Η αποστροφή των Ευρωπαίων για τον Elon Musk γκρεμίζει τις πωλήσεις της Tesla

Elon Musk

Παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημείωσαν αύξηση 37% τον τελευταίο χρόνο, η Tesla γκρεμίστηκε με πτώση 45%. Και τις αιτίες μπορεί να αναζητήσει κανείς στις πολιτικές επιλογές του διοικητή της.

Η χρηματιστηριακή αξία της Tesla βυθίστηκε κατά 8% μέσα σε μία ημέρα, πέφτοντας κάτω από το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο. Αυτό έχει προκαλέσει έντονες συζητήσεις μεταξύ των επενδυτών της, για μια ενδεχόμενη κρίση στην εταιρεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι οδήγησε, όμως, στην πτώση της Tesla; Σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA για τον Ιανουάριο, η Tesla καταγράφει μεγάλη πτώση στην Ευρώπη, ενώ αντίστοιχα κινέζικες εταιρείες, όπως η SAIC (με την MG), σημειώνουν αύξηση 37%.

Στις βασικές αιτίες της πτώσης, πέραν του αυξημένου ανταγωνισμού κυρίως από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες -με κυριότερη τη BYD- είναι η πολιτική στάση του Elon Musk, που αποξενώνει τους Ευρωπαίους καταναλωτές.

Στο Λονδίνο εμφανίστηκαν πόστερ σε στάσεις των λεωφορείων όπως αυτό που βλέπετε παρακάτω, με αφορμή το ναζιστικό χαιρετισμό που απηύθυνε σε πρόσφατη ομιλία του ο ισχυρός άνδρας της εταιρείας της Καλιφόρνιας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, ο Musk εξαπέλυσε πρόσφατα λεκτική επίθεση στον Ευρωπαίο αστροναύτη Andreas Mogensen, τον οποίο χαρακτήρισε «ηλίθιο» και «διανοητικά καθυστερημένο» στο X (Twitter).

Η αντίδραση του Mark Kelly, πρώην διοικητή του ISS, ήταν άμεση: «Elon, όταν βρεις το θάρρος να μπεις σε ένα διαστημόπλοιο, τότε έλα να μιλήσεις σε εμάς τους τρεις», ανέφερε. Ο Musk, παρά το γεγονός ότι η SpaceX προωθεί διαστημικές αποστολές, δεν έχει ποτέ συμμετάσχει σε δοκιμαστική πτήση των πυραύλων του.

Παρότι η κεφαλαιοποίηση της Tesla (948,8 δισ. δολάρια) παραμένει υψηλότερη από των Toyota, GM, VW, BMW και Hyundai μαζί, οι αναλυτές εκφράζουν αμφιβολίες για το μέλλον της εταιρείας. Μάλιστα, ο επενδυτικός σύμβουλος Art Hogan τονίζει ότι η Tesla επενδύει υπερβολικά στην τεχνητή νοημοσύνη, με αμφίβολες αποδόσεις.

Παρά την πρόσφατη πτώση, η μετοχή της Tesla παραμένει υπερτιμημένη, καθώς η διαπραγμάτευσή της κυμαίνεται 112 φορές περισσότερο από τα εκτιμώμενα κέρδη ανά μετοχή - ενώ η Ford και η GM βρίσκονται σε πολλαπλασιαστές 8x και 7x αντίστοιχα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Ross Gerber, πρώην υποστηρικτής της Tesla που πλέον βλέπει την εταιρεία με σκεπτικισμό, θεωρεί ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η Κίνα. Η πολιτική του Xi Jinping ευνοεί τις εγχώριες εταιρείες, με στόχο να μειώσει την εξάρτηση από την Tesla. Ο Gerber εκτιμά ότι η μετοχή της Tesla μπορεί να υποχωρήσει κατά 50% μέσα στο 2024, καθώς οι Κινέζοι κατασκευαστές κερδίζουν έδαφος.

Σε αυτό το σκηνικό, η Tesla εναποθέτει τις ελπίδες της σε νέα οικονομικά μοντέλα, αλλά με χαμηλά περιθώρια κέρδους, στα Ρομποταξί -που ο Musk είχε υποσχεθεί από το 2019 αλλά δεν έχουν υλοποιηθεί- και επίσης στο συμπαγές ηλεκτρικό των 25.000 ευρώ που αναμένεται να λανσάρει στην ήπειρό μας μέσα στο 2025.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ