρείας παραγωγής του, Solar Productions.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο McQueen, παθιασμένος με τους αγώνες ταχύτητας, μόλις είχε τερματίσει δεύτερος στις 12 Ώρες του Sebring τον Μάρτιο του 1970, οδηγώντας μια Porsche 908/2. Στη συνέχεια, έθεσε ως στόχο τη δημιουργία μιας ταινίας που θα κατέγραφε το θρυλικό αγώνα των 24 Ωρών του LeMans, ενώ παράλληλα σχεδίαζε να συμμετάσχει στον ίδιο τον αγώνα, οδηγώντας την Porsche 917K με συνοδηγό τον Sir Jackie Stewart.

Ωστόσο, το όνειρο αυτό διακόπηκε όταν η εταιρεία παραγωγής Cinema Center Films απαγόρευσε στον McQueen να συμμετάσχει στον αγώνα, φοβούμενη τις οικονομικές επιπτώσεις σε περίπτωση τραυματισμού του.

Όμως ο McQueen δεν το έβαλε κάτω: αποφάσισε να επικεντρωθεί στη δημιουργία της ταινίας, μετατρέποντας την Porsche 917-022 σε πρωταγωνίστρια του φιλμ Le Mans του 1971, που θεωρείται ένα από τα κλασσικά της ιστορίας του κινηματογράφου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ταινία γυρίστηκε κατά τη διάρκεια του πραγματικού 24ωρου του Le Mans το 1970, με την 917-022 να πρωταγωνιστεί στη θρυλική μπλε-πορτοκαλί εμφάνιση της Gulf Oil. Στην ταινία, ο McQueen υποδύεται τον Michael Delaney, οδηγώντας την 917-022. Αν και ο χαρακτήρας του είχε ατύχημα στον αγώνα, το αυτοκίνητο στην πραγματικότητα διασώθηκε.

Μετά το τέλος των γυρισμάτων, η Porsche 917-022 πέρασε στο νέο κεφάλαιο της ιστορίας της. Το 1971, αγοράστηκε από τον οδηγό Reinhold Joest, ο οποίος την οδήγησε σε αρκετούς αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής, με αρκετή επιτυχία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη συνέχεια, το 1975, πωλήθηκε στον οδηγό Brian Redman, ενώ αργότερα πέρασε στον Richard Attwood, νικητή του Le Mans το 1970. Ο Attwood κράτησε την 917-022 για πάνω από δύο δεκαετίες, την ανακατασκεύασε και την επανέφερε στην εμβληματική εμφάνιση Gulf Oil, πριν την πουλήσει το 1999 στον συλλέκτη Frank Gallogly. Ώσπου, το 2001 το γερμανικό αυτοκίνητο κατέληξε στη συλλογή του γνωστού κωμικού και φανατικού φίλου της Porsche, Jerry Seinfeld.

Η 917-022 έχει υποστεί πλήρη αποκατάσταση από την Cavaglieri Restorations το 2024, με στόχο να επιστρέψει στις αυθεντικές προδιαγραφές της ταινίας. Το έργο περιελάμβανε την ανακατασκευή του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων και της ανάρτησης, καθώς και την αποκατάσταση του εμβληματικού χρωματισμού της Gulf Oil.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κινητήρας της είναι ο πρωτότυπος Type 912 4494cc V-12, που αποδίδει 580 ίππους στις 8,400 στροφές ανά λεπτό. Αυτό το μηχανικό αριστούργημα έχει αφήσει το στίγμα του τόσο στις πίστες όσο και στον κινηματογράφο.

Η Porsche 917-022, που συνδυάζει την κινηματογραφική λάμψη με την αγωνιστική κληρονομιά της εταιρείας του Zuffenhausen, πρόκειται να δημοπρατηθεί στη Mecum Kissimmee 2025, τη μεγαλύτερη δημοπρασία συλλεκτικών αυτοκινήτων στον κόσμο.

Φυσικά, εκεί, στη Φλόριντα των ΗΠΑ, όλα τα βλέμματα θα είναι πάνω σε αυτόν τον ανεπανάληπτο θρύλο, που αναμένεται να σπάσει τα ρεκόρ τελικής τιμής επιβεβαιώνοντας τη θέση του ως ένα από τα πιο περιζήτητα αυτοκίνητα στην ιστορία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ