Citroen e-C3

Σε ισχύ πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων για τα plug-in υβριδικά

PHEV

Η αυγή του 2025 έφερε και σημαντικές αλλαγές για τα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV), καθώς η νέα προδιαγραφή Euro 6e-bis ήδη τέθηκε σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2025.

Οι αλλαγές που φέρνει η νέα αυτή νόρμα στοχεύουν να κάνουν τις τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 των PHEV πιο ρεαλιστικές, καθώς οι προηγούμενες δοκιμές συχνά παρουσίαζαν υπερβολικά αισιόδοξα αποτελέσματα.

Μέχρι και το τέλος του 2024, οι εκπομπές CO2 των plug-in υβριδικών τίθονταν σε δοκιμασία προσομοίωσης εκπομπών ρύπων 800 χιλιομέτρων. Με τη προδιαγραφή Euro 6e-bis, η απόσταση αυτή αυξάνεται σε 2.200 km, λαμβάνοντας υπόψη τη συμπεριφορά των οδηγών στον πραγματικό κόσμο, όπου τα οχήματα συχνά λειτουργούν χωρίς φόρτιση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν πάρουμε για παράδειγμα ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο που με την παλαιά μέθοδο μέτρησης ανέφερε ότι η εργοστασιακή τιμή εκπομπών CO2 ήταν 45 g/km, με τη νέα μέτρηση η τιμή αυτή αυξάνεται στα 96 g/km CO2.

Το 2027, δε, η νέα προδιαγραφή Euro 6e-bis-FCM θα επεκτείνει περαιτέρω την απόσταση προσομοίωσης στα 4.260 χιλιόμετρα, και κατά συνέπεια το ίδιο μοντέλο αναμένεται να εκπέμπει περίπου 122 g/km CO2.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της νέας προδιαγραφής, από την 1 Ιανουαρίου 2025 όλα τα νέα plug-in υβριδικά μοντέλα υπόκεινται στις νέες δοκιμές, ενώ από την 31 Δεκεμβρίου 2025 οι νέες προδιαγραφές θα ισχύουν και για τα υπάρχοντα μοντέλα plug-in υβριδικών που κυκλοφόρησαν τα προηγούμενα χρόνια.

Τα δεδομένα έγκρισης τύπου θα ενημερωθούν, παρέχοντας στους αγοραστές μια πιο σαφή και ρεαλιστική εικόνα για τις εκπομπές και την κατανάλωση καυσίμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αλλαγές αυτές θα έχουν πολύ μεγάλο αντίκτυπο στην αγορά και στην ελκυστικότητα των PHEV. Πρώτον, τα κίνητρα και οι φορολογικές απαλλαγές σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες βασίζονται στις δηλωμένες εκπομπές CO2, οι οποίες μέχρι τώρα ήταν εξαιρετικά χαμηλές για τα PHEV. Με τις νέες μετρήσεις, οι εκπομπές των PHEV θα βρίσκονται σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με των full hybrid και mild hybrid οχημάτων.

Δεύτερον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζονταν στα PHEV για να μειώσουν τον μέσο όρο εκπομπών CO2 της γκάμας των αυτοκινήτων τους, αποφεύγοντας τα πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η αύξηση των μέσων εκπομπών ρύπων των Plug-in υβριδικών τους, θα προκαλέσει έναν μεγάλο “πονοκέφαλο”.

Επιπλέον, από φέτος το όριο εκπομπών CO2 για τον στόλο εγγεγραμμένων οχημάτων μειώθηκε από τα 115,1 g/km στα 93,6 g/km. Για κάθε όχημα που υπερβαίνει το όριο, οι κατασκευαστές θα πληρώνουν πρόστιμο 95 ευρώ ανά επιπλέον γραμμάριο CO2.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μία από τις συνέπειες της αύξησης της αυστηρότητας στις μετρήσεις των PHEV είναι ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) αναδεικνύονται ως η πιο οικονομική και φιλική προς το περιβάλλον επιλογή, τουλάχιστον βάσει των δεδομένων εκπομπών ρύπων.

Έτσι, αυτή μπορεί να είναι μια κομβική ώθηση στις αυτοκινητοβιομηχανίες να επικεντρωθούν περισσότερο στα EV για να διατηρήσουν τη συμμόρφωση με τα νέα όρια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ