Σε εφαρμογή φανάρια που χρησιμοποιούν ακτίνες λέιζερ - Πού έχουν τοποθετηθεί, πώς λειτουργούν

fanaria lazer

Εφοδιασμένα με τεχνολογία που χρησιμοποιείται στα αυτόνομα οχήματα επιπέδου 3, όπως η Mercedes S Class, υπόσχονται ασφαλέστερες διασταυρώσεις και καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας.

Οι σύγχρονοι φωτεινοί σηματοδότες με τις 3 αποχρώσεις έκαναν την εμφάνισή τους για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1920 στο Detroit, με τον εμπνευστή τους να είναι ο αστυνομικός William Potts, που ουσιαστικά μετεξέλιξε το μέχρι πρότινος φανάρι 2 χρωμάτων. Για πάνω από 100 χρόνια, με ελάχιστες αλλαγές, είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση της κυκλοφορίας και την ασφάλεια των χρηστών του δρόμου. Τώρα, με τη ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας, αποκτάει ακόμα μια νέα λειτουργία, αυτή της πρόληψης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
fanaria lazer

Συγκεκριμένα, οι αρμόδιοι φορείς της Salt Lake City στις ΗΠΑ εφάρμοσαν την τεχνολογία LiDAR (Light Detection and Ranging) στους φωτεινούς σηματοδότες, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν το διαχρονικό πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των ατυχημάτων στις διασταυρώσεις.

Η τεχνολογία LiDAR, γνωστή από τη χρήση της σε αυτόνομα οχήματα, χρησιμοποιεί ακτίνες λέιζερ για να ανιχνεύσει και να μετρήσει την απόσταση από αντικείμενα στο περιβάλλον. Στην περίπτωση των φαναριών, οι αισθητήρες LiDAR καταγράφουν την κίνηση πεζών, ποδηλατών και οχημάτων, δημιουργώντας ένα "ζωντανό" στιγμιότυπο της διασταύρωσης.

Οι αισθητήρες LiDAR εκπέμπουν ακτίνες λέιζερ, αόρατες στο ανθρώπινο μάτι, και μετρούν το χρόνο που χρειάζεται το φως για να ανακλαστεί από τα αντικείμενα και να επιστρέψει στον αισθητήρα. Αυτές οι πληροφορίες χρησιμοποιούνται για να δημιουργηθεί μια λεπτομερής εικόνα του τι συμβαίνει στη διασταύρωση σε πραγματικό χρόνο με ακρίβεια 99,98%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
fanaria lazer 2

Η χρήση της τεχνολογίας LiDAR αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την ασφάλεια στις διασταυρώσεις. Με την ακριβή καταγραφή των κινήσεων όλων των χρηστών του δρόμου, το σύστημα μπορεί να προβλέψει πιθανές συγκρούσεις και να προσαρμόσει τη διάρκεια των φαναριών ανάλογα, δίνοντας περισσότερο χρόνο στους πεζούς να διασχίσουν με ασφάλεια ή προσαρμόζοντας τον κύκλο των φαναριών για να αποφευχθεί η συμφόρηση.

Επιπλέον, η ανάλυση των δεδομένων που συλλέγονται από τους αισθητήρες LiDAR μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό προβληματικών σημείων και στη λήψη μέτρων για τη βελτίωση της κυκλοφοριακής ροής και της ασφάλειας.

Η εφαρμογή της τεχνολογίας LiDAR στους φωτεινούς σηματοδότες αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση των "έξυπνων" πόλεων, όπου η τεχνολογία χρησιμοποιείται για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

fanaria lazer 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν και το κόστος εγκατάστασης των συστημάτων LiDAR είναι σημαντικό, αφού στοιχίζει μεταξύ 27.000 και 36.000 ευρώ για κάθε φανάρι, τα οφέλη σε επίπεδο ασφάλειας και βελτίωσης της κυκλοφορίας αναμένεται να αντισταθμίσουν την αρχική επένδυση.

Η επιτυχία του πιλοτικού προγράμματος στο Salt Lake City αναμένεται να ανοίξει το δρόμο για την ευρύτερη εφαρμογή της τεχνολογίας LiDAR σε διασταυρώσεις σε όλο τον κόσμο, συμβάλλοντας στη δημιουργία ασφαλέστερων και πιο αποτελεσματικών οδικών δικτύων.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ