Οκτώ από τις δέκα κορυφαίες εταιρείες χρονομίσθωσης υστερούν στην αγορά για την απορρόφηση ηλεκτρικών οχημάτων.
Τα υποκαταστήματα χρηματοδοτικής μίσθωσης ορισμένων από τις μεγαλύτερες τράπεζες και κατασκευαστές αυτοκινήτων της Γαλλίας υστερούν σε σχέση με την αγορά νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μάλιστα σύμφωνα με νέα ανάλυση της T&E, κανένας από τους πέντε μεγαλύτερους παίκτες στη γαλλική αγορά –οι θυγατρικές χρηματοδοτικής μίσθωσης της Renault, της Stellantis, της Volkswagen, της BNP Paribas και της Société Générale– δεν ξεπέρασε τον εθνικό μέσο όρο χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά 15% για τους πρώτους πέντε μήνες του 2023. Ακόμη χειρότερα, καμία εταιρεία στην Γαλλία δεν κατάφερε να καταγράψει υψηλό ποσοστό απορρόφησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ιδιώτες καταναλωτές με αποτέλεσμα αυτό να περιοριστεί σε μόλις 18%.
Μεταξύ των πέντε κορυφαίων, η Arval (θυγατρική της BNP Paribas) έχει τις χειρότερες επιδόσεις, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να ανέρχονται σε μόλις 8,5%. Η Volkswagen Financial Services και η ALD/Leaseplan (εταιρεία που προέκυψε από την πρόσφατη συγχώνευση των ALD και Leaseplan της Société Générale) ακολουθούν από κοντά με 11% και 11,9% αντίστοιχα. Η Mobilize Financial Services (Renault Group) και η Stellantis Finance & Services πλησιάζουν τον εθνικό μέσο όρο με απορρόφηση 14% και 14,9%.
BUY NOW
Η μελέτη διαπιστώνει ότι μόνο δύο εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης – η Hyundai Capital France και η BMW Financial Services – έχουν υψηλότερη απορρόφηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τον εθνικό μέσο όρο της Γαλλίας που ανέρχεται σε 15%. Αν και αντιπροσωπεύουν το 2,5% της συνολικής αγοράς, θέτουν έναν ρυθμό που θα πρέπει να προσπαθήσουν να μιμηθούν και άλλες εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, σημειώνει η T&E.
Αυτά τα στοιχεία που καλύπτουν τους πρώτους πέντε μήνες του έτους επιβεβαιώνουν αυτό που παρατηρήθηκε το 2022, όπου επτά από τις δέκα μεγαλύτερες εταιρείες υστερούσαν από τον εθνικό μέσο όρο όσον αφορά την απορρόφηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ο Stef Cornelis, διευθυντής στην T&E, επισήμανε ότι: «Επειδή είναι τόσο μεγάλες, οι εταιρείες leasing έχουν τεράστια δύναμη και επιρροή στα αυτοκίνητα που μισθώνουμε και οδηγούμε. Αλλά με τη μεγάλη δύναμη έρχεται και μεγάλη ευθύνη. Δυστυχώς, το ιστορικό των καθυστερήσεων στο leasing είναι φτωχό καθώς υστερούν στην ηλεκτροκίνηση και δεν υπάρχουν σοβαρά σχέδια για να το αλλάξουν αυτό».
Η μελέτη διαπιστώνει επίσης ότι το πρόβλημα είναι ακόμη μεγαλύτερο στον τομέα της εταιρικής μίσθωσης. Πράγματι, η απορρόφηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην εταιρική μίσθωση είναι μόλις 8,5% ποσοστό πολύ μικρότερο από τον Γαλλικό εθνικό μέσο όρο που κυμαίνεται σε 15%.
Τα ευρήματα της μελέτης είναι ακόμη πιο σημαντικά επειδή ο τομέας της χρηματοδοτικής μίσθωσης είναι ο άγνωστος γίγαντας του κόσμου της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το 2023, πάνω από τα μισά (52%) καινούρια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν ήταν μισθωμένα στη Γαλλία. Και οι μεγαλύτεροι παίκτες –οι 10 εταιρείες που αναλύθηκαν στη μελέτη– αντιπροσώπευαν το 41% όλων των νέων εγγραφών στη Γαλλία. Αυτές οι μάρκες έχουν να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, αλλά μέχρι στιγμής υστερούν και δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη για το μεγάλο μερίδιο των εκπομπών που προκαλούν.
Επιπλέον, οι μεγαλύτερες εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης δεν είναι διαφανείς σχετικά με τη μετάβαση των στόλων τους. Όταν ρωτήθηκαν, κανένας από αυτούς δεν αποκαλύπτει το μερίδιό του σε ηλεκτρικά οχήματα. Ορισμένες εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης αναφέρουν το μερίδιο των «ηλεκτρικών οχημάτων», αλλά αυτό περιλαμβάνει plug-in υβριδικά που έχουν υψηλές εκπομπές ρύπων στον πραγματικό κόσμο. Ομοίως, κανένας από αυτούς δεν έχει δεσμευτεί για τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία 100%.
Ο Stef Cornelis καταλήγει: «Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης όπως η νέα ALD / Leaseplan, η Arval και η Volkswagen Financial Services θα πρέπει επιτέλους να αναλάβουν τις ευθύνες τους, να ανακοινώσουν φιλόδοξους στόχους ηλεκτροκίνησης και να είναι οι ηγέτες της πράσινης κινητικότητας που λένε ότι είναι. Πάντως προς το παρόν σίγουρα δεν πρωτοστατούν».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ